Tid i stallet
Hur mycket tid lägger ni i stallet varje dag/gång ni är där? inräknat restid dit
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

för mig tar det:
- 10 min resväg x2
- mocka 5-10 min
- rida (inkl. borsta & sadla) 1,5 h
så allt som allt tar det 2 timmar, MEN mitt sällskap som jag samåker med har 2 kusar så jag får allt vänta 1-2 timmar extra så jag brukar vara 3-4 timmar i stallet varje dag. fast jag klagar inte, bara konstaterar att jag skulle kunna ha en häst till tidsmässigt. (slänger en blick mot min mor
)
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

mina hästar står på gården hemma (= noll restid), och jag är i stallet allt från 2 till 12 timmar om dagen, beroende på om det är vilodag, arbetsdag (för hästarna), städdag eller vad det nu är.
generellt sett kan man väl säga att under helger lägger jag minst 8 timmar i stallet per dag (storstädar stall och stallplan varje vecka), på veckorna snittar jag väl 4 timmar (vilodag).
medarbetare på djurskydd.ifokus

Hm, ja.
fodring/utsläpp/mockning c:a 30 min.
ridning el. tömkörning, inkl. borstning och utrustning, c:a 1 timme (5 dagar i veckan)
lunchfodra/fylla på vatten c:a 10 min
fixa klart stallet/insläpp/rykt, c:a 45 min.
kvällsfodring/mockning/fylla på vatten c:a 30 min.
genomsnitt c:a 3 timmar. sen vilar Brimad 2 ggr i veckan=2 timmar. och på torsdagarna tränar vi dressyr i stan och då är jag ute i stallet från 18 och kommer in vid 22.30, efter kvällsfodring också.
Medarbetare på Dressyr.ifokus
Jag är där ca 3 gånger i veckan just nu, men ska öka på det till minst 4 :)
Resväg: ca 10min x 2
Mocka: 5-10min
Hämta in: 5min
Göra iordning: 5min
Promenera/träna: 1-2h
Släppa ut: 5min
Sopa, kvällsfodra: 10min
Så i snitt 2-3 timmar.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

Restid 10 min, sen är jag i stallet allt från 10 min- 3 timmar, beroende på om det redan är mockat och jag bara tar in hästarna eller om jag ryktar en lergris och rider.
Restid: 50 min x 2
Mina bussar går ofta urkasst så jag brukar få vara där ute några timmar och bara pyssla om Foxen =) Har helinackordinering dessutom så har inga stallsysslor att göra.
Med vänliga hälsningar
Chess

När jag "bara är där och rider" så tar det ca 2-3h då pysslar jag innan efter och rider. När jag jobbar på helgerna är jag där ca 6-7h och då mockar jag alla stallen, packar hö, byter vatten etc.
Resväg: 15-20min beroende på trafik och tid på dagen.
Mocka: 0min, står på lösdrift.
Hämta in: 5min
Göra iordning: 5-10min
Promenera/träna: 30-45min
Gosa: 10-15min
Släppa ut/plocka iordning efter mig: 5min
Så i snitt 1½-2 timmar. Men sen är jag inte där varje dag -(han är bara en liten kille än) -och ibland åker jag dit utan att ta en promenad.
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km

Bilresa: 10 min/kommunalt: 45 min (!)
Ink. mockning av två boxar, fixa hö, vatten kraft etc. + ridning av bägge tar det 3-4 timmar för mig. Har hästarna vilodag är jag bara där 1 timme.

Ingen restid…
Mocka: 45 min
Ridning inkl. ryktning: ca 3½ h
Fodring: 20 min
Totalt: 4 h 35 min (tror jag det blir, haha)
Restid: ca 15 minuter x 2
Mockning, byta vatten, fixa höpåsar & sätta betfor: ca 20-40 minuter (beror på hur boxen ser ut för dagen
)
Hästen (rykta, sadla&tränsa, rida): 1-3 timmar (men oftast typ 1½-2 timmar)

