Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 788 ggr
SHV-Pysen
0

Att skaffa Medryttare

Om/när ni ska skaffa medryttare, lägger ni då ut en annons om att ni söker medryttare på er häst, eller söker ni bland de annonser som dem som vill bli medryttare lägger ut?

Jag har lyckats övertala min kompis att börja rida privat eftersom hon faktiskt inte utvecklades på ridskolan, och hon rider islänning så det är ju förståeligt att hon vill fortsätta rida det. Hon har sökt överallt efter hästar, men närmaste är 3 mil bort vilket blir för långt.

Min medryttarhästs ägare hittade mig via min annons och hon gör så med alla andra också. Fördelen med att söka efter medryttare utan att lägga ut annons är ju att man nästan säkert vet vad man får, annars går väl kanske telefonen varm från alla som tycker att dem kan tänka sig klara av hästen.

Så jag undrar, hur gör ni som hästägare när ni söker medryttare?

Alex
0

Det är nog väldigt individuellt, många kan nog göra både och. Jag skulle råda din kompis att lägga ut en annons själv och svara på befintliga annonser om hon hittar passande. Alternativt kolla runt i vänskapskretsen, om det finns nån som känner till nån som vill ha hjälp eller så.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

HannaT
0

Jag frågade en bekant som jag viste sökte medryttarhäst. Kanske hade jag ringt på en annons om personen verkat väääldigt bra, men jag är lite skeptiskt mot att låta någon jag inte känner så väl ta han dom mon häst.

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

Zadeira
0

När jag sökte medryttarhäst kollade jag först och främst bland de befintliga annonsera på folk som sökte medryttare och svarade på de som verkade passa mig. Hade jag inte hittat någon jag var intresserad av själv eller om ingen visat intresse för att jag skulle få komma på provridning hade jag lagt ut en egen annons om att jag sökte medryttarhäst.

Har sämre erfarenhet av det senare faktiskt, det är svårare att få svar om man söker medryttarhäst genom annons.

Man kan ju även åka run till olika stall och gårdar i närheten och snacka med folk där. Behöver inte just de hjälp så känner de kanske andra som gör det, hästfolk brukar ju prata!