Födelsedag
Grattis till henne och dig! =)
Tack Juve! 
Ser jättefin ut. Grattis !

Oj, vad kul! Stort grattis!
Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.
Grattis på födelsedagen, hon ser jättefin ut
Hoppas du får glädje av henne i måånga år till.

Grattis! Jisses va fin hon är i kroppen. Ser verkligen inte ut att va 30år!!!!!!
fin gammal dam =) ser ganska ung ut ju =) har för övrigt en häst i stallet som fyller 34 i år =)
// Alexandra
Hästen är människans bästa vän <3
Grattis #1 söt bild!!

Grattis grattis
Verkligen fin för att va 30 år!

Åh var det i dag som hon fyller 30 år. Ja, den bilden är inget att skämmas för. Hon ser jättefräsch ut för sin ålder. Grattis till er båda.
Då har Gobban 6 år kvar då…….

Strot garttis till den gammla damen 
Tack så mycket allihop. Manda tackar så mycket för komplimangerna. 
#8 34 år! Vad är det för ras? Hur är tandstatusen på den?
#11 Ja du gejsa. Hoppas han får leva länge än. Han hade väl ett hårt liv innan han kom till dig. Mår han bra för dagen?
Manda är väldigt pigg o vaken för sin ålder ja. Skulle behöva löständer och stödstrumpor
. Fattas 5 tänder, den femte tanden tappa hon i oktober. 14 dar efter att vet. varit ut och hälsokollat henne. Hon är svullen i vänster fram. Men inte halt och rör sig obehindrat. Förändring i kotan v fram, men som min vet sa: Kom igen när du är i hennes ålder får vi se hur dina leder ser ut. 
Hon kommer troligtvis att tunna ur när hon går på bete 24/7. Var väldigt tunn i höstas. Kommer att stödutfodra henne en gång per dag med uppblött lucern.
Tänderna är helt enkelt för dåliga för att hon ska klara bara bete. Går åt mycket energi. Märks mer för varje år.
Men så länge som hon är pigg för övrigt och hämtar upp sig så får hon finnas kvar. I alla fall så länge min ekonomi klarar det och situationen är som den är för dan.

#13# Ja, jag skulle behöva ha en medryttare som kom och red honom så att han inte får stå så mycket som han gör bara. Elin har flyttat hemifrån så det blir inte så ofta man spontanrider utan det ska planeras först. Har en medryttare som rider honom 2 ggr per vecka iaf. Lite snubblig är han men det har han varit i några år. Märker att han snubblar oftare om han stått några dagar. Så ridning mår han bara bra av. Han mår oförskämt bra faktist. Är pigg som attan ute. :)
#13 Arab e han. han har bra tänder vad ja vet alla hästar i stallet får tandläkarbesök en gång om året =). pigg gammal gubbe e han oxo. syns att han e gammal men beter sig som en unghingst xD
// Alexandra
Hästen är människans bästa vän <3

Grattis i efterskott till gamla damen :)
Min gamla New Forest blev 34,5 år innan hon lugnt somnade under sitt favvoträd i hagen.
Miss you my darling!
Hon ser ju jätte fin ut :) hon måste trivas hos dig :)
Grattis till henne :D hoppas att du får ha henne i flera år till
Tack alla.
# 15 Skönt när dom är pigga och har ok tänder. 
# 16 Gamla
Hm, säger Manda 
# 17 Åh stumpan
. Men skönt ändå när dom bara somnar.
( Uppfattade som att hon dog av sig själv )
# 18 Hon trivs när hon får sin gröt.
Vi har känt varann sen hon föddes. Vi hade hennes mamma. Var farsan och en kompis till honom som ägde Manda. Jag köpte henne som 5-åring. Men i själ o hjärta har vi alltid varit varandras. Hon blev alltid skitglad när jag kom o hälsa på, även om det gick nåt år mellan varven.

#20 Han verkade ju vara en riktig "krutgubbe"! Ser ju fräsch ut med tanke på hans respektabla ålder.

Han var superpigg in i det sista, islänningarna brukade stå och titta förundrat på honom när han galopperade omkring i hagen, bara för skoj skull.
Visst är det härligt när de får vara pigga hela tiden 

Grattis, Manda! Hon ser jättefin ut och mysig =)
# 20 Vilken charmknutte. Va han lika go som han ser ut?
# 24 Tack mazze!
Grattis i efterskott!

Han var en väldigt trevlig häst, utmärkt till både ridning och körning. Fick honom när han var 7 månader och jag var 8 år. Bra storlek, 145 cm, gjorde att han var av passande storlek för mig från det jag var barn till det jag blev vuxen.