Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettridning
Läst 14871 ggr
lisette
13

pris på ridlektioner?

jag är intresserad av att få veta vad ni betalar för era ridlektioner. det kvittar om ni går på ridskola eller tar privata lektioner.

rider ni inte på ridskola/tar lektioner kan ni väl berätta vad det kostade sist ni red för någon regelbundet?

lisette
1

när jag red på ridskola för hundra år sedan betalade jag 65:-/timme. det tyckte jag var ett bra pris!

privat kostar det runt 100:-

Kitty41
1

Ojsan, en av mina lektioner (den lägre gruppen) kostar 145kr/gång och den högre gruppen vet jag inte säkert, men jag tror att det är mellan 165-185kr/gång iaf.

[MartinaPettersson]
0

På den ridskola jag rider betalar jag 100 för en timme, både för hoppning och dressyr. Och då är det inga medlems/klubbavgifter, utan man betalar bara själva lektionen. Funderar också på att börja rida privat, men då slutar kostnaden på 250 kronor för 45 min (150 kr lektionen och 100 kr för ridhuset). :)

lisette
0

#2 nu är min tid på ridskolan typ mer än 10 år sedan… ;)

tezzie
0

Jag rider/red privat och vår instruktör tog 210 kronor i timmen, oftast var vi två eller tre från samma stall som red samtidigt så det blev sällan mer än 70 kronor!

*** Kärleken övervinner allt ***

AusaBausa
0

Tindra rider på ridskola o betalar för 30 min 80kr. Knatteridning..

minns inte alls vad jag betalde när jag gick för hundra år sen..tror jag betalde 40 kr när jag red Ludde på ridskola i vanlig grupp.

horzefoto
0

Jag betala 100kr för privat lektion i dressyr som är i 45min eller tills det går bra. vldigt duktig är hon också:D

När ja gick på ridskola betala ja också 100kr för 50min då var vi typ 8 st och man lärde sig inte något

Granatapple
0

Innan gick jag vanlig ridlektion, 45min teori/45min ridning. 130 :-/lektion.

Nu har jag dock bytt till "dressyr speciel", ingen teori, 60 min ridning. 250:-/lektion.

Utöver detta tillkommer medlemsavgift då.

Granatapple
0

Kan tilläggas att lektionen är för utbildad C-tränare.

Jenca
0

jag betalar 70kr för en timme, det är varannan gång dressyr o hoppning då;) ja rider inte privat uten med andra ur samma klubb jag är med i som är på samma nivå ungefär;)

botakt
0

på ridskolan betalde vi 3000/ termin. Lite dyrt.. men ganska bra ridskola. Vet itne hur många lektioner men dom var en timme. Nu rider jag inte där längre nu rider jag med min häst för två privat tränare den ena kostar 50 kr och den andra 100 kr

bell
0

Senast på ridskolan ville de att jag skulle betala 170:- för att rida för en tjej som hade tävlat LA Eftersom hon skulle fortsätta arbeta på ridskolan som instruktör, så slutade jag.

Privatlektion på ridskolan kostar 320:- med egen häst.

fridak
0

jag betalar 150kr för en 30min privatlektion.

finns tre ridskolor runt mig och den billigaste tar 100kr för en 45min lektion. 120kr för en 60min lektion, specialgrupp. 150kr för tävlingsgrupper.

en annan tar 120kr/45min, 160kr/träningsgrupp, 170kr/hoppgrupp

den tredje 115kr/45ridning + 20kr/45 teori, spec. grupp: 135kr/60min ridning + 20kr/45min teori

sen kan man ta sig över bron till aledal som tar 130kr/lektion och 160kr/speciallektion.

Peppe
0

300kr / halvtimme

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

youtube1
0

vet inte va de kostar per lektion men termin är ca4500 ibland mindre.

Men så rider jag 2 gonger i veckan.

Kimpa
1

150:- /1 timme för privattränare.
Vintertid tillkommer ridhusavgift med 50:-

iita
0

Tror jag betala 150 kr för en timme när jag hade privattränare, men det var ca 3 år sen.

[Silverlusen]
0

Sist jag red en lektion (privat) betalade jag 150:-.

Vet att den ridläraren tar det även idag trots att det gått 8år.

[chriistina]
0

På ridskolan där jag red kosta en leketion 160kr för seniorer och 145kr(?) för juniorer på häst. Man var visserligen tvungen och betala per termin, men minns inte exakt vad det blev, men runt 3600kr på vårterinen tror jag.

