Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutbildningträning
Läst 1587 ggr
iita
0

Inridning

Har funderat ett tag nu på att skicka iväg Pascall på Inridning till att börja med och senare kanske även hitta nån som kan köra in, jag hade tänkt från början att rida in helt själv (med lite hjälp) men inser nu att det vore bättre att hitta nån som vet 100% vad H*n gör.

Så undrar om nån här har nån bra erfarenhet eller känner nån som ni varmt kan rekomendera i stockholms området för inridning?

Har kollat och sökt runt lite men hittar inget som jag känner riktigt för.

silvery
0

jag vet ingen, men måste ge dig beröm för att du tänker på det sättet =)

iita
0

Tusen. tyvär kan jag inte svara på PM o kom inte in på din sida för att skicka nytt.

Men undrar om ni har nån hemsida, referenser eller liknande? Kostnad?

hestellen
0

Måste det vara i sthlm´s området?

iita
0

Nej inte om det känns bra, och det beror på hur långt bort det är?

hestellen
0

Emmelie Karlsson är bra! Dom blir mjuka o  väldigtvälridna och väl omhändertagna=)  www.frodingedressyr.se kan du gå in o kika lite o ev ringa henne om det verkar intressant=)

Ligger i småland, så det är ju en bit.

tjoffsan
0

Jag tycker att du ska fundera en gång till. Personligen tycker jag att inridningen är den enklaste delen i hästens utbildning. (Beror förmodlingen på att jag inte är så intresserad av krumelur-ridning Glad) Gör man det själv kan man göra det i sin egen takt och får dessutom glädjas åt hästens alla framsteg. Det är roligt att jobba med unghästar. Glad

iita
0

#5 Tack för tippset, ska gå in o kika även fast de är kanske lite vel långt. Men viktigaste att det blir rätt ställe.

#6 Jag har påbörjat inridningen själv, och ja det är superkul när man ser framstegen, men därimot då det är min första unghäst o första gången jag rider in, så har det blivit lite som jag missat och som kommit i efterhand, så därför väljer jag hellre att nån får hjälpa mig med dom bitarna, så iaf det viktigaste blir rätt.

hestellen
0

#7 Jag tycker du gör helt rätt som tänker så!=) Skönt o höra att det finns vettiga människor som inte är rädda för att ta hjälp för att det ska bli rätt!:D

Är man inte säker på inridning ska man ta hjälp, det kan bli så fel i vissa fall när man ska göra det själv. Det är ju meningen att det ska bli en bra och stabil häst o rida, inte att man som person ska ha kul.:) Sen om man kan rida in sin häst själv så är det ju bara kul för den personen=)

WinterPrince
0

#5… henne ska jag lägga på minnet, när det blir dags för min häst.

Molla
0

Bra att ta hjälp tycker jag med. Men jag skulle nog själv rida in (skritt trav och galopp samt svänga och stanna) och sen lägga pengarna på tillridning. Då får man ju lite mer för pengarna, om man nu anser sig klara första biten av inridningen själv.

iita
0

Själva ridningen är inge problem, han är hur cool som hälst när vi sitter på, det är att komma upp på honom, sätta foten i stigbyggeln går inte, nåt jag missade på vägen, o nu går det inte, och mitt tålamod räcker inte riktigt för det, annars går allt kanonbra.

Molla
0

#11 Oj då… =) Som du skrev, miss på vägen. =)

iita
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#12 Ja en liten sådan, men är ganska stolt endå, med tanke på att det är första försöket så har det gått över förväntan=)

Har nu fått tag på en tjej som värkar intressant. Så väntar bara på referenser från hennes sida. Stort plus att hon kan komma ut till mig och träna honom=)

Så här duktig är han när man sitter på=)