Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 521 ggr
PimTheGreat
0

sjukskriven

åhhh…suck!

blev värre i min nacke idag, ringde vårdcentralen för att höra hur man går tillväga för att komma till sjugymnast, men hon skickade mig till läkaren istället. Han tror att det rör sig om whiplashskada (vet ej hur det stavas) och sjukskrev mig direkt för att jag får ej anstränga nacken på något sätt på över 1 vecka, sen ska jag ringa sjukgymnast för att få hjälp att träna upp nacken. Läkaren tycker inte ens jag ska köra bil då jag känt mig frusen, tyngdhet i nacke och illamående, sa det beror på balansnerver( eller nåt likande) i nacken skickar fel signaler nu när den e svullen m m. och det värsta av allt!!! Jag fick inte hålla på med HÄSTARBETET!!!! Hur ska jag kunna reda detta????? Kan ju inte släppa båda mina hästar på Linda så länge….sjukskriven denna helg + 2 veckor till…på lika lång tid får jag inte hålla å med hästarna mer än det lätta arbetet då. någon annan som varit med om detta? hur löser man sånt?? Hästarna måste ju skötas.

Sandra
0

Oj, nej va tråkigt hörru =( Jag som försökte hålla tummarna så hårt jag kunde! Men men… förhoppningsvis så går svullnaden ner under de två veckorna du är sjukskriven. Hoppas verkligen att det ska vara borta sen för det är klart det blir problem med hästarna.

Vet tyvärr inte hur du ska lösa det hela, men ett lycka till på vägen kan jag iaf ge =)

PimTheGreat
0

tack

gejsa
0

Oj då! Ja, du får väl försöka be någon komma och sköta dina hästar. Tack och lov har jag en dotter som hjälper mig när jag är dålig och tvärtom.

Thinka
0

kom ihåg att följa läkarens order nu, det är viktigt. Hoppas att det löser sig med hästeriet så att du får hjälp med dom.

shirley
0

Pim skriver: (är hos Linda nu)Det är tur att jag har Linda! Jag ska bara sköta kraftfoder på hästarna 1 och en halv vecka. Sen ordnar de resten….. Linda tar t om över  Fontanes träning åt mig då det kan bli lite galet för min nacke där!  Kan jag ha bättre stallvärd/vänner???? Känner mig så j****a handikappad nu……suck….får ju vara med och titta i alla fall…. hoppas jag en vacker dag kan hjälpa tillbaka. Det värsta är att den jobbiga nacken fortfarande bara blir värre…. Vi måste ju hämta sågspån imorgon med…. Rosor till Linda och TopGun! Det ska köpas, för de litar jag till 100% på också!! Så himla snällt…..gråter av rördhet… vet inte mer vad jag ska skriva…..