jag behöver hjälp
Hej jag skulle behöva hjälp med att få mitt sto till en veterinär. Ska vara där i morgon kl 1, men då ja och min kille bråkat typ hela natten så vägrar han blankt att köra mig och Granda dit.
Ja e jätte orolig för min lilla bäbis..
hon har varit halt till och från ett tag nu, och ju mer ja får reda på om henne ju mer hopplöst känns det. Då hon verkar ha varit trasig ett tag, fast det en har märkts alls.
om det sitter i knäna blir det väl i värsta fall den gröna ängen… e så ledsen.. jag har ju bara ägt henne i ca 7 veckor…

var bor du/hästen?

var ska du? ta ut en distriktare istället.

Håller med Lisette, ta ut distriktet för att göra en första koll. Hoppas det går bra, aldrig roligt när pållarna inte mår bra. Lycka till!
Fast att ta ut en distriktare för att kolla en hälta är ju mer eller mindre värdelöst, tycker jag i alla fall… De kan i stort sett bara konstatera att hästen är halt, och det blir därmed bortkastade pengar, för det vet man ju oftast innan. 
Är det akut? I så fall, har du ingen stallkamrat eller så som kan köra? Annars kanske du kan vänta någon dag tills ni blivit sams igen?
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Håller med Alex, att ta ut distriktare till halt häst är att kasta pengar i sjön, om det inte är något synligt, sår eller nån typ av svullnad som orsakar hältan..
Många hästar blir faktiskt ofta halta hos nya ägaren, eftersom det är nytt, ny utrustning, nytt ridunderlag, ny ridning osv.
Men det är klart, det verkar ju som du fått reda på att hon varit halt sedan innan..
Medarbetare på Dressyr.ifokus

Du har inga föräldrar i närheten som kan skjutsa dig, eller annan släkt?

Får man fråga vilken veterinär/klinik ni ska till??
hovslagaren då? vet att min hovslagare kan se varför hästen är halt inom fem minuter
#8 Det beror ju helt på vart det sitter.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

var det inte hon som ni inte skulle besiktiga direkt innan köpet utan skulle göra senare när du köpt henne? Isf har hon kanske haft ngn skada sedan innan? Bara en tanke? Är hon svullen i ngt ben?

Hur går det idag? Kommer ni iväg? :)
#9 jaa det vet jag :P men många hovslagare kommer ju ut gratis och tittar, och då kan man ju börja där =)
Putt, hur gick det?
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Hej allihop…
det löste sig, killen körde..
Fast det va inte så bra med granda.
Halt vänster fram och höger bak.
haltade på i traven, ganska kraftigt vid böj, bak vid böj. va regält strässad. vi röntgade henne oxå, hittade en gammal lös benflisa bak med, men vet sa att den va gammal trodde inte det va den som orsakade hältan bak. fram såg vi inget.
hon trodde att granda var halt när ja köpte henne, eller rättare sagt hon var nästan säker på det.
hon tyckte ja skulle avliva/slakta henne, eller möjligen ta föl på henne, det skulle hon klara av. eller lämna henne åter, men det gör ja inte… hon skulle bara sälja granda igen, eller något annat dumt. (
Hon hadde ett sto där som hade ont i bakpartiet och problem där samt svår strålrötas, detta sto va högdräcktigt.)
får reda på mer vid återbesöket nästa vecka
Nu skulle ja däremot behöva kör hjälp. jag har min häst i annelöv och hästen ska till saxtorps häst klenik igen. det ligger ca 10 min bilfärd från varan, ja hyr släpet hos ika i asmundtorp.