Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 10261 ggr
Courage.C
2

Munsboro?

varför står det så i så många ponnynamn? Någon som har ett företag som heter det som säljer typ 50 % av alla ponnyer i sverige?? Har funderat så länge på det där.

Mandysan
0

Så som jag har fattat det så är det irländskt, dom köper både hästar och ponnyer döper om dem och säljer sen dyrt. Sen har jag för mig att oftast är det väldigt heta hästar överlag dom väljer ut?

Courage.C
2

okej det måste vara hur stort som helst. tycker var och varannan ponny heter det.

NinaToy
0

Är det inte en uppfödning? I Irland? Min ponny heter LAD i slutet av namnet och det är jättemånga ponnyer från IRLAND just som heter det med…

1111
0

De föder upp en del hästar, men främst så köper de hästar, döper om till sitt namn och exporterar ;)

De är liksom de flesta irländska hästar kända för att vara duktiga och modiga hopphästar & lite taffligt bygda Oskyldig

Kilberry/Kilbery (aldrig blivit klar över hur det ska vara) kör på samma koncept exempelvis, också irländskt…

Courage.C
0

Okej. jag har ingen aning. var bara nyfiken för så många heter det. Satt just och snoka i ditt fotoalbum nina toy=) Fina bilder. hur går det med tävlandet?

NinaToy
0

#4# Har aldrig hört Kilberry men däremor Kilbarry. :D

#5# Haha, snokare. :D Tacktack. :P Det går bara bra, har haft honom i ca 3 månader och jag har bara tävlat enstaka lokala lb innan jag fick honom men nu på denna tiden har han tagit mig till LA.. Så vi satsar på kval till MSV B snart. ;P

Courage.C
0

du kanske vet vem emeli larsson är. hade en ponny som heter sweet as candy.

NinaToy
1

#7# Njaa kanske det? :P vad tävlar hon ? och var? :P

Courage.C
1

#8 Det är en ljusfux D ponny. hon tävlar väl lite överallt. Det var hon som red hos kemansky eller hur det stavas=)

NinaToy
0

#9# Okej. ;P Inga fotton på de? Kamensky. :D