Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettersajtenifokus
Läst 608 ggr
Maja
0

Redigera inlägg

Ni vet väl om att ni kan redigera era inlägg?

Väldigt många gånger så ser jag på era inlägg att ni har skrivit något fel och då - istället för att redigera felet - skriver ett helt nytt inlägg där det står något i stil med "Oj, jag menade visst.."

Detta kan ställa till lite problem för många som läser, speciellt om ni har skrivit en lång text och skrivit "fel" i mitten av den långa texten någonstans. Då kan man som läsare blanda ihop allt och fundera på vad skribenten menade.

Men det finns ett enkelt sätt att undvika dessa "Oj, jag skrev fel"-svar (utöver att läsa igenom innan ni postar) som jag tror att många av er medlemmar nog har missat eller glömt bort!

I ert inlägg - längst ut i det högra hörnet finns det en klickbar funktion som heter "Hantera inlägg" Ni kan enbart redigera era egna inlägg, och detta gäller enbart i en timme efter att ni har postat, men majoriteten av "Oj, jag har skrivit fel"-inläggen är oftast skrivna enbart några minuter efter att ni har skrivit inlägget med "felet" i.

Tack för att du läste!

Jojaton
0

Jättebra! :)

Känns som att några kanske skriver ett nytt inlägg bara för att få mer poäng nu när de räknas, men det kan vara väldigt jobbigt att läsa en massa "edit-inlägg".

Johanna - Instagram

Alex
0

Samma sak gäller vid dubletter. Att skriva ett tredje inlägg med "Oj det blev visst dubbelt" ger bara oss extra jobb som tar bort såna inlägg. Så vill ni kommentera felet, så gå in och redigera ett av dem och skriv det där istället. Eller bara ignorera det. Det sparar oss en del tid. Flört

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Maja
0

*putt*

Ni kan även gå tillbaka och lägga in bilder om ni glömde det från början.

Marija
0

Jättebra att du påminner, jag skriver fel hela tiden så jag redigerar flera av mina inlägg varje dag! ;)

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Tin-Tin74
0

Ja. Jätte bra med sånna här tekniska tips! 

Men vad gör man då om man upptäcker ett eget fel efter 1 timme??? Kan man kontakta en Medarbetare, eller får det helt enkelt bara va´?

Alex
0

#5 Om det är ett stort fel kan man kontakta en Medarbetare, annars kan man ju bara låta det vara om det inte har någon betydelse.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Tin-Tin74
0

#6 Okej. bra förklarat!