Fulaste/Mest udda hästnamn?
Jaaa.. eftersom de finns en tråd om fiiina namn så vill jag ha fulaste alternativt mest udda namn du hört! :D
Det namnet jag har reagerat på är "Hästen".. tycker de är sååå opersonligt!! :/.. Finns en travare som heter enbart Hästen..

Vi hade en ridtravare i mitt gamla stall som hette Brorsan….ett hbl som hette Eriksson…en annan ridtravare som heter Bisse (vilket vi kallar snorkusar för här).
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.
Hade ett fullblod som hette Village Joke XX =byskämtet
Mamman hette April joke och pappan Village Storm….. Snacka om dålig namnkombo…
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
#3: Där tänkte de till minsann! 
#4 Eller kanske inte ^^

syrrans häst heter cacolet.. har fått förklaringen att det betyder "skit å le" eller nått sånt på franska..?
då vi inte kan franska, så vet vi ju inte om det stämmer.. men kanske är ngn här som vet? hur roligt är det att heta så då!?
han heter iaf numera totte! 

Mr Popcorn är lite udda, men mest gulligt
finns en travare som heter Lakritssnurra
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

min foderhäst, travare, heter Racer Roger(uttalas räser roger, inte som engelskans racer roger)
min kusins häst, ett halvblod, heter Hässton.
Min varmblodstravare heter Lord Ajrim…inte det snyggaste namnet. Dock hette pappa Lord Quick därför Lord sen mor hette Mirja o det baklänges blir Ajrim!!! Smart va? synd att namnet ej blev så fint. kallas nu mer för Ludde.

#9 jag tycker Ajrim va ganska häftigt…
KURT!! :D Haha.. Speciellt på en islänning.. Han hette antagligen Kufl, men alla kallade honom för Kurt, så det blev hans namn.. ;)

Vet en häst som heter Urina..:P Å grannens fux heter just fuxia…påhittigt..not. Min heter delvina..aldrig nån som hör på en gång va man säger när dom frågar vad hon heter, alla säger vaa, minst en gång! 

kom på ett till, min första häst som ja hade på prov å sen lämnade tillbaka hette Garryson ers..vi kallade honom ersen:P
Jag tycker att alla namn är fina det spelar ingen roll för mej!

vad tycks om ingenting?
Haha.. Det finns en kallblodstravare som heter "Jobbig"! ;)

undrar om hästen var just… jobbig?
Haha.. Kanske det.. ;)
#1 Tack så mkt.
Skoja bara.
Jag tkr inte att Ullman är något vidare, men namnet spelar ingen större roll.

KF då på en katt…

trots att det är mina hästar tkr jag att dom har ovanligt fula namn (för att vara hästar)
Ted heter den ena och den andra Hammers Mirjam
Inte så fint på hästar…

Kf heter katten i vårat stall ;)
#12 Vaa?
Hihi
=)

Ursina e inte heller så vackert…men ponnyn är väldigt fin och sååå trevlig.. verkligen inte "ursinnig" hoho vad fyndig replik haha 
Ewert Edwin
Jag har väldigt svårt för Son of a bitch. Tycker inte det är passande att döpa sitt djur till vad som mest är en svordom eller iallafall rättså nedlåtande…

Crash Crown är inte fult i sig men han kallas Chrashen, det tycker jag är fult, lika Flicka - dålig fantasi….

Jag tycker att mitt nordis sto har ett såå fult namn : Susand. Mamman hettte Susa…så dom lade till nd…skit trist tycker jag 
#9 Lord Ajrim tyckte jag var tufft, inte alls fult! 

Gillar i övrigt inte människonamn på hästar typ, Nisse, Kalle, Mona osv…
min förra fjording heter Tina. Det tycker inte jag är ett snyggt hästnamn….
sen vet jag en shettis som hette Jöns.. 
Kommer ihåg att jag var skötare på en häst som hette Älgen när jag var liten.
Han stod på en ridskola. Supergo häst men ganska fantasilöst namn måste jag säga 

Ludde tycker jag är fel på en häst. Ludde är i mina ögon en hund :-)
Annars finns det många konstiga namn tycker jag.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

#26 förmodligen så stämde namnet
Hulda

#32# Ha, ha helt rätt Åsa. Ludde heter ju min hund.
Ludde heter fölet i mitt stall.

