Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutrustningtillbehör
Läst 697 ggr
tessa
0

Ngn som använder Bucas vintertäcke?

Hej!

Undrar om någon här har erfarenhet eller använder Bucas gröna vintertäcke? kan ni inte hojta i sådana fall =) Skulle vilja veta lite mer om detta täcke  och framförallt - hur tjockt/fodrat det är!?

Tack på förhand =)

Mvh Tessan

Luthien89
0

Jag har använt det blåa bucastäcket. Bra kvalitee, och slitstarkt. Men det är inte så fodrat, tänk dig två fleectäcken och sen ett regntäcke ovanpå, funkar på oklippta hästar.

Men jag skulle rekomendera horseware täckena istället, jag tycker dem är mkt bättre :)

CBA
0

Personligen tycker jag att Bucas täcken är lite överreklamerade…de är för dyra jämfört med kvalitén.

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

tessa
0

- är det blå samma som det gröna? låter som en fånig fråga men.. =) Tänkte ev. köpa ett begagnat i fint skick för några hundra. Vet inte vad ett nytt kostar? Säljaren upplever täcket som ett tjockt vintertäcke. men jag gissar att det kostar mer än vad jag har råd med.. men kanske bättre att köpa ett helt nytt men då "märkeslöst" täcke, vad vet jag..

- kan annars hålla med dig CBA att Bucas nog är rätt överreklamerade..

Luthien89
0

Det blåa som jag köpte som nytt kostade 1200 kr.

tessa
0

hmm, det säger mig tyvärr inget.. mer än att det för mig är för mycket pengar för ett täcke Räcka ut tungan men du vet vad jag menar "med det gröna"..?!

Thinka
0

den gröna var föregångaren till det blåa, jag har både och men hur tjock fodringen är minns jag inte. Dom har hållit i fem år utan en skråma. Köpte ett beg grönt regn variant till Nicole tidigt i höstas gav 450 kr för det.

Luthien89
0

Jag vet vilket det gröna är, ja :) Men jag vet inte omd et gröna är tjockare än det blåa?! Det var över ett årsedan jag gjorde mig av med mitt och gick över till horseware istället, så jag minsn inte så mkt av det :P

reddie
0

http://www.borjes-tingsryd.se/servlet/us_pyra?wts.PAGE=h_ix3.htm&wts.ACTION=loginguest&p=H

Köpte detta täcke, fast modellen som fanns för två år sedan. Superbra täcke som håller varmt och torrt. Jag betalade bara 299:- men tycker att det är värt sitt pris

reddie
0

kom visst inte till täcket. Men det är himalaya vinter

lisette
0

hade det gröna bucastäcket till min travare och hon var varm och go. bara fodrat regntäcke.

1111
0

Tycker bättre om HW's täcken än Bucas, men Bucas håller ju bättre kvalité än de flesta skitmärken & okända iallafall…