Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterboktipsfilmtips
Läst 2579 ggr
jsca
0

bästa böckerna

Namnge era bästa hästböcker som ni läst.  Eller andra böcker också, okej, jag börjar om. Namnge BÄSTA boken du läst :D

powderpuff
0

En bok som jag läste för en himskans massa år sedan var en som heter Fölungen, den var skriven av Richard Fux (tror jag han heter). Det var en sträckläsningsbok. Min sambo läser aldrig men han sträcktläste den också.

Vet ej om den finns att få tag i längre.

Jag saknar dig. De går aldrig över. De gör bara mindre ont ibland...

Min blogg, "Sockerblomman"

jsca
0

#1- man kan ju gå till bibblan och kolla :D Berätta gärna lite innehåll, om du kommer ihåg :)

J-Parnebo
0

Jag läser väldigt sällan hästböcker, det senaste var nog freedom för ca 7 år sedan, minns iaf att den var bra Flört

Zaphix
0

Jag älskar Britta och Silver! Underbara böcker, dock inte läst dom på många år nu. :\

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Sehvrin
0

Oj, detta är svårt, men Svarta hingsten-böckerna är riktigt bra och får nog räknas till de bästa även om jag haft många andra hästböcker som favoriter från och till. (Böckerna om Windy, böckerna om Twiggy, böckerna om Pysen och böckerna om Vitnos för att nämna några)

Kom att tänka på ytterligare en bok som nog är en favorit, men det är tveksamt om den kan räknas till hästböcker då den faktiskt handlar om enhörningar… men det är i alla fall Eldbäraren av Meredith Ann Pierce

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

joooossan
1

När jag var liten satt jag och sträckläste Klara-böckerna :) Minns att jag tyckte de var jättebra:P

Josefinejumpforjoy.blogg.se

jupiter00
0

det var faktiskt blandat… men det var mkt klara o wendy till o med stallkompisar ^^

powderpuff
0

#2 Kommer inte håg så mycket, det är säkert 20 år sedan jag läste den.

Men det var en pojke som föddes med ett hästhuvud och det handlade om hans liv och hur han blev mobbad. Det är ingen hästbok som typ svarta hingsten och sådana men får du tag på den så är den riktigt läsvärd.

[Teddy]
0

Bästa hästböckerna: Allt som Nan Inger skrivit: Natt med häst, Piglet Ek var god rid, Att vara flicka och ha egen häst, Ponnyallsvenskan  m fl.

Minetta
0

Klaus Ferdinand Hempflings 2 böcker är jättebra tkr jag :) och Stephanie Meyers böcker (inte häst) :)

Klara-böckerna är också ganska bra, men korta :P

Mixie
0

Hästböcker vet ja inte men jag har nyligen läst ut The Dirt av Neil Strauss och medlemmarna i Mötley Crüe, den va grym!! Klart läsvärd!

//Mickan

Zaphix
0

Jaha.. Bästa boken utöver hästböcker också.. Då blir det värre.. Eller jo, Doktor Glas av Hjalmar Söderberg, Öster om Eden av John Steinbeck, Harry Potter.. Och jo, Jonas Eckel (kommer inte ihåg författaren).. Svårt att välja ju.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

WinterPrince
0

Hästböcker: Prenumererade på Pollux som liten. Favoritboken hette Cindy och Glory. Sen Mannen som talar med hästar.

Övriga böcker: Jag har fallit pladask för Stieg Larssons Millenium-serie. Sen även Johan Theorins bok Skumtimmen. Handlar om där jag är uppväxt.

Arkan
0

Den bästa hästboken är helt klart Ashleys Dagbok (hette dom nog) och den serien. Het underbara!

Det handlar om en tjej i 12 åldern som bor i kentucky med sina föräldrar och de föder upp galopphästar. Dom ligger nog lite mer åt barn/ungdom gruppen. Men dom var verkligen så bra så man inte kunde sluta läsa :D

Aribigga
0

Windy böckerna helt klart!

lurvponnyn.vimeddjur.se

monsterblom
0

jag läste alltid klara böckerna hela tiden när jag hade dem. sälde dem dock för 6 år sen. men man blir aldrig för gammal för att läsa hästböcker.

Hanna-D
0

Jag är så tråkigt att jag gillar fakta och stamböcker bättre än skönlitteratur. Läste mammas stamböcker redan som liten…

[Teddy]
0

Men Hanna! NÅGON bra bok har du väl läst?

powderpuff
0

Hittade boken "Fölungen" på Tradera. Helt klar pris värd.

Fölungen

Mixie
0

#14 Du menar fullblodsböckerna? Dom älskade jag när jag var yngre! =)

//Mickan

jsca
0

väldigt många olika tips, så mkt orkar jag inte nog läsa ;D haha, får gå till bibblan och se vad dom har på lager ;D Jag premurerade också på pollux innan, i typ 4 år, så har en hel del böcker, och de jag gillade mest vart nog Diabolo-böckerna ;D läste om alla för ett tag sen. dom e riktigt bra!

linasvovvar
0

Carina Rabes hästböcker, är jättebra !

elasive
0

Mina absoluta favoritböcker är "Piratika" av Tanith Lee och "Yngste Karolinen" av Karl-Aage Schwartskopf.

Piratika är en ganska udda bok, man känner igen sig väldigt mycket när man läser den och garvar högt åt alla dråpliga situationer, men det finns en fin historia och djupare handling som berättar om en flicka som är annorlunda. Boken utspelar sig i en pararellvärld, under en tidsålder vi aldrig har haft.

Yngste Karolinen handlar om elvaårige Anders Henrik Ramsay som får uppleva mycket av Krigets Fasor på nära håll när han år 1718 följer med som page åt generalen i Karl XII's misslyckade fälttåg till Norge. När sista sidan kommer rullar tårarna.

Bästa Hästboken blir nog en bok som heter "Bara en Häst" den är väldigt sorglig, men hoppfull och glad.