Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: ridning
Läst 733 ggr
Zabbio
0

*suck* sadeln gick sönder..

Jaha.. sadelgjorden (stropparna på sadeln) brast igår, 10 minuter innan ridlektionen. Det blev en barbacka lektion i skritt.. fast vi kom ju framåt ändå.

Så nu är jag sadel-lös tills den är lagad..Kan ta några månader.

Men jag får väl se det som balansträning… har jag tur så lär jag mig rida barbacka i alla gångarter på min lila ål och får skitbra sits :P Snacka om att jag är glad att jag har en töltare..

Det är iaf tur att det hände nu.. förra gången jag var utan sadel kunde jag inte rida barbacka alls eftersom han var stissig, slingrig och ostadig.. :3 Nu är han mycket trevligare.. och han är ju faktiskt en häst med en bekväm rygg. Jag ska bara lära mig sitta kvar.

Ska se om jag kan lägga upp en barbacka bild på oss. x)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Marrsson
0

Då kan detta bli en trevlig erfarenhet att vara utan sadel även om de suger när sånt händer… Lycka till med Barbacka ridningen :)

// Marielle

-Ucbus.. förevigt i mitt hjärta..

Zabbio
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Slänger väl in ett par bilder också, för sakens skull :P

Absolut välbalanserade och i harmoni.. jag..eh.. skriker av lycka, inte för att jag håller på att ramla av.. Oskyldig

Zabbio
0

Titta dit du ska och var foku.. oh! En grästuva!

Zabbio
0

Sista bilden..

Jag måste verkligen lära mig rida.. :/ Gick inget vidare idag alls.. *suck* När ska vi bli duktiga? Gråter

Jajja, lite barbackaträning hjälper kanske sitsen..

Ush vad jag känner mig stor och tung på lille pojken utan sadel.. han sjuker ju en hel dm.. :/

Marrsson
0

:) De ser ju lugnt och avslappnat ut :) Sen säger jag precis som du.. hahaha man blir jättestor när man rider barbacka haha jag får typ två meter långa ben haha

Lycka till med barbacka träningen igen :)

// Marielle

-Ucbus.. förevigt i mitt hjärta..

Tin-Tin74
0

Det ser helt okej ut. Man får ju en helt annan stil barbacka. Riktigt surt att sadeln gått sönder, men se det possitiva - vilken superbra balans du kommer få!!!