Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 4351 ggr
lisette
0

torka täcken

tyckte jag kommit på ett bra sätt att torka täcken.

hänga dom över bjälkarna i stallet. men de blir ju inte torra nu, det är för kallt ute… har haft upp dom på ovanvåningen så de får torka där. idag fick jag sms från de som jobbar med renoveringen där uppe om att det stank häst där… :D så det är nog uteslutet att hänga fler täcken där.

var brukar ni hänga era täcken på tork?

Luthien89
0

i källaren, där är det varmt så dem torkar snabbt :)

MiaMaria
0

Vi hänger i sadelkammaren på krokar i taket, fungerar perfekt

zandrizen
0

Om ute täckena bara är blöta brukar hästarna få ha dom på sig över natten, då torkar det också fortast. Är täckena dock genomblöta så brukar de få hänga på tork upp på hölogen eller i en tom box. Vill inte ha några blöta/leriga hästtäcken i vår lilla sadelkammare.

jumpingqueen
0

Vi har ett speciellt torkrum. Det luktar ju inte så gott med blota täcken på tork…

jen
0

vi har ett uppvärmt rum där vi hänger täckena över ett element. ( en ribba som fälls ner så de inte ligger emot elementet)

SarahPeace
0

I sadelkammaren .   Sätter på en värme fläck då. så dom torkar skit fort : O  :D  skit braa = D , och det blir fort 31 gradeer varmt med den dära fläckten  *myser*

elin
0

vi har torkrum *ler fånigt* :D

/Elin

1111
0

Torksum, är väldigt glad att vi har ett med fläktar och allt… Går att få utetäckerna torra till nästa morgon, är underbart!

emsems
0

vi har ett torkrum just för täcken med en motorvärmare i, super!

Faxlin
0

Jag har täckena på en speciel täckeshängare i sadelkammaren där de hänger med luft emellan och så ett konvektor element. de blir torra hur bra som helst till dagen efter.
Klart är de dyngsura är det svårare. Ska skaffa så båda hästarna har reservtäcken, klart bäst. ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Thinka
0

i sadel kammaren har köpit kvastskaft som jag har snören på som jag sedan hakar i krokar i taket. När dom (hängarna inte används är det bara att haka av och ställa i ett hörn. Suverän lösning. Förrut så var det täcken över allt, i stallet, i pannrummet osv.

lisette
0

#3 har funderat på det, men är det kallt ute så har de ju fått upp värmen under natten. finns inte risken att de fryser?

#11 så har jag funderat på att göra i stallet med. har ju öppnat upp till nocken i ena sidan av stallet.

steffy
0

min shettis har storlek 75 så det är litet. så jag kan ju hänga det var jag vill. en i stallet hängde täcket på en spånbal.

Lyrik
0

I pannrummet. Täckena blir torra över natten, men de blir rökta Ledsen Man får hänga täckena över veden.

Sadelkammaren är för liten för att hänga täcken på tork.

Lina
0

Är de jätteblöta få det ligga på halmen över natten sen nästa dag för de komma in i sadelkammaren. men den är så liten. Jag har tur som har en extra sadelhängare att hönga det över…

lisette
0

ni som har täckena i stallen: blir täckena verkligen torra när det är så här kallt ute?

gejsa
0

Jag har en sadelkammare som har element. Där hänger vi våra täcken.

Peppe
0

hos oss får vi inte hänga täcken i sadelkammaren för då möglar lädret…alla har reservtäcken…

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Faxlin
0

Men om man har liten sadelkammare, det har jag. kan man välja täckeshängare som man vrider åt sidan när man ska gå i in där. När man inte är där gör det ju inget att man har täcken som tar upp nästan all plats liksom.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

gejsa
0

#18# Vårat läder har inte möglat iaf. Det kanske beror på hur varmt man har i sadelkammaren. Jag har ändå ägt mitt stall i över 8 år och haft mycket läder där.

AusaBausa
0

Jag tycker inte de blir riktigt torra..lite fuktiga alltid och ändå är det inte sååå kallt ute…

SarahPeace
0

#20 .. hur varmt ska man ha som mest då ?  hehe jag brukar har skit varmt ibland :O  fasst inte så ofta .. .

Eve
0

Vi har uppvärmd täckeskammare.. hihi, riktigt lyxigt, faktiskt

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

NinaToy
0

vi torkar de på vinden eller i stallet.. :P

gejsa
0

#22# Jag har normal värme som man har inne ung.

linasvovvar
0

Lisette, det verkar som vi är dom enda som inte har superlyxig sadelkammare med värme osv =0) Men jag torkar mina täcken över mina tomma boxar och du vet sån man kan hänga saker på för vädring jagvet verkligen inte vad dom heter med två sånna har jag i stallet.Oftast torkar täckena över natten, annars så får dom gå med reservtäckena dagen efter!

RubHel
0

Vi hänger täckena i krokar i taket  och dom som inte får plats breder vi ut så gott det går inne i sadelkammaren.. känns som om man kommer in i en koja eller nåt när man går in där =P

lisette
0

#26 men du har ju verkligen plats att göra en fin sadelkammare i en av boxarna! den som är brevid den lilla tex. :D

jag har börjat hänga täckena över boxarna jag med. på mellanväggen mellan oskar/calippos boxar. verkar som om de torkar snabbar där faktiskt.