Hoppbilder

Mysigt :) Han ser ut att tycka att det är kul.
Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

hjälp, var bor du? så mycket snö ni har kvar!
kartonger är bra. =)
din häst ser ut att tycka det är jätte skoj och ni är jätta fina :)

Ser ut att tycka det är roligt =).
Tips till din sits är att korta tyglarna lite och följa med med händern istället för att hålla kvar dom. Alltså lägg fram händerna över halsen. Slänger med en bild som visar bättre vart jag menar händerna ska va ^^, Ha tränat på det där jätte länge själv och nu börjar det sätta sig riktigt =). Har dock lite långa stigläder på bilden så får ursäkta det 

#8 Haha, jag bor 8 mil norr om polcirkeln 15 mil från Kiruna =) Ja herregud vad snö vi har, och den verkar aldrig försvinna heller!
#10 Exakt! Det är de jag tränar på heeela tiden :) Men nu hoppade jag så små hinder så det var lite svårt då han inte riktigt "seglade" över hindret :) Det är dock inget att skylla på, jag MÅSTE få fram händerna =)
#9 & #7 Han ÄLSKAR att hoppa, dessutom är han ganska bra på att taxera, fast han är varmblod :)

Fina bilder! Det du kan tänka på är att ha mer kontakt med sadeln med benens insidor. Trampa ner hälarna, låt dem gärna peka lite utåt (naturligt) så att insida vad och ben ligger slätt mot sadeln, så får du ett bra knäslut och en stabilare sits. Som det är nu står du på tå och klämmer om med knäskålarna, och den bristfälliga balansen kommer att störa väldigt mycket senare när du kommer upp i högre höjder.
Fin häst btw :)

#11 Okej =). Jag tränade väldigt länge innan jag fick till det (A) ^^
Skön bild när min bästis hoppar min häst (:
liebe kann manchmal sehr weh tun
Skön bild när min bästis hoppar min häst (:
liebe kann manchmal sehr weh tun

Tips på att förbättra sitsen:
Fram med händerna lite. Skänklarna tätare intill hästen och kanske en aning längre fram och räta upp dig lite i ryggen :)
Ser jätte fint ut! Men precis som andra säger dina händer måste fram mer och kortare läder. Själv skulle jag vilja ha mer kontakt i sadeln på dessa låga höjder men det är nog mer en smaksak än en ridsak.
Vad gör det att det är kartonger? Har jag också! Fast jag har klätt in dem i vaxduk för att de ska bli lite roligare och sedan har jag dem som utfyllnad när hindren blir lite högre med tiden.