Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettislandshästar
Läst 2581 ggr
Carolus
0

Underlag ridbana?

En plätt av tomten ska få bli ridbana så småningom, är det någon här som har ett bra recept på underlag?

anzzen
0

hmm .. för isladnshästar .. vet inget direkt exemel :) men jag islandshästar ska ha väldigt hårt underlag , så man både hör takten och för det är lättare med alla gångarter :)

Otaku
0

Vi har typ sån här filt under så inte ogräs växer. Sen ovan på den har grus. Det blir inte för hårt och inte för mjukt :)

Mvh Vinetta

tezzie
0

Vi har sand, grus och flis. Självklart även en "ogräsmatta" under =)

*** Kärleken övervinner allt ***

Josefineep
0

Islandhästar vill ha ett hårt underlag för att lättare hålla koll på gångarterna :)

/ Josefine och Herkules, www.isbitarna.se

Zabbio
0

Det här med hårt underlag.. gäller det även om man till 90% rider på grusvägar och så? Eller är det bättre med lite mjuk variation i det fallet?

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Maja
0

#5 - Hårt underlag är bra på många sätt, men personligen skulle jag inte enbart rida på det, utan variera med lite lättare/mjukare också. :)

Alex
0

Paddex är det absolut bästa enligt mig. Tyvärr så kostar det ju dock… Själva materialet är rätt billigt, men transporten kostar, och det krävs en del till en ridbana. Men har man pengarna är det klart värt det anser jag! Flört

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Lorita
0

Jag vill bara på peka att ogräs kommer som frön, så rid då slits det bort Flört mattan är för att sanden inte ska blanda sig med underlaget Tyst

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Trojaa
0

Haha, på vinter snö på sommaren gräs =) Har ingen ridbana så rider på ängar :)

emmaaab
0

Jag har inte hört att det spelar någon roll om det är islandshästar? Behöver det vara hårdare då? Har aldrig hört :P

Vi har iallafall tagit bort gräset och matjorden så man kom ner till sanden (vi har bara en massa sand på våran tomt, det har ju inte alla), och så la vi dit mjäle och stenmjöl. Undurlaget är kanon! :)