Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettridning
Läst 3376 ggr
halludu
0

LektionsPriser?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan!

Igår när jag började rida för min ridlärare igen, fick vi också hem betalningsavgiften, och dom har tydligen höjt avgiften igen=O För denna terminen ska jag betala 2300;- då rider man ca. 45 min.

Men nu har blev jag och fyra av mina kompisar till frågade om vi ville börja i en sk. träningsgrupp. Då får man rida 1 h och vara max, 6-7 st. i varje grupp. Dessutom hoppar man/Rider dressyr varannan gång. Då kostar det Ca. 3000;- /-per termin

Hur mycket får ni betala för att rida en hel termin? Hur länge rider ni då? Och hur många gånger på en termin?

Maja
0

Vi hade 135 kr per lektion (60 minuter), 16 lektioner på hösten, 20 på våren.

halludu
0

Jaha okej, känns som min ridskola är typ dyrast=S

Maja
0

Det var då ungdomsridning, vuxna fick ge 150 per ketion tror jag.. :P

Hur mycket är det per lektion för er då?

Peppe
0

jag betalar 200kr/ lektion i hoppning. vet ej i dressyr än eftersom jag inte hittat nån bra tränare

Gissar på att det kommer kosta 200kr för fälttävlan också eftersom det är samma tränare

Jag räknar med ca 1000 kr /månad på träning. men det är ju ej ridskola :)

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

halludu
0

130;- per lektion för J3 b och
170;- per lektion för Träningsgrupp.

Marija
0

Rider 50 minuter 1gång/v betalar ca. 110 kr. Dyrt tycker jag, men hästar är ju dyrt.

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Twinlight
0

Jag rider 60 min. för 125 kr. För "tant grupperna" kostar det 175.

halludu
0

jaha, okej va mycket det skiljer på en del priser. Hur tror ni det kommer sig?=)

Twinlight
0

Det beror väl på hur stor gruppen är, hur utbildade ridlärarna är, hästarna och ridskolans ekonomi. Och även hur stort trycket på ridskokan är, hur många som vill rida där.

halludu
0

Låter rimligt det du säger men då ska ja fråga alla^^=) Hur många är medlemar på era klubbar?
På vbr så är det Ca. 500 medlemar^^

svampi
0

Jag betalar 1200kr per termin.

Då får man rida i en timma, 15 lektioner. Billigt! Fast vi rider alltid ute för vi har ingen manege, bara en paddok.

Bild på paddoken.

Mandysan
0

Här ska de höja priserna (tur att jag inte rider lektion), för vuxen 140:-/lektion á 45 min och junior 120:-/lektion….

bubbelbubbel
0

det är sörsjö va elin ?
märkligt med dessa priser när dom nu anser att "sörsjö blivit värnamos största ungdomsgård".

fridak
0

jag funderar på att börja igen, den ridskolan jag är lite intresserad av tar 100-120kr/lektion beroende på om det är träningsgrupp eller vanlig grupp. och det priset är för senior eftersom jag passerat 18årsgränsen….men sen stämmer inte priset riktigt för de är inga lektioner på röda dagar men man betalar för den veckan iaf:S

Yessica
0

Dom har höjt priserna denna termin, för andra ökade kostader som foder, försäkringar, personal mm. =) Helt förståeligt! =)

Jag rider i en S4. Seniorgrupp, fast innan den här terminen var jag junior i den gruppen. Det är samma som J4 bara det att åldern är annorlunda. Plus att det är billigare som Junior. ;) Men som sagt, från denna termin betalar jag seniorpris.

Jag rider även i en hoppgrupp, med max 6 st i. Även här seniorpris nu.

Ska snart börja i en till hoppgrupp, med min medryttarhäst. Då är det 30:- avdrag (samma avdrag i alla grupper) för att man rider egen häst. Men denna hoppgrupp är endast varannan vecka.

Såå, priserna för dessa är då:
S4, 50min - 170:- / gång man betalar för 10ggr i taget vanligtvis.
Hoppgruppen, 60min - 215:- / gång man betalar för 10ggr i taget vanligtvis. 
Hoppgrupp med priv. häst, 60min - 185:- / gång, vet ej hur många ggr man betalar per gång här, eftersom det är varannan vecka.
Sedan tillkommer det medlemsavgift som man betalar en gång per år, den kostar 250:- för seniorer.