10min - morron (släppa ut, fodra)
1h (+ -) - mockning
15min - släppa in på kvällen
+ Ridning, ej varje dag, men ca 40min borstning 1h ridtur, + allting efter
+ grannens travare 1h + borstning 3dgr i veckan.
Ganska illa :P
Medryttarpållen (ca 2-3 dagar i veckan):
Resa: ca 30 minuter sammanlagt med bil
Stallet: 0 minuter, lösdrift
Hästen: Allt från 30 minuter till 2 timmar, beroende på hur mycket vi pysslar och tränar (oinriden, ska påbörja inridning inom kort)
Jobbet:
Resa: ca 40-80 minuter sammanlagt med cykel (är där två gånger om dagen två dagar i veckan, en gång om dagen två dagar i veckan)
Stallet: Mellan 2,5 och 3,5 timmar (fodring, utsläpp, uppvägning av ny mat, mockning till 10-20 hästar beroende på dag)
Hästarna: Förmiddagstjänsten 0 minuter (endast utsläpp som jag räknade in ovanför). Eftermiddagstjänsten ca 1 timme då jag hjälper till med borstning, sadling och småpyssel på 10 ridskolehästar.
Så, mycket häst-tid på en vecka trots att man inte har någon egen ens :)
Resväg: ca 15 min x2
Mocka: 0 min
Hämta in: Mellan 5-30 min (för att hämta och gå till stallet)
Göra iordning: 5-15 min
Promenera/träna: 1 h och uppåt
Släppa ut: 5 min
Sopa, kvällsfodra: 3 min
Eftersom de står på lösdrift behöver jag och kompisen inte mocka utan bara om vi har dem inne i boxen när de får mat efter ridningen. Hästarna hage är lång så det kan ta mellan 5-30 min att gå fram och tillbaka och hämta dem beroende på var de står :)
Resväg: 5min x2
Mocka: Gör pappa så vet inte, men kanske 15min ^^
Hämta in: 2min
Göra iordning: 15min ungefär
Ridning: 20-50min beroende på vad jag gör.
Släppa ut: 1min
Kvälsfodra: typ 1min att slänga in höet och lägga kraften i krubban (:
Brukar vara i stallet 1,5-2 timmar per dag.
3-5 timmar (beror på om jag rider eller inte)
Res tid: 5-15 min beroende på vädret.(kör moppe) gånger två.
mocka: 5-20 min beroende på hur mycket hon bökat runt eller kissat.
Ryckta: 20 min- 2 timmar beroende på dag, hur hon e och om hon e jätte smutsig. genomgående ryckt tar två timmar och gös minst en gång i veckan.
mocka hagen: 5-10 min (sjuk hage, mockas varige dag)
gå ut och gå: 10-40 min beroende på vetten, just nu ca 30 min.
fylla på vatten 10-25 min, i hagen varannan dag
rina när ja fick, och får ca 45 min, med fram och av skrittning. max 60 min… kan hända att ja rider ut och skrittar längre, när hon va igång.
total tid brukar ligga på medel 2 timmar men kan ta ca 30 min (om ja ska bort) till 4-5 timmar. är i stallet varige dag.
Hm. Eftersom vi har eget stall så varierar det otroligt. Allt från någon timme om dagen till 10-12 timmar. Det är svårt att säga exakt eftersom jag springer in och ut i stallet, fram och tillbaka men i genomsnitt kan jag tänka mig att jag är nog 3 timmar förutom ridningen.
Jag är där sju dagar i veckan, och de tar typ 2 min med moped, 2 min dit och 2 min hem. Om man går tar det 20 min ungefär och cykel tar typ 4 min.
Nu går mina hästar ute på natten också, så lägger bara upp mat, som tar ca 5-10 minuter för båda, annars mockar jag i fem minuter,
Om jag rider så borstar jag i ungefär 15 minuter, och sedan rider jag en stund, och sen borstar av snabbt.
Det brukar va mellan allt från 20 minuter till 5 timmar i stallet.
beror lite på… skulle säga tre timmar varje dag. rider två grr i veckan och då får pysen oftast vila, övriga dagar är vi ute på prom. mockar åt två hästar när jag rider… har ca4-5 mins cykelväg x 2 sen avgör tiden på dygnet oxå… runt lunch står pållarna ganska nära grinden, på em. längst bort och på kvällen står dem alldeles vid grinden ^^ jag brukar alltid få jäkta när jag säger att jag är klar om två timmar till någon, så tre blir det väl då
Om jag är hos min pappa så har jag ju stallet just utanför dörren typ, men på helgerna när jag mockar m.m så ser de ut ungefär så här:
* Fodring, utsläpp, mockning = ca 50min
* Rycktning och sadling = ca 35min
* Insläpp = 5min
= 90min = 1 h och 30min
När jag är hos min mamma så får man räkna med resetiden dit också. De tar ungefär 15min (med moped)
= 1 h och 45min

