Galopp, hur gör ni?
Hur gör ni när ni galopperar? Står ni elr sitter ni ner?
Jag står alltid upp men när ja tog en lektinon på ridskolan så va man tvungen att sitta ner
(det va typ 2 år sen men aja) Nyfiken på hur ni gör 

sitter ner givetvis :P brukar dock stå upp när vi galopperar i backar i skogen.. men annars sitter jag ner..
Medarbetare på Dressyr.ifokus

Jag står upp när jag fattar i höger varv, annars fattar hon inte.. än.. :P Hon är inte så rutinerad ^^ Men det kommer. men sen när jag väl har fattat så sitterj ag ner.. iaf på ridbanan ;D Ute så står jag helst ^^

Jag sitter ner när jag jobbar hästen i galopp. Vissa hästar är lättare att sitta ner på än andra, men känn efter och låtsas att du har lim i rumpan så hittar du säkert takten snabbt. :)
Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.
Det varierar.
Sitter ner när jag vill jobba igenom hästen och står lite lätt i uppförsbackar, när vi hoppar.

Sitter, men står om vi ska galoppera i backar! :)
(Eller om vi ska rejsa ;-))
Sitter ner vid arbete i galopp, står upp om jag vill att hästen ska gasa på lite och "gallopera av sig".

Tja, i dressyren sitter jag ju alltid ner, givetvis x)
Men i hoppningen står jag och sitter ner lite omvartannat, men jag sitter aldrig tungt i sadeln utan håller mig lätt hela tiden.
Det beror på vilket humör hästen är på. Är han på bushumör och vill bocka står jag upp, annars sitter jag ned. :)
Jag halvstår alltid upp, är ju hoppryttare så det är en vana ^^ Har svårt att få ner rumpan i sadeln också ^^

hehe okej nästan alla sitter ner iaf av dom som svarat hittils
ja tycker de är så svårt att sitta ner och galoppera + att när man väl sätter sig ner och försöker sitta ner så saktar hon av och skrittar (gjorde så när ja fick henne, så inget ja lärt på henne
) och eftersom ja har som vanna att stå upp så har ja inte brytt mig om de så mkt men ja ska sätta mig ner och mana på henne så får vi se om ja åker av elr inte xD
I dressyren sitter jag alltid ner, tycker det är lättare att ge hjälperna då.
Hoppar jag beror det på vilken häst jag sitter på, hästar som kräver mera drivning sitter jag ner på och hjälper till extra framåt med sätet. Hästar som rullar på ganska bra brukar jag göra något mellanting mellan sitta och stå, lite lättare sits helt enkelt.
Ute står jag =)
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Just de! jag rider bara i skogen/ängar/vägar/ och en grusgrop, inget ridhus/paddock…
Jag sitter alltid ned i galoppfattningar, därefter är det olika.

Sitter alltid ner men vid hoppning/uteritt står jag, men sitter även vid hoppning också :)

Eftersom jag bara rider i skogen så står jag i galoppen. Rider vi på banan sitter jag ju såklart.
Om man står upp i fältsits är det bekvämare både för häst och ryttare om man ska galoppera en längre sträcka. Däremot är det mycket lättare att jobba en häst i galoppen om man sitter ner. Så därför är det vanligt (vilket jag också gjorde då jag red) att man sitter ner när man t.ex. rider i padock eller i ridhus medans man står i fältsits då man rider ut och låter hästen får sträcka ut i galopp.
Jag sitter nästan alltid ner när jag galopperar om vi inte ska rejsa för då står jag upp. Men annars tycker jag det är såååå mkt mer bekvämt och avslappnat att sitta ner.
Medarbetare på westernridning.ifokus
Jag sitter ner oftast, men när jag vill öka eller galoppera i branta uppförsbackar så står jag upp.
Sitter alltid ner, okej då inte i Höger varv, hästen jag rider har svårt för galoppen i ett varv har jag för mig + att jag typ precis lärt mig att sitta ner i galopp xD Har lärt mig att föja galoppen på hästen jag rider.. :)

I dressyren brukar jag alltid galoppera igång stående, hästarna får rulla på framåt i ett ökat tempo. När vi börjar jobba sätter jag mig ner och jobbar ;)
I hoppningen står jag i lättsits på transportsträckorna, men sätter mig ner innan så jag kan driva med sätet :)
Sitter ner. Står upp ute möjligtvis så han får sträcka ut lite, eller om jag behöver galoppera igång lite. Men jag jobbar alltid under nedsittning.

Det varierar, vid ökad galopp eller vid uppvärmning brukar jag stå upp, (brukar stå för det mesta under uppvärmning iaf), när jag ska korta ihop och arbeta så sitter jag ner.