Bra övningar
Kan ni hjälpa mig med ideer om hur jag ska rida en häst som är rätt så skänkel döv och genar? Man märker på honom hur tråkigt han tycker det är att rida runt varv på varv på volten. Vad kan man göra för att stimulera honom mer? Har precis börjat rida honom (ej min häst) och funderar på att kanske alltid skritta ut innan och sedan på banan göra mycket olika saker för att stimulera. Som skänkelvikningar, många halter serpentiner osv. Vad tycker ni om detta ? =)

Tycker hästen det är tråkigt att rida på ridbana/ridhus, föreslår jag att du rider ut istället och varierar..
Min ponny har gått på ridskola från 4-14 års ålder, runt, runt i ett ridhus i princip..
Dressyr på ridbana/ridhus tycker han är döö tråkigt, vilket gjorde att jag också tyckte det var tråkigt att rida dressyr, så vi började rida ut istället..
Den enda gången det var kul i ridhuset var vi hoppning, löshoppning eller när han fick springa lös, då dög det ;)
Medarbetare på Dressyr.ifokus

Håller med #1. Det går att jobba en häst utanför ridbanan också. :)
Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

Man behöver inte rida på banan för att köra dressyr:) min tycker dressyr är tråkigt men om man skrittar och travar fram ute som uppvärmning så har hon fått en liten del av det hon vill :) Docl så har jag inget ridhus utan rider ute ändå:D

Ja, att ta ut hästen är det bästa då det verkligen främjar framåtbjudningen. Guld värt. Vid ridning på volten bör du vara mycket kvick och sparsam med dina hjälper, rör absolut inte skänklarna annat när du ska ge en framåtdrivning, och då kickar du till en eller två gånger ordentligt. Ha ett spö till hjälp som ges i samma ögonblick om det inte fungerar. Var noga med beröm, sitter du och nöter med skänkeln hela tiden så reagerar den inte längre till slut av logiska skäl. Ge också mycket hand, erbjud hästen att sträcka fram halsen och ta stöd på bettet samtidigt som du verkar framåtdrivande med skänklarna.
Öva detta mycket utomhus till en början, jag skulle rekommendera en paus på två veckor från voltarbetet. Ut och rejsa, träna övergångar, klättra i skogen etc. innan du börjar med ovanstående arbete på volten!
Tipsen från #4 är det jag skulle ge, med ett tillägg:
Variera arbetet på volten (ridbanan). Sitt inte och nöt varv på varv! Det kan få den mest samarbetsvilligaste häst att tycka det är döö trist.
Lycka Till!!! 
Håller med alla överstående :) men som #5 säger variera ! själv tycker jag att bommar kan vara till mycket stor hjäp även vid dressyrarbete, De kan läggas ut på div olika sätt så att hästen måste koncentrera sig på vart den går, är hästen redan duktig, gör det svårare! både gå över emmellan , backa emellan , skänkelvikning emmellan osv är bra övingar.
Jag glömde säga att det finns nästan inga ridvägar där han står, bara 10 min skritt runda :(

Varierat arbete är ändå bäst. Om det inte finns så många vägar att rida på men du har en bana så kan du väl göra annat än rida på banan. Longera, tömköra, lite NH kanske och att du leker med hästen. Dom sju lekarna ärlätta att hitta på internet. Har inte provat men låter jättekul.
Kanske en paus från volter? Tänk på alla andra saker som man kan göra, Serpentiner, tempoväxlingar, +alla anda ridvägar som finns. Du kan sätta en gräns på hur många gånger du ska göra varje övning och rida kortare men roligare och mer varierade pass. (Gör inte samma övning gång efter gång efter gång.
Hoppas mina tips hjälper dej lite.
#8 tack :) Där fick jag lite ny insperation!

Ingen orsak! :)