Resväg: ca 15 sekunder x2 ;d
Mocka: Seg och perfektionist som jag är så tar det mig ungefär 30 minuter att mocka 2 boxar…
Hämta in: Ca 3 minuter. Från sommarhagen tar det ca 10-15 minuter.
Göra iordning: 20-30 minuter
Träna: 1-2 timmar
Göra iordning hästen efter träning: Ca 20 min
Kvällspyssla: Ca 30 min
Så ja, det tar ungefär 3h om jag ska fixa och träna 1 häst, ca 4 timmar om jag ska träna den andra också. :)
Tar mellan 5-10 min att ta sig till stallet och sen beror det mycket på vad jag gör med ponnyn men oftast tillbringar jag mellan 2-4 timmar med att vara i stallet.
Har väl ca 20 sek till stallet
Tar mig 1,5-2 timmar att mocka hela stallet, sopa, fixa höpåsar och förbereda foder för nästkommande dag. Oftast blir det betydligt fler timmar i stallet med pyssel, borstning, körning m.m.

ojoj den frågan va lite knivig :) De varierar väldigt beroende på vad jag hittar på men jag är ju i stallet varje dag och ibland bara för foder, vatten och snabb visitering. Av någon anledning så tar de alltid en himla tid
även om jag ska skynda mig haha.
Allt från 1,5-4 timmar på vardagarna (kvällarna efter jobbet) och 5-6 timmar på helgerna 
// Marielle
-Ucbus.. förevigt i mitt hjärta..
Resväg: 15 min x2
Ta in hästen och göra lite ledarskapsövningar: 15 min
Mocka: 10 min
Fixa mat: 5 min
Borsta och sadla: 30 min
Rida: 45 min - 2 timmar
Sadla av, stretcha och fixa runt lite: 15-45

Drifter, 2 gånger i veckan;
sammanlagt 35 minuters restid
Mocka: 10 minuter
Byta vatten: 5 minuter
Rengöra vattenkopp; 2 minuter
Ta in; 5-10 minuter
Rykta; 20 minuter.
Ev. Rida: 30 minuter
Sadla av mm.: 20 minuter.
ca. 2 timmar :)
Sky;
Sammanlagd Restid; 5 minuter
Byta vatten; 5 minuter
Rykta; 20 minuter
Ev. Rida; 1 timme.
Ca 1,5 timmar :D

Restid: 7 minuter x2
Mocka: 15 minuter
Ta in: 5 minuter
Fixa henne: 20 minuter
Rida: 45 min-1h
Fixa efter: 30 minuter
Sätta mat: 15 minuter
Stå och fördriva tiden, dvs prata med folket: 30 minuter
Alltså ca: nästan 3h. Kan bli mer ^^ Detta är minimum. Brukar inte stressa :D
Jag brukar räkna på tre timmar en vanlig dag.. Är det träning eller något sånt, så brukar det ta en timme extra.
mocka 15-20 minuter
resa 20-40 sekunder
Mäta upp hö/kraftfoder 5-10 minuter
Hämtning från hagen 1 minut
Rida/göra iordning pållen 1,5 - 3 timmar
Och om jag har stallet, så läggs det på ungefär en halvtimme.

