Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettersjukdomarskötselvård
Läst 1843 ggr
Fiona
0

Klippa nu?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag fick hem min shettis idag från fodervärden och hon är klippt på halsen & under magen. Dock är hon bara klippt en gång under vintern och det var någon månad sen så jag undrar om man ska klippa henne nu igen? Sen har hon mycket päls i övrigt men man kan inte hel klippa dom nu vad jag har hört?! Eller man ska inte störa den naturliga fällningen, rätta mig om jag har fel.

MVH

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

joooossan
0

Aww, söt hon var Jenny! :D

En tumregel är ju att inte klippa efter nyår, har hon börjat fälla än?

För klipper man de när de börjat fälla så kan man ju förstöra sommarpälsen. Många inom travet klipper ju nu och många säger att sommarpälsen är lika fin som vanligt. Har hon som sagt börjat fälla mycket skulle jag inte göra det men om hon inte har börjat fälla så bör det inte skada. (Vad jag lärt mig)

Josefinejumpforjoy.blogg.se

Loa-bg
0

Ska hon jobba något? Är det en nytagen bild så ser det inte ut som att det växt ut särskilt mycket från det klippta. Vi är så långt in på våren nu att sommarpälsen snart har kommit, så jag skulle låta bli att klippa då det finns en risk att förstöra den kommande pälsen (:

Fiona
0

#1 Hihi visst är hon Skrattande Hon har börjat fälla så då är dte kanske för sent att klippa då…

#2 Ja hon kommer att köras 3-5 gånger i veckan nu framöver. Bilden är nytagen ja och det är klart det klippta är ju inte jätte långt men betydligt längre än när dom är nyklippta :P

Låter som att det är bäs att låta bli Tungan ute

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Peppe
0

ja jag hade nog inte klippt nu, hellre ta det lite lugnt varma dagar istället =)

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Royalz
0

Jag hade inte heller klippt så här sent :)

Ninnii
0

Skulle inte klippa henne nu! Skönt att hon har kommit hem!

Molla
0

Jag har klippt en isis nyligen, men han var inte klippt innan. Jag tycker att det ser ut som att så som hon har det nu räcker, hon är ju ganska kortklippt som det är!

Söt!

Fiona
0

Då får hon förbli som hon är ^^ tack för svar!

#6 Ja det känns bra :)

#7 Hon tackar!

Jenny

corallen
0

Jag skulle inte heller klippa nu, jag håller på "regeln" att inte klippa efter årsskiftet för att inte förstöra kommande sommarpäls. :)