Nu rider jag inte för någon tränare eller så. Så får se vad det kostar sen när jag gör det.

Zaphix
0

Privat betalar jag 100 kr per lektion om vi rider i grupp, annars 150. Toppenbra tränare, så hade kunnat betala mer för att rida för henne.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Beundy
0

107 kr/45 min på ridskolan.

150 kr privat, då rider vi tills jag och ponnyn känner oss nöjda med vad vi gjort. Brukar bli ca. 45 min.

Alexaandraa
0

Ridskola 100kr /1 timma

"Privatlektion" 100kr/ 45-100 min (Privatlektion kan bara rida om man är skötare på en häst eller har egen. Hon som har privatlektionerna har inget att göra med ridskoleverksamheten, det är hennes hästar ridskolan hyr eller vad man nu säger)

Jojaton
0

Min lektion kostar 95kr/gång. Sen kostar medlemsavgiften typ 100kr/termin tror jag.

Min privatlektion (rider varannan vecka) kostar 100kr för 45 min. Rider man bara 30 min kostar det 50kr. Samma ridlärare/tränare

Johanna - Instagram

niare
0

jag betalde  typ 95 kr för ungdomsgrupp 45 min ridning på ridskola dock höjdes detta när fler elever och hästar införskaffades samt när man gick över till vuxengrupp då låg jag på en 130 för 50 min ridning.

red privat med då gav jag 100 kr för en timma  hoppning och dresyr men då var vi 3 som red.

tezzie
2

#20 Vem rider du för? Du behöver inte skriva ut namn, men ett par initialer så jag nog klura ut det ;)

*** Kärleken övervinner allt ***

Marija
0

Jag har för mig att vi betalar 110kr/50 min.

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

AnnaLundin
0

Jag minns inte vad jag betalade senast jag red på ridskola, slutade med det när jag köpte min första egna häst 1983… (cheesus, det är alltså 26 år sedan jag red på ridskola Förvånad)

Senast jag tränade dressyr betalade jag en bit över 200 kr/halvtimme (ensam med tränaren), men det är nog runt 10 år sedan. Har betalat liknande summor för hopptränare (större grupper, längre tid).

Har för mig att vi betalat nånstans mellan 60-70 kr/gång för döttrarnas ridskola - de rider ca 45 minuter och har utöver det en halvtimme inräknat för att göra iordning ponnyn före ridningen och pyssla litegrann efteråt. Ganska stora grupper.

oliviakarelius
0

För en tränare som jag rider en gång i veckan för en halvtimme kostar 200kr per gång. Sen tränar jag för Maria "Ia" Eriksson en gång i månaden, för 45 min kostar det 350kr.

Primee
0

På ridskolan tror jag att jag betalade runt 600 kr för 8 lektioner (75 kr/timme), men det var ju 10 år sedan..

Tränaren jag rider för nu betalar jag 250 kr för 30 min.

WinterPrince
0

#13 jisses, har aledal höjt så mycket? När jag slutade där för 3år sen så kostade det 115kr/45min. Då hade dom höjt med 5kr/år sen dom byggde nya stallet.

mazze
0

Jag rider privat och betalar antingen 320kr om jag rider själv, är vi två så kostar det 280kr om vi åker till tränaren. Annars får vi lägga på resa och ev ridhusavgift om vi vill vara i ridhus. Lektionen är ca 1 timme, beroende på hur bra det går. Tillägger att det är för en westerninstruktör.

[GlittriGris]
0

ja betalade förut 200 kr per timme och då lånade jag häst där.

RubHel
0

När jag red på rdiskola betalade jag 215:-/timmen. Mycket väl spenderade pengar, det är den bästa ridskolan jag nånsin har besökt/ridit på.

gejsa
0

Jag betalar 250 kr för en halvtimma. Ibland rider man lite längre beroende på hur bra/dåligt det går. Ibland sätter hon sig upp och rider på min islänning med. Men just nu är det uppehåll pga vintern. Dom har lovat att höra av sig när dom sätter fart igen.

Maja
0

När jag red på ridskola betalade vi 170 kr för en timmes ridning.

[Avslutat konto]
0

Jag rider på ridskola och betalar 250 kr för en timme.

Smex
0

oj vad många olika prisgrupper det var =O

Jag själv begär runt 100.- då jag behöver träning att kunna ge lektion. Så jag brukar hälsa på olika privatstall som jag känner till.

