tycker synd om mig själv...
ja det gör jag faktiskt! Vaknade vid två -tre i natt och yrade om eli och sadlar och en massa. Kände sedan hur hela magen bara vände sig som ut och in ch sedan fick jag springa och spy..Ont i ryggen, febrig och svin ont magen och att må ilVjag legat så pass länge. Varken orkar eller vågar vara upp får då mår jag ännu mer illa. Dessutom missar jag dressyrträningen ikv :( det är ju inte så ofta tränaren får återbudstider som stämmer överens med hur jag jobbar.. Så jag fick letat upp en som fick fixa mat och boxen och sånt till honom..
Igår lyckdes han ju få ngn typ av fodersturpsförstoppning när han åt hö ute i hagen, han var så hång och sprang mellan olika högar och vaktade och till slut började han hosta och då sa jag att eli kräks, då sa en annan att hästar kan inte kräkas men det kom ut massa klägg och gegg och sedan var det precis som han inte fick luft alls, Först försökte han inte visa oss det utan gick runt till högarna som vanligt men åt inte av en endA för att sedan ställa sig själv i en hörna fick då springa fram och försökte massera halsen på honnom, han hade massa konstiga ljud för och det brummade konstigt i från halsen + då att han inte verkade få ordebtligt med luft. Fick snabbt rigt och rådfrågat en veterinär som sa att vi skulle försöka få honom att drick vilket inte han ville göra så fick sätta in hela vattenslangen i munnen på honom… Till lslut verkade som det som stoppat upp kommit ner och han blev som vanligt igen… men oj va rädd jag blev!
Ville bara dskriva av mig lite….,
Stackare =( Krya på dej/er
Uscha då :/ Ni får krya på er!
Jag har också fått nåt skit tror jag, har legat i minst 40 graders feber i helgen och har en massa jobbiga hostattacker hela tiden, plus en hemsk huvudvärk.. :S Det är väl såna tider kanske…
Men usch då. Stackare. Krya på dig!
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst