suckpuststön
jag HATAR denna årstiden. det bara regnar och regnar. man åker rundor med fötterna när man går i gräset. hästarna vill bara in och vill verkligen inte vara ute i regnet.
och jag då. jag har försökt back in mitt dumma släp. tror ni det gick? neeej då. jag brukar lyckas, blir lite snett. men det kommer in på uppfarten ivf. idag skulle jag backa ner det så det står parallellt med vägen, funkade inte alls. så nu har jag blockerat hela uppfarten med bil/släp i väntan på att andreas ska komma hem från fisketuren och befria mig från släpet.
naj nu ska jag börja städa/diska så här ser lite respektabelt ut igen. hur det nu kan göra det med elsladdar hängandes i taket, liggandes tvärsöver golvet i köket. gipsskivor lite överallt osv.. elektrikern kommer på torsdag tack och lov.
så nu har jag fått spy lite galla. någon som vill fortsätta?
*träder åt sidan*

*fortsättar igen*
dessutom skulle jag ut och rida en sväng tänkte jag. men det vägrar jag göra i regnet. DET FINNS DÅLIGT VÄDER!
*väntar på CBA* vi sticker nu.
Jag hatar oxå regnet, usch. 
jag red på en älgrädd häst idag, och det var älgjakt, och hon dansade runt och det ösregnade. men det var mysigt ändå ;)

du har inte så långt hit karoliina - kom hit och ta en sväng på en pigg calippo! ;)

det finns dåligt väder ja. Har inte kunnat rida som mycket på hästarna denna veckan. Eftersom jag har jobbat och jobbat och jobbat. Så man hade tänkt rida nu i helgen. Men det e som en dusch ute.
ha en trevlig helg / eMis
haha, det tycker du va ? ;)

Klagar inte så mycket. Har varit sekreterare åt domare som dömer hunddressyr. Stod inne i halvt tält. Så det var mest kallt om händerna.
Våra hästar visar aldrig att dom vill in bara för att det regnar.

har nyss släppt in fyra blöta hästar och leriga, tvi. Speciellt Marquise såg för djävlig ut…dom får torka nån timma nu sen blir det rotborste!

Vi släpper in våra vid 19-tiden i kväll.

våra vill inte heller in. Jag tror faktiskt dom föredrar detta framför 35grader i stakande sol och massa flugor??

Hatar också denna årstid! Jag bara fryser och fryser.
Var och rida idag men frös hela tiden fast jag hade så mycket kläder på att min rörelsefrihet var hämmad. Dessutom var det äckligt halt.
Isisen har blivit en bitsk hagga som sparkar och surar, finnen var brunstig och slet sig för att försöka bryta sig in i hingstflocken för att ha roligt.
Imorron väntar en 6h lång tågresa tillbaka till studiestaden och sen intensiva skoldagar med massa arbeten. Slipper hem en gång till före jul :(
Det var min del.

#11# Vad tråkigt sussi. Tror du inte isisen trivs där eftersom hon har blivit sån?

Hatar också det här vädret, men tror inte att hästarna håller med. Visst de står vid grinden så man kan prata med dem, men det är för att vara med och se vad vi gör mer. När det är dax att gå in så inte är det något drag in i stallet precis. Och har de väl hälsat på oss så föredrar de att gå ut i hagen igen. Så vi har börjat med att inte hälsa förns vi tar in dem. Annars så vill de inte komma. Så jag tror hästarna klarar detta väder mycket bättre än oss. Kanske är vi lite för snabb med att sätta våra egna fryssna känslor på våra hästar.
Som min pappa sa till mig idag vid fem tiden. Va? Har du hästarna ute nu? De kan ju få lunginflamation.
Lite skojigt när ens pappa som aldrig någonsin lät mig hålla på med hästar när jag var barn, till ridskolan smet jag utan lov ;-)
Nu när man är vuxen ska han lära mig om hästar. ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

idag har det haglat här i flera omgångar. calippo är riktigt riktigt sur idag…
idag har det varit sooolsken. :)
men saltbilarna är ute, så jag får väl gå upp ännu tidigare imon, så jag hinner köra till jobbet i lugn och ro…

