Lilla Gubben?
Kolla vad prickig (och mörk) Wilda har blivit! 
Bild från idag, lite halvseriöst uppställd, det blåste så hon nästan inte kunde stå still :P
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Jämför med den här, fotad i slutet av mars! Och här hade hon ändå lite av sin MÖRKA vinterpäls kvar…
Nä jag tror inte hon någonsin kommer bli vit som sin mor faktiskt. Hon är liksom 3 nu och byter färg ofta men har aldrig varit helvit. Benen är fortfarande kolsvarta!
#0 Hur läcker färg som helst! Snyggaste färgen hon haft hittils av de jag sett =)
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Vad gulligt x)
Sommarpälsen är oftast mörkare än vinterpälsen, av min erfaraenhet. Sen precis efter fällning är ju oftast den mörkaste perioden, eftersom pälsen inte hunnit solblekas.
Så vit kan hon nog allt bli, tre år är ingenting. 
Här kan du se ett exempel, på den här bilden är hästen 5 år.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
#4 Hennes vinterpäls är mörktmörkt grå och hennes sommarpäls ljusgrå + apelkastad. Så har det iallafall sett ut föregående somrar, att hon är jättemörk på vintern och jätteljus på sommaren. Så det är lite skumt att det är tvärt om i år ;)
Men har hästen du länkar till helt kolsvarta ben? Det har Wilda, sedan dagen hon föddes! Inte ett vitt strå på dem.
#5 Ja han hade när han var yngre.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Här har du en bild på honom som 3-4 år någonstans tror jag. Så det finns ingenting som säger att Wilda inte kommer bli vit med tiden. 
Mvh Alex
Värd för Ridsport

Wilda kommer bli helt vit. Alla skimlar tar olika lång tid på sig helt enkelt. Connemarahingsten Hagens O'Chief är 20 på bilden, och ser ut ungefär som Wilda gör nu… medan Hagens Asterix var helt vid när han var 3. Som sagt, alla är olika!
Hade Wilda varit konstantskimmel (vilket hon inte är) hade någon av föräldrarna varit tvugna att vara det, och det är de ju inte
Men usch, jag vill inte att hon ska bli helt vit! Haha :P
#9 Äh, det dröjer nog några år till ska du se. 
Mvh Alex
Värd för Ridsport
#10 Vi får hoppas på det
Hennes pappa var grå tills han var 12 om jag läst rätt, så vi kan ju hoppas på att det blir något liknande för denna dam!
#11 Jamen precis. Då kan du vara lugn. 9 år går inte sååå fort i alla fall. 
Mvh Alex
Värd för Ridsport