regional? Lokal? mm?
Hej!
Jag undrar en sak, vad menas med:
- En lokal tävling
- En Regionell tävling
- En Regional tävling
- En Nationell tävling
- En internattionell tävling
kommer inte på flera just nu, men jag vill gärna ha förklaringar till alla äver dom jag inte kommer på.
borttaget
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

så det finns inte längre?
#2 Nej alltså, jag skrev ett inlägg, men sen vart jag lite osäker på hur jag skulle förklara det du vill ha svar på men då hade jag redan postat inlägget så då fick jag ta bort texten och skriva borttaget ist. Som att inlägget var borttaget 

jaha, okeej, taack;)
Vet inte riktigt hur jag ska förklara. Men Regionell finns det inget som heter, bara Regional?

haha, okeej tack men ör det någon som kan förklara?
Lokal,regional,Nationell och Internationell tävling, menas med svårighetsgraden, En lokaltävling är oftast, eller ska vara lätt, en regional tävling blir lite svårare och högre krav ställs på ryttare och häst,
Samma sak med Nationell och Internationell.
Tex i hoppning, Lokal tävling, Lätta svängar, Inte så många hinder och inte så höga klasser..
Regional tävling, svårare svängar, oftast lite mer vinkelsvängar, mer hinder och medelhöga klasser..
Nationell tävling, Ännu svårare vägar, något mer hinder osv..
Hoppas du förstår mig rätt, är inte så bra på att förklara, det skiljer lite mer, men det finns säkert att läsa i TR.
Vet dock inte så mycket om dressyr, =)
Jag brukar tänka såhär. Lokal tävling så tävlar bara dom som bor -lokalt. Dvs inte så många vilket gör att man inte behöver prestera -så högt. Till en regional tävling så kommer det folk från ett större -område och då blir det mer konkurrans vilket gör att man måste -prestera lite bättre. I nationell är det folk från hela landet, så då -gäller det att vara duktig. Internationell är ju för hela världen, så -då är det dom allra bästa som tävlar.
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km
Sen krävs det ju lite olika licens m.m. mer licenser desto högre man kommer.
#9, på ridskole häst behöver man bara en Lokal licens för att kunna tävla upp till elit. Men det gäller bara på Ridskole häst!
Sen finns det ju, junior, lokal, senior, osv osv.. Som går att läsa på licens guiden på ridsports hemsida :P
#10 ja, det är ju så mycket… Orka lära sig, ska ändå inte ut å tävla nått ^^ jag gör då aldrig något i onödan ^^
#11 Hahaha, det är alltid bra att veta, jag som tävlingsryttare, ( borde väl ha koll ) vet väl de mesta om licenser osv xD hehe, och allmänt om tävlingar xD ska ju tävla i globen om något år xD hehe, ses vi där ?
#8 Precis så tänker jag.
#12 ja, då förväntar jag mig stenkoll på allt om du tävlar. Då vet jag vem jag kan fråga när det drar ihop sig ;) kanske ska börja träna nu så kanske vi kan mötas i Globen. Hinner lätt med flera månader kvar ju ^^
14# hehe :P jo det är bara att fråga =)
Ska köpa mig en ny häst i år eller nästa år, då min inte kommer klara höjder över 120, pga hans ras är både för och emot honom :P
Tyvärr, fin individ som hoppar allt man styr han på :P