Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketttidningsurklipp
Läst 899 ggr
Marrsson
0

Hur är de möjligt?

Jag läste precis en artikel i Borås Tiding. Där står de om en Jägare som av misstag sköt en shetlandsponny? Han trodde de va ett vildsvin?

Hur är de mögligt? Man tittar ju ändå genom ett kikarsikte och då borde man ju märka skillnaden?

Finns att läsa här för den som vill ..

Hmm..

// Marielle

-Ucbus.. förevigt i mitt hjärta..

jn84
0

Förvånad

Det jag funderar över är var ponnyn var? I en hage? Ute på promenad/ridtur? Hade den rymt och var ute i skogen kan jag möjligen, möjligen förstå att misstaget kunde ske. Men inte om den stod i en hage?!

IdaT
0

#1 Ponnyn stod i sin hage, dessutom inte ensam.

Artiklar finns även på Ridsport och Aftonbladet.

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.

jn84
0

Då borde han inte ha kunnat komma undan med att det var ett misstag! Man skjuter väl knappast djur i hagar där det går hästar? Förvånad

Tycker defintivt att han ska bli av med sin jaktlicens! Han kan ju uppenbarligen inte hantera den!

bell
0

Vet fler ställen där man åtlar vildsvin i hästhagar. Dok brukar man ha "kontakt" så att jägarna o hästarna inte är där samtidigt. Mycket klantigt gjort!!!

hestellen
0

Tyvärr är det så skrämmande att folk som inte alls borde få jaga får det och det är då vi med hästar riskerar att /blir skjutna! Antingen vi själva eller hästen, har ju hänt både och! Skrämmande! Men när dom tom skjuter varandra så kan mannju "förstå" att dom skjuter oss med hästar/våra hästar. Det är förjävligt o jag blir så förbannadSkrikandes

Bluesky
0

Förvånad  Fruktansvärt.  Jägaren borde definitivt bli av med jaktlicensen och få böter mm. Sådana misstag har jag mycket svårt att tro på, de måste ju vara säkra på vad det är dom siktar på.