Träningstävling för a-ponny 17/5
En träningstävling den 17/5 kommer att anordnas i samarbete med Ale-Jennylunds ridklubb, för a-ponny och ev mindre b-ponny.
Klasser som ordnas är bl.a dressyr med el utan ledare, hoppning med eller utan ledare, maskeradkür, tömkörningsklasser och agility.
Proposition finns ute på www.bruksponny.zoomin.se

Putt

synd att det var så nära fölingsdatum, får fundera på om jag ska åka dit utan häst och bara titta.

Putt! 

Kul att ni ska ha en tävling för A-ponnyer!
Men jag hade uppskattat om ni hade frågat innan ni bestämde er för att använda RKS klassindelningar och program. En artighetssak, bara. 
(Jag har fått en sån förfrågan en gång, men inte från era trakter vad jag minns.)
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se

#4 Vad bra att du påpekade det ahnna.
Det hade iallafall jag missat. Ska skriva med denna önskan från rks på min hemsida så att övriga eventuella arrangörer tänker på detta.

#5 Det vore snällt. Vi har ju inte patent på våra klasser, men lite hövlig kan man ju vara klubbar emellan.
Det är ju trots allt våra medlemmar som har hjälpt till att utforma våra regler och klasser så de är ju "våra", eftersom vi är en specialklubb. (Det vill säga, vi har tillstånd från RF att ha våra klasser och lite egna regler anpassade efter A-ponnyer.) Jag ser inget problem med att "låna ut" program och sånt, men som sagt, av artighet så kan man ju fråga först.
(Ni länkade i alla fall till RKS hemsida - pluspoäng!)
www.stuteriprecious.se

#6 Helt rätt har du i det! Bra du säger till. Inte hinner man tänka på allt så det är bra med en "spark i baken" ibland…
Det är synd att bruksintresset hos ägare av fullstammade shettisar inte är större här i v götaland, annars hade vi kunnat ordna tävling genom RKS istället. Men det kanske ändras framöver…

#7 Ja, det är ju lite synd. Det är ju lite av RKS dilemma, vissa medlemmar efterrågar fler aktiviteter i Västra Götaland, Skåne, Halland och Småland, men vi har ju knappt några medlemmar där så det går inte. Moment 22!
www.stuteriprecious.se

Men Ahnna jag frågade ju faktiskt om programmen innan.. 

#9 Jag visste inte att du var inblandad i den här tävlingen också eftersom det var Sanna som la ut proppen. Då är det ju en annan sak!
www.stuteriprecious.se

#10 Inga problem, det är samma tävling men jag kunde ju ha skrivit det förvisso 

Putt!
Anmälningstiden ute om en vecka!

Ryttarmeddelande ute nu.