Upphängd och nedsläppt
Jag känner mig så fruktansvärt nedstämd just nu.. Jag har inte kunnat äta sedan i onsdags då jag och min pojkvän beslutade att gå skilda vägar.. Jag är ständigt nära gråten och tycker bara synd om mig själv just nu.. Jag har inga ideer eller andra tankar än sådana som berör honom.. Ni kanske kan hjälpa mig? Vad i hela världen skall jag göra? Har ni själva varit i samma situation och vad gjordde ni då? Jag känner att den här sorgen liksom aldrig kommer att ta slut.. Dte är kanske fel plats att vända sig till men jag känner mig helt snurrig och tänkte bara be om förslag..
/Upphängd, nedsläppt och övergiven

Det tar tid och man måste tillåta sig att vara ledsen. Det går inte att skynda på, tillåt dig att sjunka till botten. Det är det enda sättet för att kunna ta sig uppåt. Jag vet hur det är, även om det är längesen.
Sköt om dig!
Ja…var i samma situation som du i sommras…. och det var verkligen inte roligt….allt känns meningslöst och man blir apatisk istället, och tårarna är aldrig långt borta….Tyvärr kan jag inte säga att det blir bättre på ett kick…det kan ta dagar, veckor eller månader…men jag kan säga att det blir bättre! Det bästa du kan göra är faktiskt att bli arg! Gråt och skrik och var förbannad! Få ur dig allt! skriv dagbok, tjata hål i huvudet med dina kompisar om det…Gå inte och håll allt innombords, få ut det istället!
Jag gjorde patetiska försök att få tillbaka mitt ex otaliga gånger, jag ringde, jag bönade och jag bad…men allt jag fick var ett kallt nej….detta hjälpte i alla fall min ilska! Jag fokuserad på annat…ändrade mina rutiner, gjored sånt jag aldrig hade tid med när jag hade pojkvän….jovisst är det tufft….men nu idag, 4 månader senare så mår jag bra…men det var först för 2 veckor sedan jag började må bra…för nu har han börjat höra av sig och jag har insett att jag inte vill ha honom längre ;)
Så kämpa på! det är ett helvete i början men det blir bättre! kom ihåg att ingen som kan få dig att gråta så mycket och göra dig så ledsen är värd din kärlek!
Tröst kramar! /sara

#2. Fast han behöver ju inte vara en skitstövel för att de beslutat att göra slut.
Usch ja.. :/ Eller.. Jag har väl inte riktigt varit med om exakt samma sak, men jag har mått väldigt dåligt över en kille som jag hade i våras.. Han ljög för mig, helt öppet.. Jag fick veta sanningen av min syster och hennes pojkvän, dagen efter att jag hade sovit över hos honom.. De trodde att jag visste allt.. Men det gjorde jag ju inte.. :/
Jag kunde inte släppa det där med honom på lång tid och jag var väldigt ledsen.. T.o.m. min systers pojkvän fanns där för mig.. Han kan å andra sidan inte ett ord på svenska, så han var mitt engelsktalande stöd.. ;) Mina kompisar fanns men mest av alla så fanns min syster där för mig!! Hon finns alltid här för mig och vi snackar om allting!! :) Efter det så känndes allt mycket bättre.. Så har du någon som du verkligen kan snacka med - t.ex. en syster, en nära vän m.m. så tycker jag att ni ska snacka!! :) Det känns mycket bättre efteråt!! :) Lycka till!! Kram

Okej, det låter som bra ideer allihopa just nu! Man vet bara inte riktigt hur man skall hantera det hela.. Tack
#3 nej, mitt ex var inte heller någon skitstövel ;) Men det hjälper ändå att bli arg..oavsett varför det tog slut…Rationell kan man vara när man mår bättre ;)