Gångväg: 30 min x 2
Mocka: 10 min
Lägga fram mat: 10 min
Hämta i hagen: 1 min
Rid och rykta: ca 1 - 2 timmar
Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

rider på ridskola
- tid dit, typ 20 min m buss
- e där i tre-4 timmar
- blir hemtad, tid hem 10min
Jag e i stallet tre ggr per vecka
Hmm.. ja det var svårt. Så otroligt olika beroende på vad jag gör.
Restid till stallet: 10-15 min x2
Nu står våra ute dygnet runt så ingen mockning om det inte kommit något inne vid fodring eller att jag använt transporten. Men vi kan räkna 10 om det blir mockning (använder ju transporten ett par gånger i veckan nästan).
Ridning inkl. borstning m.m. är väl allt från 40 min till 4 timmar beroende på vad jag gör. Har jag knappt tid kanske det bara blir en kort ridtur/promenad, rider jag på ridbanan jobbar jag kanske 45min - 1 timme där + uppvärmning/avskrittning på skogsslingan, har jag massa tid över tar jag mig en långtur, kanske ihop med några kompisar eller något och då kan vi lätt vara ute i 3-4 timmar. Men snittet ligger nog på 2- 2½ timmar iaf.
Fodra tar väl ca 10 min.
Så runt 3 timmar i stallet varje dag. Sen tränar jag ganska ofta på annan ort och då reser vi med transporten 30 min x2. Rätt ofta blir det heldagsträningar/läger m.m. Ganska ofta som jag rider ihop med kompisar m.m. och då åker vi ju transport och då får man lägga till restid till kompisen, sätta på transportskydd och lastning både dit och hem osv. Blir rätt ofta 6-7 timmar hos hästen.
Medarbetare på westernridning.ifokus

är i stallet 2-3 dagar i veckan :) (ridskolan)
Restid dit: 40 min med buss
är där: ca 3-5 timmar
restid hem: 30 min med bil
Detta stallet kommer jag vara i ca 1-2 ggr i veckan (privat)
Restid: 10x2**
hämta hästar:** 3 min**
mocka:** 15 minborsta: 10-60 min
leda/tömköra/löshoppa: allt från ca 30min-2timmar :) beroende på vad vi gör! :) (shettisar)
är i stallet ca 2-3h ibland mer men brukar aldrig bli så mkt minder än så

En väldigt svår fråga då stallet ligger precis bredvid huset och jag går ut dit flera gånger om dagen av olika anledninger. Mockar gör jag inte då mina hästar går på lösdrift. Men varannan morgon släpper jag ut och fodrar hästar och höns, tar ca 20 min. Om jag rider tar ryktning och sånt mellan 10 och 30 min och ridningen varierar från 30m till 2h. Annars hjälper jag de andra i stallet med olika saker, lagar trasiga saker, gör förbättringar mm (är stallägare).

Oj, det är SÅ olika!
20 minuter restid är det alltid, med bil.
Står hästen på stall tar jag in och borstar o sadlar o gör iordning osv, tar max en halvtimme.
Rider minst en timme, men oftast upp emot 2, ibland längre.
Efter kan det ta 1-2 timmar att göra iordning hästen, mocka, fodra, vattna osv osv, beroende på vad jag ska göra och hur svettig hästapållan är.
20 minuter restid hem
Nu när hon går på bete 3 km från stallet tar det lite mer tid, åker till stallet först, packar bilen med alla grejer + 1-4 vattendunkar som fylls på medan jag packar det andra. Sen ska jag fånga henne, kan ta allt från 1 minut till 2 timmar… binder henne i staketet och borstar o sadlar osv, tar inte jättelång tid. Rider lika mycket som om hon står på stall. Efter tar det det inte så lång tid, hon äter sitt kraftfoder medan jag borstar o fixar, sen betar vi ev. en stund (beroende på grästillgång i hagen) och sen släpper jag henne o fyller på vatten Åker till stallet och lastar ur allt (ev fyller på vatten igen o åker till hagen en gång till)
20 min restid hem
Reseväg: 10 minuter
Mocka: 15-20 minuter
Höpåsar att fylla på: 5-10 minuter
Fixa foder: 20 minuter
Borsta hästen: 30 minuter
Rida: 1 timme
Detta varierar men en riddag kan se ut som detta.
Blir totalt.
2,5 timme.
Men vissa gånger kan det blir 30 min-1 timme.
Ibland flera timmar.