Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketter: off-topicgod-morgon
Läst 930 ggr
petronellaa
0

Grymt irriterad på hästägaren.

Hej!

Det var ju så som många redan visste att jag skulle provrida en häst? (Nervös med att ringa..) Men iallafall! Vi bestämde ju nu på söndag och jag har vart jätteglad hela veckan och planerat MEN!

Idag efter skolan loggar jag in och kollar min mejl, så har jag fått ett från henne där det står

" Hej!

Han är tyvärr utlånad,

Till mina kusiner.

Mvh" 

. Hur kan man göra så?? Bestämma datum för provridning via telefonkontakt och det, och sen bara låna ut honom?! Jag vart jätteledsen och arg.

Hoppas verkligen jag hittar någon ny.
Men a..

jupiter00
0

det där var riktigt lågt gjort så gör man bara inte. :( förstår att du e arg o ledsen hoppas att du hittar en ny så småning om :)

Fridalej
0

Det är kanske skönast att låna ut till någon man känner? Så att man har hästen nära och kan kolla till så att den verkligen mår bra.

Var glad att hon hörde av sig, annars hade jag förstått din ilska.

Förstår att du blir besviken, men försök sätta dig in i hästägarens situation.
Kram

petronellaa
0

Ja, det var verkligen inte roligt! Verkar som man nästan  inte kan lita på någon ägare som ska sälja häst då jag varit med om det förrut..
Men men, bara att leta på ..;)

petronellaa
0

#2, ja det kan jag ju förstå men varför bestämma provridning isf? ..

jupiter00
0

#3 visst e det, när jag köpte jupiter fick jag en känsla av att hon inte var att lita på men sen efter  hand berättade hon allt om han .. sen när vi sa att jag skulle ha han så tog hon bort annonsen samma dag så det var väldigt bra att hon gjorde.. men hoppas du hittar en ny häst det finns ju hur många som helst,, vad e det för häst du leter efter är lite nyfiken hihi^^

petronellaa
0

#5 okej , vad bra då:) Vad är jupiter för häst dåe?

Ja.. Jag är ganska liten, så c-ponny,d-ponny helst. Men även liten storhäst skulle funka bra, vilket den här hästen var :) Ingen gammal, alltså 25 år , då jag vill tävla/träna.

jupiter00
0

#6 visst är det :) ok men det låter bra du men får fråga hur gammal är du ? om du ska vara med på lokala tävlingar får du ju bara tävlar D till du 18 eller de ¨året du fyller. men det kanske du vet hehe^^ .

jupiter är en varmblodsvalack avlagd travare. en med mkt energi men ändå supersnäll.. så ibland händer det att jag å jupiter blir lika envisa så då kan man hålla på ett bra tag innan han ger sig^^  men när de e barn i närheten gör han inget dumt över huvudtaget. när jag var skadad för nån vecka sen var det en 8 ¨årig kille som red då han gick i form ,men han e verkligen underbar :D

petronellaa
0

#7 okej, va trevlig häst du verkar ha!:) Hästen som det handlade om nu var också varmblodsvalack, men det syndes inte.
Jo jag vet om att jag bara får tävla c-d ponny tills jag är 18 men jag är bara 13 än som tur är ^^ Men fyller 14 i december ;p en vecka innan jul -.-

jupiter00
0

#8 ja han e verkligen det men sen när jag fick han var han förjävlig han stod inte stilla när man skulle hoppa upp gick i cirklar sparkade mot en .men vi tror att det e nån som har sparkat han på benet då ville han ge igen men nu står han stilla :)  hehe bra det ju :) men då har du ändå 4,5 år på dig men det kanske skulle vara bra med en liten häst typ som maxad d-ponny, det beror ju på hur lång du är med :) hehe men då får man ju säga grattis i  långt förskott ^^  men du hittar nog den perfekta hästen :D

jupiter00
0

men om du vill se bättre bilder på han kan du gå in på www.stallidehult.zoomin.se så ser du han där :)

Fridalej
0

Det kanske inte togs upp förrens provridningen var bokad?
Man vaknar upp på ett annat sätt när "det blir äkta" på något sätt.

Förstår som sagt att du är besviken, men du MÅSTE försöka se det ur hästägarens perspektiv.

petronellaa
0

#9 hihi tack :D okej , knepigt bra att det fixxades då! ska kika på sidan :)

jupiter00
0

#12 vg jupp hehe ^^ .. tack :) det vore snällt :)

Cilla89a
0

jag känner igen mig.. nu när jag letade häst för något år sedan hände en otroligt massa konstigheter innan vi kom till provridningen, en gång satt vi i bilen på väg till en häst och fick ett sms "hästen är såld"
en annan gång hade vi åkt tvärs genom sverige och sen ville ägaren inte sälja.

men sen håller jag med #4, jag själv skulle låna ut Japp på livstidsfoder för många årsedan, och visst kändes det bra innan, men när provridningen var gjort och hon ville ha honom, så föll allt på plats och jag blev knäckt.

så visst blir man besviken, men å andra sidan är det en vän man ska göra sig av med, och det kan kännas lätt innan, men när allt faller på plats är det inte lika lätt längre.

Medarbetare på Dressyr.ifokus

petronellaa
0

#14 ojdå, vad jobbigt det borde kännas.
Mjo jag vart besviken men det ä deras val men man kanske ska tänka som hästägare igenom innan man beslutar att sälja/låna ut den då det kan orsaka problem om man bara säger " Jag vill inte sälja honom" . Men det är bara att ta nya tag!

Fridalej
0

Det kan vara hur igenomtänkt som helst, bara det att det blir så himla verkligt när det väl är provridning.

petronellaa
0

#16 ja men ändå ..

Fridalej
0

Vadå ja men ändå? ;)
Det är knappast skrivet i blod att hästen ska lånas ut om man bokar provridning.. Alla har väl rätt att ändra sig?

Indylover
0

såg att du skrev det i din dagbok på Stallet.se.. grymt lågt.

liebe kann manchmal sehr weh tun

**- www.amandawestergren.blogg.se**

Tin-Tin74
0

Ur din synvinkel är det lågt gjort men som FridaLovg skriver: Sätt dig in i ägarens sits också. Förstår heltklart att du är besviken och så men ägaren fick kanske ett bättre alernativ som passade henne bättre efter att ni bestämt datum. Och då ska du vara glad att hon hörde av sig åtmindstonde.