Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 2205 ggr
Zadeira
0

God morgon 27/4

God morgon!

Sitter vid datorn och väntar på att hårfärgen verkar klart… Ska till sjukhuset vid lunchtid, och sen är det jobb ikväll.

HannaT
0

Jag ska fixa iordning mig och gå till skolan, och kanske rida ut en stund med hästen ikväll. :)

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

HannaT
0

Jag ska fixa iordning mig och gå till skolan, och kanske rida ut en stund med hästen ikväll. :)

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

lisette
0

god middag!

är hemma idag, hade grymt ont i magen igår och var allt annat än bra. men idag är det betydligt bättre. misstänker att det var thaimaten vi käkade som var alldeles för stark för mig.

ska se om jag kan fixa fram lite bilder från en kass skiva.

bubbelbubbel
0

jag har svinont i halsen, och sprickor i mungipan så jag kan inte gapa och kika ner och se hur röd och svullen jag är. illa.

idag är det jobb, hela dagen lång.

är hemma framåt 23..

Glader
0

idag har man varit i skolan, sen följde en kompis med hem och åkte för ungefär en timme sen.
Idag blev det inget stall heller för man skulle vara barnvakt :/

Nu blir det nog bara att slappa framför TVN ikväll.
Även att mysa med gerbilerna och låta dom springa runt på sängen & busa :)

Chestnut
0

God kväll

Är helt slut, tankarna far om hur jag ska göra med Foxen som tappar alltmer glans och glimten i ögonen är nästan helt borta. Hon har uppenbarligen svårt att andas, hostar då och då. Har ju vetat länge att hon inte kommer bli bra utan sämre och sämre men hade hoppats på att hon skulle må hyffsat några år till..

Klandrar mig själv, om det inte vore för mitt förbannade knä hade jag kunnat hålla igång henne någonlunda så hade hon inte blivit så här dålig så fort. Är ju inte ens hennes "dåliga" tid på året utan tvärtom, hon brukar vara väldigt pigg och fräsch på våren!!

Antagligen kommer detta mynna ut i en ny medicinkur; men hur länge till är denna konstgjorda andning värd att fortsätta med? Tycker att hon förtjänar ett värdigt slut. Samtidigt är jag fruktansvärt egoistisk i min tankegång, ett liv utan Foxen? Ett liv utan att se hennes lugna blick, utan att veta att  jag har en häst som jag älskar vid liv. För efter Foxen blir det ingen ny häst. Skulle inte stå ut med tanken på en annan häst. Nu är det lixom nog, måste jag säga farväl till Foxen är det slut på hästeriet för min del. Kan knappt ta hand om henne hur skulle jag då orka med en ny häst.. Vill inte förlora anledninfen till att jag överhuvudtaget stiger upp på morgonen, jag är rädd för ett liv utan Foxen! Gråter

Med vänliga hälsningar
Chess

lisette
0

#6 men lilla gumman! förstår att det är jobbigt! det är ett jobbigt beslut du har framför dig! :(

AusaBausa
0

Go´kväll!

jobbjobbjobb sen i lördags o nu här en stund o pausar innan sängen kallar..utbildning i småbarnsped lörd sönd o sen ordinarie jobb i dag, hem o kökat sen på föreläsning i kväll m lillans fsk. om Bemötande. Mkt intressant faktiskt! Funderade på o gå på en av deras utb men kollade priset nu o tror inte jag ska gå;-)

Hästarna betar det lilla gräs som kommit upp. I morgon ska Kefir åka och vara med på ponnyridning en dag sen hem igen. På lördag släpper jag ev hästarna på bete..

lisette
0

#8 förhoppningsvis på fredag här! =)

gejsa
0

#6# Min gobban hostar också mer nu när det är vår och polleni luften. Det är ju som damm som lägger sig i lungorna. Om din häst är dammallergisk alltså. För det är ju gobban.

Chestnut
0

#10 Foxen har jag märkt reagerar starkast på själva vädret, regn är värsta tänkbara. Sen går hon nu på en jättefin lösdrift och äter inplastat ekologiskt hö/hösilage. Är ju i och för sig en skog som gränsar till hagen så det kan mycket väl vara pollen..

#7 Tack. Är ju den jobbigaste biten med att äga häst, Foxen är dessutom den första som jag måste fatta det beslutet om förr eller senare..

Väger dessutom in det faktum att hon inte går rent i traven, hon har aldrig blivit helt bra från sårskadan i höstas. Det är ingen tydlig hälta utan snarare lite stelhet som inte ger med sig. Diskuterade detta med mamma idag, ingen av oss vill ens tänka på det men vi måste börja fundera. Mamma tycker dock att jag absolut ska skaffa en ny häst, förr eller senare kommer ju mitt knä bli bättre. Men vet inte om jag vill då. Går genom ett helvete just nu.

Med vänliga hälsningar
Chess

lisette
0

#11 fast helt ärligt låter det ju faktiskt som om du redan har bestämt dig (?). jag är övertygad om att du tar rätt beslut!

tycker helt klart du ska skaffa ny häst sen, när ditt knä är ok igen.

Chestnut
0

#12 Har ju bestämt mig på sätt och vis, vet det att hon inte kommer leva länge till. Men frågan är hur länge? över sommaren? Kanske försöka något år till? Jobbiga frågor, finns egentligen inget "rätt" eller "fel", men känns så dumt att bestämma över hur länge någon annan varelse ska få leva…

Med vänliga hälsningar
Chess

lisette
0

jo men det är ju det man tar sig på när man skaffar ett djur, tyvärr. djuret kan inte berätta hur det mår.