vatten
vad föredrar ni vattenkopp, vattenspann eller annat?
vattenspann. Tycker det är bäst för hästen :)

jag har oxå vattenspann. då håller man koll på hur mycket hästen dricker. det är kanon.

Murar rulle (stor svart 20 liters hink), lättare att se hur mycket hästen dricker än om man har en vattenkopp.
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

har vattenkopp.
Vattenhink

murarhink till alla tre. har ignet vatten i stallet.
Har vattenkoppar

murarhinkar till alla fyra.

hink, men finns vattenkopp me..
Har vattenspannar men tycker det är smidigare m vattenkopp då jag tycker de mest sparkar ut spannarna under natten och sen får stå utan…
Ngn som har en smart lösning på det?

hjälper de o, du ställer hinkarna i bildäck tex?

vi ha de upphängda….

murarhink…
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
vi har vattenkoppar till båda, plus hink till den ena som fyller sin hink själv…(dräller en massa vatten)

Vatten hinka, upphängda
Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

Vattenkar, 8 liter.
Vi har vattenhinkar, men ngn gång i framtiden kanske vi får in vattenkopparna… ; )
Har provat hänga spannen men har en uppfinningsrik dam som skvätter ut ändå…..
….får prova däck….

vattenspann, mina hästar har ännu inte fattat att man kan dricka ur vattenkoppen ;)
både och men min pålla använder endast vattenhink;)
Jag föredrar vattenkoppar, är väll det mest lättskötta.. Men hästarna föredrar nog mer lättdrucket och naturlgiare serverat vatten egentligen…

eg hink, men det är tyvärr vattenkopp på lösdriften. Hästar dricker bättre ut hink.

har vatten koppar.

väl rinnande vattenkoppar

har hinkar med en flat sida upphängda, funkar bra
20-30 litershinkar använder vi till hästarna. Funkar alldeles utmärkt, och även om det innebär att man får släpa på en massa vatten när det ska fyllas på så tycker jag det är bättre. Jag vet att i andra stall när man haft vattenkoppar blev man så bekväm, vilket resulterade i att vattenkopparna inte gjordes rent varje dag som hinkarna blir.
En annan fördel är som andra redan påpekat är att man ser hur mycket hästarna dricker.

Vatten hinkar = )
upphängda

känner mej skit dum men vad är vattenspann och murarhink ?

*garv* det är inte lätt sarahpeace..
vattenspann är en vattenhink på skånska.
murarhink är stoooora baljor som man bla hittar i bygghandlar.

Vattenkoppar
#29 Jag visste inte att vattenspann är skånska, det säger ju jag alltid… haha

vatten hinkar till alla 3… fast min ena vill inte dricka inne*suck* bara vattnet i badkaret duger åt damen:)

#31 *snopen* jag tror att det är skånska ivf.. D:

#26 jag har en lång vattenslang i stallet, och går från spann till spann och fyller på. så man behöver inte släpa på så mycket.