#32 min hund heter Ludde men vi kallar honom Boris. Det är så fult så det blir coolt..
Jag vet en shettis som heter/hette Salami
/Elin
Finns i mina öron och ögon sett inga direkt fula namn men de tråkigaste är de vanligaste hästnamnen som känns väldigt opersonliga.. och det är ju synd eftersom varje häst är en egen individ!
Om jag säger att mina rackare heter Herman, Julius och Yrla så kanske ni förstår vilken typ av namn jag gillar på djur.. eller snarare, vilken typ jag inte gillar! ;D
Tur att smaken är som baken =)
Vad sägs om Kastrullen, Teflonpannan, Namnlöse.
Alla ponnytravare.

tycker ni att paulina är ett fult namn till en liten vit rund köttbulle?
#38 :/ Vad mycke ägaren måste tyckt om den!

#30, Tina hette Ballerinas mamma också (;

syrrans heter Neidin aihe(=damens ämne) kallas neiti (=fröken) mor: ponsi-neiti far: mikker
min; victoriina "vici",mor victoria P, far vieterin-vilo
sen har en bekant en valack som heter rääppä-yrry "pekka"
Har för mig att syrran talat om en häst som hette skinnbiten..
hade en kompis som hade ett varmblod som hette local playboy "ploppen"..
tycker d finns ganska många konstiga namn på finnhästarna..
var en som ville döpa sitt sto till musta (=svart) maja,för hästan var svart.. å polisbilar kallar finnarna för musta maja…
Jag tycker de fulaste namnet jag hört är "gräsklipparen".. på en nordsvensk!!!!!!
Något som är TRÅKIGT är vanliga namn på hästar, speciellt människonamn..

Dock ingen häst, men en kompis föpte sin hund till Gissa

#46# ha, ha Byebyesandy det heter grannens hund också. En liten jack russel. Dom har så kul åt det. När folk frågar vad hunden heter så säger dom bara gissa. och dom börjar gissa hej vilt. hehe
#47 xD
Har haft en häst hemma i sommar som hette Carl-Oscar! Inget trevligt namn enligt min mening.

Lille Bengt hette ett snyggt halvblod i min dressyrgrupp för länge sedan

Skrållans pappa heter Rolf : P , Lite kul med "riktiga människor namn" (lr hur jag ska förklara dte) :D

#49 är det en shettis?
På tal om hundnamn, han som äger stallet där vi stått, hans hundar heter Henna (valpen) Hejja (tiken), så när man frågar va valpen heter så säger han bara "enn henna" (jamska) och de låter som om han frågar om det är henne man menar fast hon heter Henna. Han har en viss tendens att döpa djuren så, va nån katt som hette nå liknande oxå, kan ha varit Gissa, är inte säker..
#9 o #28 Tack för ni tycker Lord Ajrim var snyggt men Ludde är kanske inte det roligaste men det hängde med från förra ägaren… dock blir det komiskt när lilltjejen har en kompis på dagis som kallas för Ludde o hon pratar om hästen Ludde . Ingen fattar ngt!!hihi! Får kanske börja nämna honom vid namn.

Banrock station , Generalen, Gunhild, Vivianne… vilken fantasi!

Finns en ridskolehäst på Vilsta i Eskilstuna som hette Orvar när han kom från skåne. De tyckte att det var så fult så nu heter ha Oskar istället
Hur kan man döpa en häst till Orvar…..
på ridskolan i stan finns det en ponny som heter Sune 
fasiken vad vi fnissade åt det namnet i början….

min häst heter Globen=).. eller smokin flying.. igentligen=).. han va så tjock som lite.. då blev de namnet globen=)

# 45 hahahhaha gräsklipparen

Min kompis förra häst hette "guleböj"…rätt vackert ändå;D
#59 hahaha!! "Guleböj" vilket roligt namn!
Tyckte musta maja vart häsftigt, litet mer orginellt än musto orri (=svarta hingsten) fast nu gällde det j uett sto iof….. ^^

