Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 906 ggr
[Katteeen]
0

Vill också ha häst!

Guud vad jag är sugen på att skaffa häst när jag blir lite äldre! :)
Jag har varit intresserad av hästar sen jag var liten, men efter att jag blev tvungen att sluta på ridskolan blev det liksom en paus och jag har inte haft någon kontakt direkt med hästar sedan dess.
Har ju ridit lite ibland iaf och jag känner verkligen att jag älskar detta med ridning och hästar, även om jag inte är världens kunnigaste person som det är nu.
Så min plan just nu är att jag ska ha sommarhäst (förhoppningsvis, om vi hittar några :/) nu i sommar, och sen ska vill jag gå Djurvård med extra inriktning Hästhållning, dels för att påbygga mina kunskaper och dels för att jag eventuellt vill bli hästveterinär.
Efter gymnasiet ska jag antingen fortsätta direkt med att utbilda mig till veterinär, eller så ska jag ta ett sabbatsår och skaffa häst, och efter det fortsätta med studierna.
Lite luddigt där hur jag vill göra, beror på om jag får någon inkomst eftersom det ju kostar en hel del att ha häst..
Det jag är lite sugen på är en islandshäst, får se om jag har samma värderingar och önskemål då som nu :)

Hoppas att allting löser sig om jag vill, tänker att om jag jobbar hårt så kanske detta går att uppfylla en vacker dag i alla fall :)
Och även om jag bara går i åttan än så länge så känns det här så himla rätt och det känns verkligen som att jag kommer hålla mig fast vid detta! :)

Ville bara skriva av mig litegrann om mina framtidsplaner ;)
Om ni har några speciella planer som ni vill förverkliga en dag, så får ni hemskt gärna skriva om det, bara kul att läsa! :)

KallaMigMimmi
0

Det är otroligt villken dragningskraft dom underbara djuren har=) men det är ofta mycket man får ofra för dom.

Jag har haft häst, men nu drömmer jag om att ha en igen när jag blir änu lite äldre^.^

//En främling är en vän du inte lärt känna än;)  kicka in på My place on WW

[Katteeen]
0

#1: Finns det hjärterum så finns det uppoffringsrum Oskyldig Haha, inte helt korrekt, men jag tror du förstår min tanke ;)

Jasså? :) Har du tänkt dig något särskilt?

KallaMigMimmi
0

#2 Jo jag förstår precis:)

Nästa gång blir det nog en färdigutbildad, men det beror på vilken tid jag har då har alltid villjat utbilda en unghäst men det tar tid! men antagligen blir det en lugn travare igen:) 

Varför islandshäst?

//En främling är en vän du inte lärt känna än;)  kicka in på My place on WW

WinterPrince
0

Jag har en dröm. Så småning om vill jag ha en hingststation -med en hingst av varje Welsh-sort. Vill ha en egen stor gård. -Har precis börjat min dröm och köpt en ettårig welsh cob hingst.

Tin-Tin74
0

Min dröm har alltid varit att ta över familjens släktgård den dagen mor och far inte orkar längre Rynkar på näsan. Nu är det så att mitt tålamod inte är av det bästa utan har köpt gården brevid Oskyldig. Vi har mest nötdjur men en och annan kuse or här också… Vad jag skulle vilja i framtiden är att ge ett nytt liv och hem åt travarna som gjort sitt på travet. Många får ju tyvärr sluta sina dagar Gråter Det värsta är ju att det inte funkar ekonomiskt Skrikandes Annars hade det nog redan varit full med omskolade underbara ridtravare här.

Funderar även på att utbilda mig på distans nu på "gamla dagar" (35 år) och då naturligtvis innom hästnäringen!

[Katteeen]
0

Vad kul att läsa vad ni funderar på! :)

#3: Jag tycker om dem, har ridit ett par stycken och det klaffar liksom :) Det verkar vara rätt häst för mig helt enkelt, kan inte riktigt svara på varför ;) Men som sagt, om jag känner mig själv rätt så kan jag ändra mig innan det blir dags ^^

monsterblom
0

vill också ha en häst, har ju en islänning, men vill så gärna ha en större kamrat. älskar stor hästar!

AusaBausa
0

har 4 egna o en delägarhäst. MEN drömmer om mga fler shettisar o helst en egen hingst också för o ta emot ston för betäckning. Då krävs dock en större hästgård(vet en men ej tillsalu:-( )med mark som kan täcka deras behov.

Peppe
0

Jag vill ha en storhäst för dressyr, sen vill jag köpa tillbaka min gamla c-ponny, ha minst 1 gult shetlandssto och självklart ha kvar Blacky =D

tyvärr blir det nog bara Blacky….

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

RoSa-RoSeN
0

Katteeen, nu ska vi ju få två hästar här på gården! Guld i mun 

Vi kommer ha sååå kul i sommar Skrattande

Loa-bg
0

Vilka härliga drömmar ni har (:

Själv vill jag köpa tillbaka gamla Lipton (min gamla B-ponny) när han inte kan tävla längre. Han får gå som sällskap till mina tävlingshästar. Jag vill tävla både i hoppning och dressyr, men jag har en känsla av att jag kommer få välja eftersom jag vill upp i klasserna. Antagligen blir jag en dressyrtant x) Två egna tävlingshästar och kanske två utbildningshästar, det är väl drömmen.

RoSa-RoSeN
0

Du och jag ska så kuuul i sommar Katteeen Skrattande

[Katteeen]
0

Jo, det blev ju en aaaning tidigare än jag tänkt! ^^
Vi pratade med pappa bara för att höra vad han hade att säga om saken, och nu ska vi förmodligen få hem ett par foderhästar i sommar som ska stanna ett bra tag Glad
Vi har inte råd att köpa ett par hästar just nu, men resten kan vi få ihop till säger pappa :) Så det blir då ett par på foder, det är ju bra på ett sätt det med, så för vi lite träning innan det är dags för eventuella köp :)
Så nu gäller det att råplugga för att fräscha upp minnet :)
Ska bli helt underbart detta! :)

AusaBausa
0

Samt att jag funderar på o starta upp en shettis"ridskola"…ett ställe små barn kan få komma och stifta sin första bekantskap m hästar…rykta, sadla tränsa o sen ut o rida i skog o mark m mor o far som ledare och jag som högsta hönset…läääänge tänkt på detta..

här i byarna runt omkring är det bara fotboll o alla gillar INTE det.

Mga kompisars ungar som vill komma o rida så varför inte tjäna en hacka på det också;-P inte gratis o ha shettisar heller..

Invisible
0

#14 Det tycker jag låter som en riktigt rolig och intressant idé! :)