Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 671 ggr
[Katteeen]
0

Hittat häst :)

Nu har jag förmodligen hittat en foderhäst Glad
En 13-årig varmblodsvalack som heter Jainten (smeknamn för något långt kinesiskt tror jag), och som är cirka 163 cm i manken :)
Han ska tydligen vara hur snäll och kramgo som helst, så detta känns väldigt bra :)
Om allt går som det ska säger pappa att vi nog kan få hem honom i juli i alla fall :)
Ska bli kul och se hur det här löser sig! :)

Nu ska vi bara få tag i en passande häst till lillsyrran också, och imorgon ska pappa sätta sig ner och ringa runt angående vart man kan ha dem :)

Ser fram emot den här sommaren, eller året menar jag ju, då det kommer bli väldigt lärorikt för mig :)

Alex
0

Vad roligt! Hoppas det blir bra nu då! Glad

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

[Katteeen]
0

#1: Ja, verkligen! Glad Detta blir ju min come back liksom ;)

Thorsson
0

Gud vad kul! Hoppas att allt går bra! :)

J-Parnebo
0

super kul, lycka till :D

hannabrink
0

Lycka till! :)

AusaBausa
0

Vad kul! Lycka till!

[Katteeen]
0

Tack allihopa! Glad

Repoort
0

Helt rätt ras! Antar att det är en varmblodstravare du menar.
Ska du provrida ngt innan du hämtar hem honom?

[Katteeen]
0

#8: Haha, ja :) Jag vet inte hur det blir med provridningen, eftersom jag inte har ridit på ett tag och eftersom jag har min sociala fobi (jättesvårt att prestrera inför andra) så känner jag att jag vill ta och lära känna honom först, kanske promenera lite i grimma och så, till att börja med såklart :)
Sen får vi se om ägaren går med på det, det är bara att hålla tummarna. Klart jag ska rida sen liksom, men jag känner att jag vill bekanta mig med hästen vinna hans tillit lite först :)
Självklart ska jag åka och titta på honom, men vi får se då hur det blir med att rida på plats :)