#61 musto orri är fel,det skrivs musta ori 

Min pojke heter juh Dojo… inte så värst fint och väldigt udda!
# CBA! Du glömde nämna grisen! ;) Nästan alla reagerar på att vi kallar henne så haha!
"Grisen" är mitt äldsta sto Nasaska. Eller så kallas hon för "nasse"!!! ha ha! Sen har jag smeknamn på de andra också. Al Ja'bar = "lillen" Noora= "snoris" och lilla shettisen har börjats kallas för "kulan" :o De andra har inte lika hemska smeknamn ;)
#57 HAHA, Globen..Den va bra! ;D
#62, min finska är mer än bara ringrostig, med tnake p åatt ajg aldrig fick lära mig den :/
Är halvfinsk, och fickerbjudande om hemspråksundervisning i 3e klass o jag var överlycklig, men pappa o styvmor tyckte det var onödigt för mig att lära mig finska så idag akn jag itne längre prata med min mormor som har alzheimers och pratar enbart finska numera…..
och jag hade haft möjlighet på ett antal jobb som ajg itne kunnat söka just för att ajg aldrig fick lära mig finska. Sen när ma nskulle läsa franska eller tyska i 6e klass så hette det helt plötsligt "det är bra att kunna många språk"
#15 & #52 Uppfödaren till min hund har en hund som heter Ingenting och en som heter Henna. ;)
Mycket vackra hästnamn det finns. ^^
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

#59 och #60
guleböj är ju ett annat namn för banan! udda namn på häst!
#67 ÅÅÅÅ I love kelpies ju! :) De blir en sån sen, fast nog faktiskt en svart.. :D

är inte alls förtjust i nordisens namn han heter Emil…har inte nåt "gulligt" smek namn på honom heller så det är Eeemil!
Hubert
Benjamin af Mesballe (danskt)
Britney Spears
Rosa (på en Valack, fast han kallas bara det)

Ett russ som heter: Russin Attack
Fattar ni poängen? hahaha
Russ in attack? :D

Russin, alltså torkade vindruvor(?), som attakerar ? x'D
Jag har två travare här hemma som heter Karlastrid & Morsolle.
Väldigt tråkiga namn, för övrigt är dem ju hur fina som helst.
Tycker bara namnet ger helt fel uppfattning av hästarna.
Men men, gubben som namngett hästarna är ca 65 år, han är
väldigt gammalmodig och lever kvar på 1700-talet eller något,
så det kanske inte är så konstigt att dem heter som dem gör ;)

På tal om det jag skrev i #52, katten hette inte Gissa utan Frågna som på svenska bli Fråga henne… Vilket han hade jätte kul åt när folk kom o frågade vad katten hette då svarade han "Frågna" och alla trodde att dom skulle fråga katten =)

#73 haha precis!
#74 XD

Neywaz- Jo det så klart :o) Man får inte glömma lilla Nasse och lilla Snoora ;o)
----------------------------------------------------------------------------
Jag var på Solvalla på möhippa i lördags och då var det en av hästarna som hette Hästen :o/
-Ähh, går du å hämtar hästen ?!
-Vilken då ??
Sickna förvecklingar och förvirringar det kan bli :o)
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.
#78 xD
#78 CBA - är det inte den "hästen" som det skrivs om i första inlägget här typ? :D
CBA (#80) - Borde väl ha vart de va? :D
haha såg på ATG nu att hästen Hästen ägs av Stall Stallet.. klyftigt! 

#81 XD haha
mitt russ heter Pozzi, inte så fult kanske man nog ganska udda ?

#81 snarare brist på fantasi! ;)
#84 Ehh ja.. :D haha
Kom på att det var en häst i mitt skötarstall för hundra år sedan som hette "Syrran" pappa hette Brozzan. Mamma hette Lady. Syrrans bror hette Mister…hrm snacka om dålig fantasi….eller halvtaskig humor..

# 71 Du måste ju nästan rida/ha ridit på Skånela? Haha, finns en Hubert, Britney Spears o valacken Rosa där ju :) Red där förut, gillade Hubert jätte mkt :D