Mamma betalat hopplektionerna på ridskolehäst, resten betalar jag…

Det är ganska mycket pengar. Men hästar kostar ;) Så jag tkr inte man kan klandra ridskolorna för att ha för höga priser. Det beror mycket på hur stor den är osv.. =)

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

PonnyAnnie
0

vi betalar typ 1200 för en lektion i v,hela terminen sen typ 2000 för hopp en dag och dressyr en dag . och då rider vi 1 h:)

Klasselover
0

På förra ridskolan red vi 50min, betalade 120kr. Nu betalar jag 100kr, rider 1h.. Kan tillägga att båda är islandshäst.

Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

hufi
0

En sådan träning grupp som du sa på våran ridskola kostar 1400:- då rider man en timma.

VeNyRa
0

Jag betalar nu 85 kr/lekt i 45 min. om man rider ridskolehäst är det 90kr, och det är juniorpriser.

jag tkr att det är ganska dyrt eftersom att alla grupper är fulla och många av ridskolehästarna är inte utbildade så man får utbilda dom istället för tvärtom, och vi har endast ett fåtal utbildade ridlärare.

Mistique
0

Jag betalar 1700 per termin. Vi rider 40 min, hoppning 2 ggr per termin + 2ggr uteritt. Annars dressyr och markarbete.

AusaBausa
0

Tror de betalade 90kr per gång förra termin på ridskolan…jag betalde 60kr för o få vara m o rida Ludde där!

halludu
0

#13 Jao det är sörsjö^^. Tänkte tillägga att det är två ridhus en paddock, och en stor grästävlingsbana.
Tror VBR har hållt ngn stor tävling för något år sedan, kommer inte riktigt ihåg.=P

LinneaG
0

Jag betalade 140 kr per lektion med egen häst.

Nu har jag kollat på ridskola och där kostar en termin för mig 4900 Kr, för ca. 20 lektioner, med ridskolehäst.

halludu
0

#23 ojj va dyrt=S Undra om endel kan bero på var i landet man bor? Vad tror ni? Jag bor ju i värnamo en ganska så menningslös liten stad xD

LinneaG
0

#24 - jag bor i stockholm, detta är en ridskola med drygt 50 hästar och 2 ridhus,

halludu
0

Jaha okej kan ju bero på att det ligger i stockholm, men hur många medlemar har klubben?

LinneaG
0

#26 - hmm..det var en bra fråga. det vet jag faktiskt inte.

Serious
0

För vanlig vuxen grupp (60min) kostar det på min arbetsplats ca 3700kr per termin. Är oftast runt 10-12 ryttare i en grupp. Jag är inte helt säker på hur många gånger det är på en termin, men gissar på omkring 19-22 gånger.

Priser per lektion om man delar summan tror jag ska vara runt 180kr.

Lizzan
0

Jag rider två ggr i veckan, 45 minuter åt gången. Betalar ca 5400 per termin för det.

elasive
0

Vår är 96 kr - 45 minuter i de avancerade grupperna och 75 kr i nybörjargrupperna..

LinneaG
0

Priset för vuxen, 60 min med 14st i gruppen kostar 239kr/per gång.

Zadeira
0

När jag red på senaste ridskolan höjdes priserna till 120 kr per ridlektion som var 45 minuter.. Tyvärr gick jag i bästa gruppen, ja jag säger tyvärr, för vi fick alltid rida alla problemponnys och alla ungponnys, så vi kom aldrig nånvart eftersom alla lektioner mest blev kaos…

Nu rider jag inte på ridskola längre, och betalar bara tågbiljetterna när jag rider Bulan (vilket blir ca 40-80 kr per vecka beroende på hur ofta jag är där)

Kristall
0

Jag rider privatlektion på en tävlingsponny en gång i veckan, betalar 12 euro (ca 100 kr) per gång. Då är det inte ridskola utan jag rider i privatstall.. Jättebilligt jämfört med priserna på ridskolan och i förra stallet, så jag är nöjd ^^

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

Kristall
0

Oj, glömde skriva.. : Varje lektion är 45 min såhär i början, sen får man köpa 10-ggr kort och betala 120 euro (ca 1000 kr), då blir det minst 1 h per gång (oftast 1 ½ h eftersom stallägaren sa att då blir det mkt mer uteritter, ja och så håller inte hästägaren/tränaren så bra koll på klockan :P). Tkr att det är hur billigt som helst med tanke på att de bara har en-två (privat)lektioner per dag, två dagar i veckan..

