Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 1730 ggr
petronellaa
0

Ringa på en hästannons?

Hejhej!

Nu är det så att jag har hittat en häst som jag verkligen tror att det kan bli något med.
Nu ska jag ringa till ägaren imorgon tror jag och jag behöver eran hjälp att undvika "tysta stunder".
Har mejlat med ägaren och jag vet i stort sett allt om hästen som jag behöver veta, nu är det att jag tänker ringa för provridning men vad ska jag säga?
Det hade ju varit lite annorlunda om jag inte kunnat någonting om hästen.
snälla hjälp (a)

/ Petronella

HannaT
0

Börja med att presentera dig och berätta helt enkelt att du är jätteintresserad. Föreslå kanske en provridning och bestäm datum för det?

Kul att du ska köpa häst förresten. Lycka till!

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

petronellaa
0

Okej tack! :)

Lorita
0

Jag, när jag säljer, händer inte så ofta men händer ibland, vill veta allt om dig och då menar jag allt syskon mamma och pappa. Jag vill känna hur du tänker och är som person så jag tror inte säljaren kommer låta det bli tyst heller Skrattande var ärlig och prata på Flört

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Lorita
0

Och du inga klyschor, stort hjärta mm, utan var ärlig för som säljar så känner man om du och hästen passar för varandra om man känner vem du är.

petronellaa
0

#3 och #4 , Haha tack , du verkar vara expert på det ;) Vet inte varför men jag känner mig nervös för att göra det :s men det släpper vell.. hoppas jag.

Lorita
0

#5 javisst, dom senaste 10 åren har jag sålt tre hästarCoolbarnens B-ponny, ett New Forest sto (mamma till Ametist) och grannens häst Oskyldig jag kommer sälja Kiaras föl också i år Gråter

Jag vet vad jag lyssna efter när jag säljer efter som jag vill att hästen ska få det bra Skrattande Jag känner ju mina hästar och älskar dom av hela mitt hjärta även om jag inte kan ha dom kvar Kyss

Det är bra att du är nervös, det är ett gott täcken Flört

petronellaa
0

#6 Oj det var lite hästar på så många år! ;) Trist att behöva sälja hästar.. Hoppas att det är ett bra tecken Foten i munnen Det var en hel del som var intresserad av hästen men jag hade förtur för jag bodde närmast typ tror jag (:

QALM
0

Jag säljer ca 10 Quarterhästar om året och det jag lyssnar är efter om den som vill köpa häst av mig har hjärtat på rätt ställe.

Om den inte själv har kunskapen har någon den kan fråga. Ringer någon till mig och utger sig för att kunna "allt" så kan den vända sig till någon annan och köpa häst.

En människa som tror sig kunna allt kommer aldrig att utvecklas och har ingen framtid att ge min häst.

Du behöver inte vara nervös, när ni börjar prata så kommer det att lösa sig. hela samtalet hänger inte på dig. Glöm inte bort att det är säljaren som ska prata för varan inte du.

Lycka till!

QALM
0

#3 Du kan inte mena på riktigt att du frågar en hästspekulant om deras familjer? Vad har det med hur dom kommer att sköta om sin häst?

petronellaa
0

#8 okej, tack! :)

Lorita
0

#9 vi pratar runt om, jag är faktiskt intresserad av vad föräldrarna jobbar med och hur många syskon det finns i familjen, mest för att veta vem jag har att göra med.

Men jag är ingen proffssäljare, har sålt hästar  som inte längre passar i familjen, och är mer allmänt nyfiken på människor och vill lyssna mig fram till vilken familj hästen hamnar hos.

Jag vill bara känna att dom tänkt igenom köpet, nu har jag bara sålt ponnyer till barn familjer.

WinterPrince
0

#6 "barnens B-ponny, ett New Forest sto (mamma till Ametist) och grannens häst" Har du fått Dolly såld nu?

Lorita
0

Ja, vet kommer på söndag och besiktigar Skrattande flickan och Dolly var som gjorda för varandra.

petronellaa
0

Kan meddela alla att jag har ringt idag, var nervös innan men det släppte, dock blev det några "tysta" stunder men det gick bra och kom fram till att jag ska ev. provrida nästa söndag :) Tack för era tips (;

Lorita
0

#14 härligt hoppas du kommer att trivas med hästen också Skrattande

Royalz
0

kul :) Vad är det för häst?

petronellaa
0

#15 TackTack! Har ett problem bara.. har ingen stallplats för tillfället men jag hade men den blev upptagen men dom kanske ska avliva en häst därifrån..

#16 :) Det är ett varmblod, 154cm i mkh och underbart fin:)

Har tyvär inte någon bild än på datorn