Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 342 ggr
Lyrik
0

Vinterpjucksen?

Har ni skott era hästar med vinterdojorna än?

I morgon ska Lyrik skos runt om av min snälle hovis. I fram har han ju sina ringskor+sula, i bak vanliga skor. Vet ej om jag vågar ha på snösulor i bak, risken för tappskor blir större. Har visserligen köpt ett par snösulor till bak, så jag har om hovis tror att det går. 4 brodd i varje sko blir det oxå, han måste ha det pga att han är stor och tung + lederna mår bättre av 4 brodd än 2 brodd.

Vet ej vad stallägaren (kärringen) säger om brodd i hagen, men det skiter jag fullständigt i. Lyrik går själv i "sjukhagen", så risken att han sparkar någon är ju mkt liten, även om han skulle gå med de andra hästarna. Han är inge sparkhäst.

Luthien89
0

Jag har vanliga skor på mina hästar, här i skååne blir det inte så mkt snö, just nu är det sol och 12+ :P Men vi brukar sätta på snösulor vintertid, och jag broddar själv varje gång jag ridre om dte är snö ute :P

kemikal
0

Min medryttarhäst ska ha fyra broddar och snösulor. Hovis var ute idag för att byta till vinterskor, verka småttingarna etc, men han hade inte med sig tillräckligt stora skor för henne (ny hovis). Han sa att hon har de största hovar han sett på ett halvblod… Men han skulle komma tillbaka i övermorgon med rätt storlek, 5:or. Sen får det bli vinter :)

Matilda
0

Bor i norrland, så ragnis har haft brodd ganska länge nu ;) Men har inte sulor än, trodde inte de skulle komma så mkt snö så tidigt. Blir sulor nästa gång hovis kommer ut :)

jen
0

ja, hovslagaren var här i förrgår och skodde. då åkte brodden på.

men jag blev sur, för han hann inte sko båda Skrikandes  fastän jag hade sagt till om det innan… Så Kalle går fortfarande barfota…

Hoppas inte snön och halkan kommer nu

Eve
0

Det gjorde Uno och Lykka idag :) Våran hovslagare kom ut och skodde och berömde henne för hur fin hon har blivit och hur otroligt lugnt och snäll hon var mot innan..  Hon fick skor, broddar och snowgrips

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

Thinka
0

Hovis kommer nästa vecka, då böir det vinterskor…

gejsa
0

Japp, hovis var här i måndagskväll och skodde Gobban och Gejsa med sulor och 4 brodd på varje sko. Verkade mina två unghästar som får stå nu över vintern. Han var här från kl 18 till 22. Fast han skodde en inackorderings häst också. Men han pratar rätt så mycket så det blir lite längre tid. *ler*

Lyrik
0

Det blev snösulor bak, 4 brodd runt om. Pållen hade fina fötter, inga tecken på fång som min knäppa stallägare sa att han har. Ingen röta fast det är så jäkla blött och lerigt. Fick silicon under framsulorna.

Var i stallet från ca 11.30 till 18.00

E_hjo
0

Jajjamensan, nu sitter de där =)

AusaBausa
0

Har Ludde oskodd och det funkar bra…funderade på att sko honom men låter nog bli…onödigt om det ej behövs.

RubHel
0

Astra har snowpads och fyra broddar på alla benen. Nu hoppas vi bara på att snön kommer snart..