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

halludu
0

Känns som det är ganska dyrt i de flesta stallen, men är det någon som rider privatlektioner hemma eller liknade. Hur mycket får ni betala?

[chriistina]
0

Där jag rider kostar 1 leketion i 45 minuter 130kr för junior, 160kr för seniro och 155kr för studenter.
Detta är de "vanliga" grupperna på häst. Ponny är billigare och specialgrupper dyrare.

LinneaG
0

#35 - jag betalade 140 för privatlektion med egen häst.

Lizzan
0

Jag rider 2 ggr i veckan, mina päron betalar ^^ det kostar ca 70 kr gång… vi rider i 45 min

Ellsa
0

Jag rider 1 timma/gång och det kostar 150:-. Men jag rider i sk. kombigrupp och då är det tre gånger hoppning i rad sedan tre gånger dressyr. Kostar lite under 4000:- per termin.

Fluum
0

jag tror våran terminsavgift går på 1700 - 1800 /per termin och då rider vi i 50 min :)

IngridSkoog
0

vi har 1 period = 10 lektioner * 45 min för 950 kr.

Granatapple
0

Vi betalar 130 kr per lektion då det är 45 min teori + 45 min ridning.

BeatriceHolmberg
0

Jag betalar 125 kr för 1 timme.

djuvfeldt
0

det borde finnas fler träningsstipendium! =/

[MajaWrangstadh]
0

Oj, vad billigt alla har det!

Jag rider i en träningsgrupp med varannan hopp och varannan dressyr. Vi är 6 stycken i gruppen.
Dressyren: 45 min, 200 kr
Hoppning: 60 min, 230 kr
Men sen är det GRYMT bra träning man får, så det är nog värt det. :)

[MartinaPettersson]
0

Nu på sommaren kostar varje lektion 80 kronor och pågår då i 1 timme. Lektionerna är en gång i veckan och det är hoppning var tredje gång, annars dressyr. (Samma pris för både hoppning & dressyr). :) På höst, vinter och vår kostar lektionerna 100 kroner för en timme.. ^^

[Yact]
0

jag går oxå en sådan grupp haoppning dressyr varranan  men jag vet inte kanske betelar 2000-2500 är inte säker
då rider vi en timma o dt är inför tävling o de som vill sikta in sig på tävling

SHV-Pysen
0

runt 1400 brukar väl det ligga på. dock några år sedan jag red nu. Nu kör jag istället och då finns bara privatlektioner för 240 kr/40 min :/

oliviakarelius
0

För min tränare som bara ger ut privatlektioner i dressyr kostar de 200 kr per gång och de är de värt !

sunglasses
0

Jag betalar 910kr för en helg i månaden, och då rider vi fyra lektioner. Och är oftast 3st/grupp. Brukar bli att vi rider drygt 5timmar varje helg uppdelat på 4 lektioner då..

Anoziz
0

Jag red förut i en träningsgrupp på ridskolan där det också var varannan dressyr varannan hopp. Betalade ca. 4000:- per termin och det var inte direkt några bra hästar eller några givande lektioner..

emeliekarlssoonn
0

Dom har höjt våra lektionspriser. Kommer inte ihåg vad vi betalade innan men för höstterminen ska vi nu betala 1950 kr. Men eftersom det är min plastmamma som är ordförande i styrelsen så vet jag varför. En lektion kostar nu 130 kr. Skulle vi ha betalat enskilda lektioner skulle det kostat 160 kr/lektion.

Klasselover
0

Jag rider i ett privatstall på islänningar, betalar 100kr/gång och vi rider alltid ut. Ibland rider jag för utbildad instruktör, då rider vi två personer för 200kr/styck. Vi rider alltid ca en timme.

