Duscha- nu?

10-15 minusgrader? shit va kallt ni har! vi har 10-15 plusgrader 
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
OM du gör det jäkligt fort och sedan lindar in den i massa varma filtar tror jag det går bra…
Nej jag skulle nog inte rekomendera det även att du har varmvatten,kan du inte använda torrshampo som man bara borstar bort ?
Jag duchade min shit-gris förra veckan när han skulle rakas, var ju tvungen att få ren honom och vi hade inte tid att stå och borsta i 5år. Så varmt vatten, helinkappslad i massor med täcken och ut och jogga med honom för att få upp värmen.
Vi har dusch inne, det är smidigt:D

vi har 10-15 + men jag tycker att det är kallt det var därför jag skrev så.
Dusch inne skulle man inte tacka nä till..
#6 Då kan du defenitivt duscha, då behöver du inte ens spola varmvatten på honom medans du shampoonerar…
Vi täckar trots innedusch, minst två yllefiltar och en bomullsfilt. Fast det är klart vi har runt 5-10 plus.
Jag har dusch inne kan jag väll tillläga. Fast jag har hyffsat kallt inne i stallet med för den delen.

Vi duschade Jätten igår. Va till ridhuset och red och passade på att duscha honom där då det inte finns dusch i stallet än. Sen blev det en rask promenad hem i 0-gradigt inbäddad i en hög med filtar och täcken. Tur det bara är runt 500 meter att gå. Men duschen va behövlig kan jag lova =)

usch vi har inget varmvatten så jag kan inte duscha Peppe…
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Klart man kan duscha en häst vid 10 till 15 grader plusgrader. Det gör man ju alltid tex när man tävlat i trav. Då blir ju hästarna så löddriga av svett. men sätter man på ett varmt fleecetäcke och ser till att den inte fryser är det ju ingen fara. Ge hö att tugga också så värmer den sig själv.

*suck* behöver verkligen tvätta oskar, men jag har inget vatten i stallet och har bara kallvatten i slangen…
Jag hade inte gjort det, hade inte velat riskera att Lykka blev sjuk.. torrschapoo hade jag kört med

Jag ska tvätta alla tre nu, jag tänkte passa på nu när det är varmt hade det varit 10-12 grader i maj då hade ingen tvekat utan tvättat och sen lagt på ett flistäcke. Jag ska ju ställa ut i februari och ju närmare där han är tvättad ju bättre. Jag vill ha det vita vitt inte gulgrått 
jag har en "gul" skimmel nu
jag börjar fundera om han håller på att förvandlas till fjording 
vi har inte heller någon dusch spilta, och vi har ganska lite varmvatten i vårat stall. Jag ska tvätta en kroppsdel i taget under ett par dagar.
torrshampo har jag aldrig testat, fukar det bra??

Torrshampo det är en nödlösning, något att ta till mitt i vintern eller ha med sig på utställningar.
Gulanlag är förbjudet inom knabstrupper aveln, så jag vill gärna ha honom så kritvit han egentligen är och att tvätta dom snabbt det är ju inte värre än att låta dom gå ut i regnet en stund, dom tål vatten, när det börjar krypa ner mot nollan då tvättar jag inte, nu är det ju varmt.
vi har åxå innedusch.. hade nog inte duschat ute.

Man kan ju tvätta med hink också. Behöver ju inte vara en dusch. Själv gör jag så. Fast jag använder slang till dom som tillåter det. *ler*