Din förebild?
Vem är din förebild inom hästsporten/hästvärlden?
Jag måste nog säga att Monty Roberts "Mannen som lyssnar till hästar" är min Stora förebild. Jag tycker att han är en väldigt klok man, och använder rätt metod vad gäller hästar (Join-Up som det kallas). www.montyroberts.se
Och strax efter Monty Roberts är min "farfar" också en god förebild. Han är en mycket godhjärtat man som alltid tar hästen i första hand. Han har arbetat med hästar i stort sätt hela sitt liv och vet precis vad dem behöver för att trivas i olika situationer.

Jag har ingen direkt förebild, tar lite av varje som jag tycker är bra.

Jag gör som miamaria, plockar lite godbitar här o var.

Samma här, lite här och lite där.

har en förebild… de e en privatperson som jag tycker är en gud med hästar och på att rida… vet inte hur personen bär sej åt!!! lite avis…. 

Min förebild är meej själv 
närrå .. Men som ni sa .. Lite olika ^^,

E leonor Belander är min förebild. ;P

Tar lite här o var jag med…
Jag har inte heller ngn speciell, det e lite olika.
Men vad tråkiga alla är då
Har ni ingen speciell förebild?
#9 haha, nej det verkar inte så.
Sigurður Sigurðarson är helt fantastisk, speciellt med Silfurtoppur frá Lækjamóti!! Jag ÄLSKAR den hästen!! :) Fast Sigurðurs sits kunde ju ha varit bättre.. ;)

Du och dina isländska namn. Fy fasiken hur kan du komma ihåg dom?
Haha.. Sigurður heter ju nästan samma sak i efternamn Sigurðaurson.. ;) Men han är så otrolig.. :)

får man säga lucky luke? ;)

#13 har sett honom tävla en gång på VM 2005 tror jag det var och inom islandshästvärlden är det min förebild 
annars är det väl John Whitaker min förebild inom hoppning och det är klart att man vill bli lika duktig som Anky van Grunsven ngn dag.
Kottas är väll det närmsta… Rak på sak, underbar tränare, presterat massor, vet vad han pratar om & kan både teori-delen och har känslan. Gillar hans sätt att se på saker och hans ridning.
#15 - Mmmmmmm.. Han är otrolig!! Silfurtoppur är ju också helt fantastisk!! :D

Eh… Mulles ryttare kanske? Känner mig som honom/henne? Har för mig hon heter Malin va?
#18 Jag tror det var Molly, låter bättre iallfall…

#18# Molly är det. :P Min förebild är fortfarande Eleonor. :)

Jag håller på Molly jag med ;-)
Snacka om envis dam med sin Mulle.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
jag plockar lite här och var jag med…
Men jag är väldigt imponerad av Staffan Ljungrens sätt att tänka och arbeta med häst och ryttare..
Peter Eriksson, Jens Fredricson (min syrra har gått i samma klass som han), Peder Fredricson, Jan Brink
Har väl ingen direkt förebild egentligen, men skulle jag säga någon så skulle det helt klart vara Stian Pedersen. Otroligt duktig ryttare (dessutom med en sjukt snygg häst, Jarl frá Miðkrika..). Han rider mjukt, och snyggt, med knappt synliga hjälper. Finns på fjärde bilden om ni bläddrar ner lite. :)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Vidar Johansson, ingen ni ska veta vem det var men rida det kunde han den gamla skolans hästkar var han. Nog den som lärt mig mest om hästar av alla 

#24# Slår inte deras fötter i hästens ben? :O:P
Här är en bild på min idol/förebild. :P
Bilden är borttagen

Här är en bild till. :)
Bilden är borttagen
#26 Nejdå, kolla på andra bilden på den här sidan (där de håller de tyska flaggorna) så ser du att det är rätt långt ifrån. ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Jag tar också lite av varje.. Men Johanna Pomrén är nog en som jag ser upp till
Jag gillar hennes sätt att vara med hästar, rida och hon är jättetrevlig! (Rider isisar, vad annars
)
Jag tycker Kyra Kyrklund rider fin dressyr, och Herbert Rehbein tyckte jag var bra - men han lever ju inte längre. De är inga direkta förebilder, men roligare att säga så än att "ta lite från varje" som jag också gör ;)
I hoppningen kan jag inte svara på då jag inte är så insatt, men Peter Eriksson är en favorit. Jag gillar att han gör annat än hoppar hinder med sina hästar, hans hästar är ju ofta utbildade högt i dressyren med.
Monty Roberts har jag också hört mycket gott om, det enda som avskräckt mig lite är det som står i senaste ridsport….men men
I distansen (svenska) så är det Gun och Gunilla Carlson :) Trots alla deras framgångar så är de lika jordnära och delar glatt med sig av all kunskap de har. Heder åt dem! :)
Sen är min äldsta häst Nasaska en av mina förebilder, hon har faktiskt lärt mig mycket av det jag kan om hästar idag. :)

#28# Aha okej;) nrä jag var förs tor för min gamla c-ponyn så slog mina ben i hans när vi skrittade barbacka. :P

Hej. Jag har 2 olika förebilder
Den första är den ryska haut ecole ryttaren
Alexand?r Nevzorov
sidan innehåller många helt fantastiska bilder + en video som man kan köpa nu om man vill.
Den andra heter Honza Blaha och är en fantastiskt duktig NH ryttare.
http://www.honzablaha.cz/EN.htm
Titta på foto och video länkarna. Hem å öva säger jag bara!!!

Jag har aldrig hållt speciellt stor koll på ryttarnas kändisvärld.
Men min förebild har alltid varit våran egna Linda här på Ridsport!

#34 kanske inte hade nån hjälm..?
Kari Åkesson/Reinersson (eller vad hon nu heter i efternamn just nu) har LÄÄÄNGE varit min förebild även om jag itne har kontakt med henne längre…

#35# Joo de hade hjälm. :P Det var EM… tror nog inte man får rida utan hjälm i ett EM.

#32 Åhh det e ju han jag skrev om i en tråd tidigare, ang filmen. Äntligen någon som känner till namnet! =)

#37 Tror snarare det var så att du inte hade tagit bilden. Alltså hade du "inte tillåtelse" att ta bilden… blababla… ja, du fattar =)
OH!! Min förebild är
Peter Ljungberg