Hos Indira är jag i stallet och rider hur mkt jag vill (max 6 dgr i veckan) helt gratis. Det händer att jag tar privatlektion, kostar då 200kr för en timme med utbildad instruktör.

Hos islänningarna har jag än så länge ridit 1 gång för instruktör, och lärde mej MASSOR, och Kátur och jag gick fram ett stort steg på bara 1 timme! Bästa instruktören jag ridit för hittils! Hon heter Malin Gustafsson och är islandstränare, finns på kullersbro islandshästgård ^^

Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

Alecsandrala
0

Jag betalar 1300:- termin men det kostar igentligen 1700:-

LovisaJacobsson
0

Rider på Skaftö Ridklubb.
Tror varje lektion kostar 75 el 85 kr och då rider ma i ca 45-60 min.
Vi är som flest 6 st i varje grupp (otroligt liten ridskola)
Vi har inget ridhus så vi rider i våran 20*40 paddock året runt.

Maja
0

#53 - Smygreklam. ;)

Nä, tacka vet jag medryttarhästarna jag har nu. Kom och gå när du vill, gör vad du vill, hur länge du vill. Gratis. ;)

tezzie
0

Rider privat för en mycket bra instruktör, hon kommer till vår paddock för 240 kronor. Men är vi tre stycken som rider så betalar vi 80 kronor var för en timme. Hon är sjukt billig. Tyvärr flyttar hon söderut nu då hon fått jobb som ridskolechef på annan ort :-(

*** Kärleken övervinner allt ***

halludu
0

#57 ohh, vart? ;) jag bor ju här nere ^^

Alexandra13
0

Vet inte riktigt. Men det kostar 100kr per gång.

Denna terminen var det 21 lektioner såg jag nyss- så ca 2100 kr.

Jenah
0

Ahh, min ena ridtid kostade 2900kr och den andra 3100kr, beroende på hur många lektioner som går bort vid olika högtider osv, … Rider 45 min.

joooossan
0

Jag och min kompis ska börja för privattränare, endast vi två i gruppn och får ge 130kr/gång men ingen utsatt ridningstid. Bros på helt på hästarna, gör det ett mycket bra ridpass behövs kanske 45 min eller kan det bli ett längre träningspass på 120 min.. Bros helt på hur hästarna är som sagt :)

Josefinejumpforjoy.blogg.se

MLAfoto
0

förra terminen kostade 45 min 90:- för junior och 110:- för senior. sen finns möjligheten att betalata månadsvis, då blir det billigare. men tyvärr var de tvugna att höja till 110:- för juniorer och 130:- för seniorer denna termin som nu har tagit slut.. dock rider vi nästan 1h varje gång egentligen ;)

Yuriko
0

När jag red på ridskola förra terminen betalade jag 175:-/lektion, åtta personer i en grupp och 22 lektioner på en termin, och alltså 3850:- för en termin. Lektionerna var en timme, inkl. framridning.

Nu har jag planerat att försöka få lite ordning med träningar, med lektioner i centrerad ridning två ggr/månad, 150:- per lektion, 45 minuter, och vi är två som rider. Sen kommer jag att rida för B-tränare i dressyr en gång/månad, 300:- (plus ridhushyra 50:-) för en halvtimme, lite dyrt men absolut värt pengarna. Dessutom, förhoppningsvis hoppträning en gång/månad, förhoppningsvis för ca 150:-/lektion, inte dyrare än så.

elasive
0

På stenungsunds RK ligger nog priset på 110 kronor ca. Om man rider i en 2:a :)

Kan ev. Ha höjts nu pga. klubbens dåliga ekonomi.

Lagerquist
0

Rider 3ggr/vecka, jobbar bort kostnaden för en dag så jag betalar 10.000kr/termin. 1 termin = 5000kr d.v.s. 1gång/vecka. Ca 250kr/gång, och det är extremt bra utbildning. Försäljningshästar, max 4st/grupp, litet och personligt etc. jag är nöjd. Red på Östermalms Ridskola innan där kostade 1gång/vecka = 4500kr, med dålig utbildning, 10pers/grupp 1/2 ridhus och halvroliga ponnyer. Flört