Valack. Fast jag har sto också.

vet inte riktigt, har sett både snälla o lite mindre snälla utav dem alla om jag säger så:) men sku ja köpa en egen häst sku de noog bli valack eller sto eftersom ja tro de kan va svårt o hitta stallplats här inärheten som tar emot hingstar..o sen vet jag int eom jag sku klara av en hingst heller, dom enda hingstar ja mött hittills ha varit travare;P
Både och.

Alla tre :o)
Stonas lilla extra humör…valackens lugn….hingstens utstrålning och arbetsvilja.
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.
Ston helt klart! Vi har 10 ponnyer hemma, alla är ston.

valack!
Hmm.. Det är ju olika.. :)
Sto - De har en större personlighet.. Vissa dagar är de lättare, vissa dagar är de svårare.. ;)
Valack - De är mer jämna i humöret.. :) Haha.. Fast en valack som jag rider beter sig mer som ett sto.. ;)
Hingst - Jag har egentligen ingen större hingstvana, bortsett från unga hingstar som så småningom ska bli valackar, en shettishingst (han var verkligen jättemysig!!) och islandshingsten på ridskolan.. Han är jättetrevlig och kanske blir avelshingst nästa år.. ;)

hingstar tycker jag mkt om….

hingstar med rätt uppfostring brukar vara så himla snälla och góa men jag vill inte ha en egen i dagsläget…annars gillar jag valackar, gillar inte när stona börjar brunsta ner hela svansen och tjurar..men ett shettissto går bra :)
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
Jag älskar ston!!! :) Sen kommer hingstar som jag också tycker mycket om, om de kan hantera testoseronet - vilket de ofta kan med rätt hantering. En valack har jag bara haft en enda av och det var troligtsvis min första och sista ;)
Jag har numer tre hingstar och tre ston…
Måsta ha lite action, annars är det inte roligt! ;)
Måste lägga till, jag har bara haft en enda EGEN valack, har haft många medryttarhästar och inhyrda som är/var valacker.

Häst, just bara hästar 
Har bara haft vallacker, skulle vatt jättekul med ett sto :)
Vi har haft både ston o valacker, nu har vi valack. På lördag ska vi troligen åka o titta på ett vbl sto.
Allt utom sto:)

Oj, svårt. Jag föredrar allihop på olika sätt…

Måste nog säga vallack, fastän att jag föredrar mitt sto framför min vallack. Dom har lite ombytta roller. Valacken är som ett brunstigt sto :)

Valack ^^ Fast min ena valack beter sig som ett sto :P Fast nångång måste jag skaffa sto, för att få föl ;)
Jag föredrar att rida hingstar, andra hand ston.
Att ha att göra med/överlag, så föredrar jag valacker. Är enklast att ha att göra med överlag då de oftare är bättre i tempramentet, inte har några tjurigare perioder, i stort sett alltid kan gå med alla hästar.
Sto :) Hingstar har jag typ aldrig ridit/hållit på med :( 
Valacker är d inget alls fel på, men gillar mer ston, (inte då vissa är brunstiga och tjuriga/skrikiga som fan, bara) ;P

Jag gillar valacker mest. Om jag skulle köpa en skulle jag helst vilja ha en valack, då slipper man ju oroa sig för föl iaf. & så brukar ju de vara jämnare i humöret också. Har ingen erfarenhet av hingstar..
svårt att säga egentligen, en valack för att dom oftast är rätt stabila, men ett sto för möjligheten att få föl, och en hingst. fast ja, hingstar är snygga att titta på, men jag vet inte om jag har nån nytta av den..

Valack.. ston kan ju vara lite jobbiga ibland när de är brunstiga å så.. :P enligt mig då.. men jag gillar ston bra i övrigt :) Hingstar har jag inget alls imot.. vi har ju tre st varmblodiga hingstar hemma här så.. men de kan ju också bli dryga. fasst de är när de blir hingstiga å så.. :P men ja gillar då valacker bäst.. :)

det är faktiskt svårt. det beror nog helt och hållet på stoet. jag tycker om att stona kan vara lite mer specilla. en valack vet man oftast var man har.
men valack för jämnare humör som byebyesandy skriver.
ston för deras speciella humör.

Valacker helt klart, har haft ett sto och hon var nervig och jobbig och brunstig hela tiden. :P Men sen beror det ju mycket på individen. Man kan inte säga att "alla valacker är tråkiga och ston är tjuriga). Men de i mitt stall säger att ston har mycket mer personlighet vilket jag inte håller med om…. :P Om ni vill se på action så kolla in min valack! :D Superlugn och hanterbar, men SUPERPIGG i ridningen! :D

Har endast haft sto och valack.
Jag föredrar valack för att de nästan alltid beter sig lika.
Jag föredrar ston för att de är mycket renligare i boxen och oftast söker lite mer kontakt.
hingstar!
Hingstar är ju klart snyggast, men har aldrig ridit någon, så de kan jag ju inte välja. De jag har hållt på med från marken är dock underbara gosmaskiner. :)
Väljer jag mellan vallack och sto så blir det helt klart sto, utan tvekan. Gillar deras humör, att man aldrig vet hur de kommer vara just idag liksom. Dessutom får jag träna mig på att hantera mitt eget humör, finns dagar då jag kan bli riktigt förbannad under ridturerna på mina flickor..:P
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

min valack har en otrolig personlighet..han visar tydligt när han är missnöjd med något genom att rynka mulen och gör han fel skyller han på mig (ex, vill inte flytta sig i stallgången. om jag då puttar till honom så är han sur på mig en låång stund efter detta. syns tydligt på hela honom. han gör inget, ser inte sådär livsfarlig ut utan bara allmänt putt som om jag förnärmat honom) nu är jag inte partisk bara för att det är min häst, men han har en stark personlighet helt klart. han vet vad han vill, eller egentligen vet han nog inte det, bara att han inte vill samma sak som jag ^^,
tom de andra i stallet säger att han har den starkaste personlighet på häst dom nånsin sett
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
det spelar ingen roll vilket kön den har för egen del, bara individen passar mig.
men som inackorderad så är sto eller valack det enklaste att ha…

har bara haft vallackar, så kan inte yttra mig så mkt ang ston och hingstar…

har alla 3.
3 hingstar, 1 vallack och 3 ston.

valacker:)