Annars så brukade min dressyr ridlärare (hippolog utbildad) för 150.-/30 min eller 200.-/45 min. Helt värt dom kronorna.

Linda-A
0

Jag betalar 160 kr för 45 minuter på min ridskola. Vi är dock bara 4 stycken (mig inräknat) i gruppen.

cordenia
0

På ridskolan betalar jag 125kr för 50min.
och när jag tränar privat i liten grupp betalar jag 200kr för 60min (är 4st i gruppen) tränaren är utbildad B-tränare (dressyr)

mallan-nog
0

Rider privat för en tränare i centrerad ridning. Hon tar 350 kr. Vi rider ca 1 gång i månaden och lektionen håller på så länge vi behöver, oftast runt en timme.

LinneaG
0

Jag ska börja ta privatlektioner på Enköpings ridskola. Men egen häst kostar det 350kr på en lördag. Då är det bara jag med ridläraren en timme i ridhuset. Är vi två så betalar vi 240kr/st.

Flaxii
0

Vi betalar 400kr för 45 minuter till min tränare.

Lagerquist
0

Gisses vad billigt ni rider Tyst För en termin lektion betalar jag ca 5000kr. Nu med medryttarpaket så betalar jag 10000kr/termin för 2 dagar i veckan och får den tredje gratis eftersom jag jobbar den dagen också annars hade det gått på en 15000kr ungefär. Privatlektion kostar 500kr med lånad häst och 400kr med egen häst. Så det kostar en del tyvärr… Samtidigt är det dock värt det Glad

SofiaOfSweden
0

Gud vad billigt ni rider, får man fråga vart ni bor allihopa? Här är billigaste lektionen (privat) 250 för 30 minuter, mellan: 300 för 30 min och 450 för 40 minuter. Den sista är dock utbildad dressyrdomare men ändå. Har man två så lämnar det rejäla spår i plånboken..

HannaT
0

Jag tränade myckte innan..

Hopplektion för fd stallägaren, med ca 4 ekipage, 1 timme 150:-

Hopplektion för diverse tränare på Relsbo gård, ca 4 ekipage, 1 timme 250:-

Privatlektion i dressyr för tjej som är utbildad ridistruktör, 45 min 250:-

Dressyrlektion för ridskolelärare på den lokala ridskolan, 2 ekipage, 30 min 150:- 

Helgkurs i hoppning för Frank Kutscher (2 lektioner) 700:-

Privatlektion, dressyr för Cecilia Rahn, 1 timme 400:-

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

CBA
0

När jag gick på ridskola för 23 år sedan betalade jag 65 kr för 45 minuter.

Nu tar jag sporadiska lektioner för en tjej i centrerad ridning och hon tar 200 för en timme.

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

lisette
0

#43 var enda in i *** bor du egentligen? och vad är det för ställe du rider på? det där är ju helt vansinniga priser.

Lagerquist
0

#47 Jag bor i Stockholm och det är mycket billiga priser om man jämför med utbildningen här runtomkring, red på Östermalms Ridskola förut, skitutbildning rent utsagt för samma pris. På  RJ-Ridcenter rider jag för en tävlingsryttare och får extremt många förmåner, samtidigt kostar det ju Flört

[Nesslan]
0

Jag betalar 150kr för 30min för min C-tränare i dressyr.

Toscany
0

#43 o #48 Jösses vad dyrt, tur att man inte bor i Stockholm och vill ta ridlektioner då. ;o)

gotlandsruss
0

när jag gick p¨å ridskola kostade det 50kr per gång om man inte betalade årsavgift

och när jag tog privat/och lektion på en annan ridskola kostade det 100 kr om man hade egen häst/ponny och 150 om man skulle låna per gång

Mandah
0

Jag betalar ca 130kr= 60min ridning, jag jag rider också i en hoppinriktad grupp och de är ju lite dyrare.
Förut när jag red i ''vanlig'' grupp kostade de ca 90kr/45 min ;)

petronellaa
0

för 10-13 gånger kostar det 1000:- för mig , 1 ggn i veckan asså ;)

lisette
0

#48 jag kan faktiskt ine känna att det är ett vettigt pris. jag låter väl som en snål smålänning, men jag skulle ALDRIG ALDRIG ALDRIG betala de summorna för att rida lektioner. kvittar hur bra ridskolan är.

fridak
0

hur många lektioner är det ungefär på en termin?