Ja, du har rätt Åsa. Eg trivs ju hästarna att få vara ute så mycket och länge som möjligt. Inte vill dom in eg. Utan isf för att få mat och sedan vill dom gärna gå ut igen. Men nu har vi förbenat lerigt och blött i våra hagar. Det spöregnade ju hela dagen i går.

*viftar till lisette* jag är redo…väskan är packad…alla tre P:a är med…Pass…P-piller…Pilletten :o)
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.
Hatar oxå denna årstid. Regnar dagar i ända, leriga hagar.
Min pålle vill ej vara ute i sin hage, men där är det bara gyttja och sten, en sk. Sjukhage 

#17 jag vill hellre ha med pengar! ;)

#18# Vår hage är så nerbetad så det finns inte mycket att äta hos oss heller. Men dom kan få träd ibland att tugga barken på.

#12 JAg vet int varför hon var så sur. Hon var väldigt glad att se mig, kom lunkandes emot mig i hagen och så men i hanteringen var hon som en annan häst. Hon hade fått tillbaka sina gamla beteenden som hon hade när hon fortfarande var en ridskolehäst.
Tänkte att hon kanske tycker att det upplevs stressigt där, mycket människor kommer och går hela tiden, eller så kanske dom är för snälla med henne och låter henne ha sådana fasoner.
Hur som helst så hoppas jag att hon trivs.

idag ville jag sjunka under jorden. regnade som sjutton, sprang in. hälsade på hundarna. startde igång kaminen och bytte om för att ta in hästarna. höll på att slå ihjäl mig på vägen ut till hagen. på med calippos grimma. sen skynda över bron till stallet med brago och oskar lösa.
alla tre var sjöblöta, trots att calle o oskar hade regntäcke, fast calle var torrare än oskar. på med fleecetäcken så de torkar lite snabbare..
HATAR REGN. när slutar detta?
när det börjar snöa istället och hagarna blir ännu värre lervälling…
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

nej då. snön ska ju stanna kvar ett tag. sen får man ta det där med smältandet sen… :D

Det där regnet kommer till oss i morgon har jag sett. 
Här har vi haft snö sen flera veckor tillbaka. Rent och ljust!!

Och vi fick regn i natt. Mer är på väg. Det ska bli upp till 7-10 grader varm i slutet på veckan. Så snön kommer inte på ett tag. Och vi som satte på brodd och snösulor i går kväll. 

idag va de så mkt vatten så jag knappt tog mej fram till ensilaget! ca 1dm…. suck! å ännu mer ska de tvunget komma…. vi får nog simma i paddocken snart!

Ja, fy fasiken vilka blöta hagar dom har nu stackarna.

brago tyckte att gräset var grönare på andra sidan imorse. gick ut för att ge dom hö. då stod han vid sidan om hagen… hade klämt sig igenom staketet. fick gå in och hämta lite grejor till staketet och fixa… suck,

Hi, hi har man inte jobb så skaffar man sig.

Stackars er! Vi har åtminstone snö här, ca 1 dm.

eller så ser hästarna till att man får jobb.. ;)

ja, kanske så.
ja regn är inget vidare kul.
men idag är det fint väder med solsken 

Solsken???? Har ni solsken. Vi har mulet men inget regn iaf.
Här skiner solen just nu iaf.
#18 Stallägarens sto + det andra stoet går i bästa hagen. Min och de andra killarna (Charm, araben, fölet och 1½åringen går i sämsta hagen.
Igår när jag skulle hämta in Lyrik, fastnade jag i grinden till hagen. Tur att man har regnstövlar (måste skaffa högre) och en snäll häst!