Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 382 ggr
PimTheGreat
0

Behöver hjälp (ej hästar)

Är det någon här inom sjukvård eller nåt annat som jobbar efter EU-reglerna???? Man ska ha 11 timmars dygnsvila….Får max jobba 48 tim/v och vi skriver 6 v schema. På de 6 veckor ska vi göra 222 timmar. Jag håller på och skriver schema till jobbet och e van att jobba anting från 7 till nåt eller jobba kvällen till 21. Men jobbar man till 21 får man väl inte börja förrän 8 på morgonen och jag får inte ihop hur jag ska tänka då jag har hästarna me…..någon som kan förklara???? Får jag t ex jobba tisdag 13-21 och onsdag 7-13 eller längre???? Detta e nya regler som börjar gälla 1/1 2007……. snälla hjälp någon! Jag blir galen!

PimTheGreat
0

*putt* glömde tillägga att min schema ska vara inne imorgon..kämpat länge med detta. Folk har förfökt förklar men jag är trög tydligen…..

emsems
0

måste nog erkänna att jag inte har någon aning.. hoppas det fixar sig

MiaMaria
0

Haha grattis! Vi ska oxå jobba efter det där, hur tjorvigt som helst, men jag tror jag börjar få kläm på det nu. Vad har ni för arbetspass, tider alltså? Vi har oxå 6 veckor men alla jobbar olika procent, en på 85% en på 70% en på 60% en på 50% och en på 40% kan lova att det är tjorvigt!

MiaMaria
0

Haha grattis! Vi ska oxå jobba efter det där, hur tjorvigt som helst, men jag tror jag börjar få kläm på det nu. Vad har ni för arbetspass, tider alltså? Vi har oxå 6 veckor men alla jobbar olika procent, en på 85% en på 70% en på 60% en på 50% och en på 40% kan lova att det är tjorvigt!

PimTheGreat
0

vi ligger oxå på olika procent. jag ligger på 100%. får lägga tiderna som vi vill men 11 tim dygnsvilan måste stämma. Tisdag och torsdag kan jag ej jobba morgon…inte heller vår helg 4…suck

PimTheGreat
0

vi har ju schemamöten sen där vi stämmer av så att det e tillräckligt med folk inne.