Bild på mina hästar

så söta :)
Vilken lurv det var till höger!
Vilken är vilken? Och har du några helkroppsbilder?
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Ja 2 st isisar

Ja den lurviga till höger är min 19 åriga valack, ska kolla om jag har någon bra helkroppsbild
Ja gör det. 
Mvh Alex
Värd för Ridsport

Mysigt med massa vinterpäls! :D
#6 Snygg! Han ser riktigt fräsch ut.
Vad är det för stam på honom?
Mvh Alex
Värd för Ridsport

e hödur fra hvoli u lethja fra rexhof om det säger nåt.
Ja han är riktigt fräsch, rider honom 6 gånger i veckan, mycket vilja och han var helkgalen när jag köpte honom, nu efter snart 3 år är han riktigt bra och blir bättre hela tiden, men det har varit mycket svett och jobb.
vilken fin!
ja gillar islänningar. de är som kramgoa björnar.

jag ska hjälpa en o rida in unghästar nu vecka 14 15 17 så det ska bli kul :)

Ja och han är verkligen som en stor nallebjörn, jättesocial och kommer alltid springande när man kommer eller ropar.

Det var inte mycket man såg av dom två nya. :)
Falki var väl inte helgalen när du köpte han.

# Nej jag har inte tagit några kort på dom nya foderhästarna än, eftersom det inte är jag som har dom vill jag inte lägga ut bilder utan att jag frågat. Jo Gejsa han var galen när det gäller ridningen det finns ingenting kvar av det idag, han hade fått göra precis som han tyckte. Han är mycket lugnare och nöjdare idag med livet det märks. Han har ju aldrig varit dum, men förbannat envis men han har aldrig fått vinna. Det roliga är ju också att han bara blir bättre och bättre fast man tror att man har kommit dit redan

#14# Du skriver i ditt inlägg att du ska visa foton på "mina" hästar. Din foderhäst och din egna häst. Då tog jag för givet att det var du som hade en foderhäst. :)
Ja, inte var han galen när vi var ute och red. Det tycker jag definitivt inte. Du hade svårt att få fram tölten och så var han snabb men det är ju dom flesta islänningar.

# 15 Ja den ena hästen på bilden är foderhästen jag hade, men den är tillbaka lämnad förra helgen. Sen hämtade vi två hästar till varav en vi kanske skulle dela på, men jag letar efter en häst att köpa vet inte om jag kanske ska köpa från island, vi får se. Just nu har jag hyrt ut en av mina boxar till september så innan dess blir det ingen ny häst. Nej i början skötte han sig hyfsat men varefter han fick bättre kondis var han mer i skogen och i diket än på vägen, inga problem när man red själv. Men som sagt allt det där är borta nu.
#16 Vad är det för häst du är ute efter? Har lite kontakter både i Sverige och på Island, om dú är intresserad. 
Mvh Alex
Värd för Ridsport

#17 Ja jag tänkte just på dej,du tog ju din häst från island. Hur har det gått? Ja det blir ingen häst förrän i september. Ska jag våga köpa hästen därifrån? Kompisen har tagit sitt tävlingssto därifrån tror att den hade varit i sverige några månader. Jag vill ha ett sto, 4 eller 5 gångare spelar ingen roll, runt 8 år kanske, eller yngre jag vet inte riktigt, det ända jag vet är att det ska vara ett sto. Som läget är nu så kan man nog fynda bland hästarna. Jag kan väl hojta till när det närmar sig, om jag inte hittar någon här. Tack det är alltid bra med kontakter lite här och där
#18 Ja gör det, hojta till! Det har gått aldeles utmärkt med min häst, och än så länge är hon utan eksem. Och hösten är ju (i alla fall enligt mig) bästa tiden att importera, så hinner hästen vänja sig och installera sig ordentligt innan knottsäsongen drar igång.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Nämen, det där är ju min förra häst! Halkade in här på ridsport.ifokus av en slump och såg namnet "Falki"! Så fin han ser ut!
Jag har flyttat två gånger sedan försäljningen och både säljkontraktet och köparens kontaktuppgifter har kommit ifrån mig, så det är därför jag inte hört av mig någonting sedan jag sålde Falki år 2006 :(
Ja, vilja har han allt, men så skönt att höra att du fått ordning på honom! :) Han var ju inte riden så mycket sista halvåret innan du köpte honom och jag kan tänka mig att det tog ett tag att få gångarterna iordning ordentligt. Har hört att hans far har samma temperament, och att hans mor har en rejäl envishet 
Och gångartspotential har han allt. När han reds in var han den unghäst med störst potential hos den tränaren det året. Sen hamnade han i fel händer och blev rejält bortskämd fram tills uppfödaren köpte tillbaka honon när han var 10 år. När jag började rida honom år 2000 hade han ingen tölt, knappt någon trav. Bara grisepass och munnen var full av vassa tänder som hade orsakat sår bak i munnen. Efter flera års träning började tölten släppa och sen tävlade vi lite i fyrgång och speedpass. År 2003 var vi med i lag-sm.
Du anar inte vilken glädje det är att få se bilder och höra hur han mår, jag gråter stora glädjetårar här hemma över att få återse den häst som jag ägnade 6år av mitt liv dedikerad till!
Min mail är vildablid@hotmail.com ifall du vill skriva eller om du skulle vilja skicka lite mer bilder på honom, det skulle glädja mig enormt!
MVH / Sofie Gustafsson
PS: bifogar en bild (dålig skärpa pga scanning dock) från en speedpasstävling med Falki. Tror den är från år 2002 eller 2003

#20 vad skoj att du hittar din gamla häst så där av en slump. det är en underbar känsla! =)

#20 Nej va kul att det är du, självklart ska du få bilder på honom.Sitter på jobbet nu, han mår prima och du får gärna komma och hälsa på och rida honom vore kanon kul. På fredag släpper vi hästarna på sommarbete då går dom ute dygnet runt till slutet av september.