Jag rider för tränare ca 1 gång/vecka, kanske blir 2 gånger/veckan ibland och vssa ggr ingen. Jag betalar 150kr/gång. Jag kommer aldrig upp i summorna för ridskola iaf…

När jag tränar dressyr är jag ensam i en halvtimma, tränas det hoppning är vi en mindre grupp på 4 pers i en timma.
men sen kostar ju hästen också^^

Lagerquist
0

#54 Det är ju tur att det finns flera alternativ! Skrattande Jag vet många som ryggar tillbaka vi gjorde själva det lite i början men man vänjer ju sig vid vad som erbjuds, o bra utbildning för så mycket billigare än så får man inte häromkring tyvärr…Rynkar på näsan

Anna
0

Oj Lovisa, vilka priser!

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Lagerquist
0

#57 Ja man säjer ju det, men som sagt, vad jag känner (och samtliga andra som rider där också) så är de som arbetar där värda det priset då det är en privat enhet vilket gör att vi får väldigt bra kontakt och i stort sett och det mesta av pengarna går direkt till hästarna.

Cilla89a
0

Mellan 150 och 500 kr beroende vem jag tränar för..
Har alltid en fast tränare, men sen tränar jag gärna för lite olika någon gång ibland för jag vill att olika ska se hästen, så man inte fastnar med en tränare och ett visst sett hela tiden..

Medarbetare på Dressyr.ifokus

olina95
0

1000 / 10 gånger i 45 min m. egenhäst:D kostar typ 150 kr, 45 min privat med egenhäst:)

olina95
0

1000 / 10 gånger i 45 min m. egenhäst:D kostar typ 150 kr, 45 min privat med egenhäst:)

JHaLLberG
0

Termins avgiften på skellefteå ridklubb ligger på ca 2500-3000 , och då rider man i 50 min, en gång i veckan :) ! Med Ridskolehäst då :=)

Minetta
0

när jag red på ridskola förr betalade jag 100 kr/timme. nu 200 kr för en timme, och då är vi 2-3 på lektionen :)

Zadeira
0

När jag slutade på ridskolan för typ 3 år sedan betalade jag 110 kr per lektion på 45 minuter, med ca 6-7 elever i gruppen.

Nu jobbar jag ju på ridskola, men vet inte alls vad vi har för priser…

Mixie
0

Minns inte vad det kostade på ridskolan.. Men privat nu tror ja det kostar omkring 150:- för 30 min..

//Mickan

CelsiusT
0

Jag rider privat för en tjej som är jätteduktig och både hon och hennes dotter (upptränad av henne) har tävlat mycket med riktigt fina resultat.

När vi är i ridhuset (som vi oftast är ännu) så får man först betala 50:- för hyra av ridhuset.

Sen betalar jag utöver det 250:- för privatträning i 45min

Men man kan välja att rida 2 st i en timme och betalar då 200:-/st

Men jag brukar rida privat, tycker man får ut mest av det och då blir det 300:-/gång (med manegehyran) och vi rider lektion varannan vecka.

Medarbetare på westernridning.ifokus

Killen
0

#43 Bor också i sthlm.

Privatlektion går på 150 kr med egen häst, ca 1 timme.

kissmekate.blogg.se

Flaxii
0

Vi betalar 400 kr för 45 min.

silvery
0

när jag började kostade det 120 kronor per gång, nu tror jag att priset för samma grupp (min syster red där förra året) ligger på 220 eller liknande.. MYCKEt dyrare… nu var det några år sedan dock :P typ 8 år sen :P

[LoveNasse]
0

Här kostar det 175 /gång :P Man rider 12 i varje grupp i en timma..

Tin-Tin74
0

Vi betalar 150:-/gång för privatlektion och då ingår ridhuset och plats att ställa hästen/ponnyn att göra i ordning och även vila (och matte kan titta på andra som rider)

Glader
0

Jag rider lektion 1 gång i veckan, det kostar 85:-/gång.

Privatlektion kostar 300 kr:-/timmen.

emeliekarlssoonn
0

På ridskolan jag red är terminskostnaderna för den här vårterminen (18 lektioner):
30 min: 1640 kr
45 min: 2340 kr

Kontantbetalning för enstaka lektion:
30 min: 110 kr
45 min: 160 kr

Privatlektioner:
På lektionshäst/ponny: 390 kr/timme
På egen häst/ponny: 260 kr/timme

Slutade rida lektioner i vintras eftersom priset blev för högt mot det jag lärde mig på lektionerna(ingenting).