har fått en gris
japp, ni läste rätt. jag har skaffat mig en gris.
grisen heter brago och har börjat lägga en laddning bajs i sin krubba varje morgon till sin matte. och någon gång har det hamnat i hans vatten med..
vad sjutton ska jag göra? ta bort krubban så han bara får i en spann?
nu ska jag rusa till jobb - först skrapa rutor i och för sig.. *suck*

hi hi och jag som trodde att du fått en "riktig" gris. Ingen aning vad göra, emellanåt så har kusarna här bajsat i sina vatten hinkar med…
Jag är trött och läser underligt.

Jag ger mina hästar mat i hink men det är för att det är bättre för dom att äta från golvhöjd, hästar äter lågt normalt och är skapta för att beta.

tar du bort dem sen lorita? jag brukar nämligen försöka dunsta ur stallet så fort som möjligt efter de fått mat för att de ska få lugn och ro..

Hinkarna har inga handtag och är kvar i stallet/boxen hela natten

hade gärna haft en riktig gris thinka..
#5 ja det funkar ju iofs. men brago spelar gärna boll med saker inne i boxen.. :S
Mitt sto gjorde så med förut…
Jag kom på varför…
Hon kliade svansroten mot krubban och tyckte väl det var sååååå skönt och sen lyfte hon på svansen och sket…
Jag började ge henne maten i hink, det var helt hopplöst och inte roligt att be stalltjejerna plocka ut skit ur hennes krubba varje morgon

Det är i perioder som vissa av mina hästar också skiter i mathon. Vänta och se det går säkert över.

det lustiga är att han har börjat med detta nu den senaste veckan. de två första dagarna öste jag bara ner hans mat i krubban utan att kolla efter. när han sedan började göra grimaser o spotta ut maten fick jag ju kolla.. :D
hmm men vad gör jag med vattnet då? han lyckas ju skita i den tunnan med…
Min har oxå blivit en gris nu vi har flyttat. Skitar ner allt i boxen, men ej i krubba och vattenhink. Krubban + väggen runt om slafsar han ner med betforn, men det har han alltid gjort, en riktig slafstratt!

Har du en tunna med vatten i varje box?
Isf köp hinkar som man kan hänga upp från Börjes. Dom är jättebra.

nej typ sådana hära

Men försök att hänga upp dom med då. Så blir det inte lika lätt att skita i dom.

mmm men det är inget handtag i dessa. hittade ingen bra bild på dom när jag satt på jobb… dumma häst… :D
hihi, han är ju för söt bragobus.
men han får väl skylla sig själv ? vill han skita i maten, så låt han göra det, han får väl käka det bäst han vill, så kanske han lär sig att bajs nog inte är så gott ;)

haha han är nog inte så smart tyvärr min bragobus. *fnissar*
jag får väl stå ut med att plocka dynga ur krubban/ sätta in en hink utan handtag…
äh, han är så söt så man nog itne kan bli arg, eller ? ;)
men det är ju många hästar som gör såhär, tror nån av travarna i stallet med gjorde nått sånt, eller om det tillochmed var jango. ;P
hmmm, sätt en mindre hink i foderkrubban o när han skiter i hinken är det bara att lyfta ur den, hälla innehållet på stacken och sedan ösa fodret i krubban?
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

smaart lina.. frågan är ju bara då om han lyckas pricka den mindre hinken. sen är han ju så klåfingrig så att han säkert hade börjat busa med hinken. u know him..

Har alltid fått lära mig att en häst som gör så vill ge tecken på att den inte trivs med nånting. :P

#20# Det är ju helt fel. Varför skulle den skita i mathon för att den inte trivs? Så intelligenta är inte hästar. Dom gör så för att dom kanske just då kliar svansen eller råkar stå mot mathon. Det är inget konstigt med det. *ler*

jasså, då är bara frågan vad han inte trivs med. inget har ändrats den senate tiden, förutom att det regnar mer…
Min ponny bajsade ALLTID i vattenkoppen där jag hade han uppstallad innan, vartenda, vartenda dag låg där bajs :P Så jag tröttnade på att tömma den, så jag hängde upp en hink me dvatten istället :p

nu har det inte hänt sen i söndags kväll.. *tar i trä*

#21# Jag tror att det är någonting hästarna vill tala om annars så gör de inte det helt plötsligt varje dag. Okej om Brago nu kliar svansen och skiter men VARFÖR har han börjat klia svansen då ? :)

Hästarna gör inte det varje dag vad jag läste. Utan ibland. Mina gör det då och då. Det kan ju inte vara tråkigt då och då. *ler*

för att det regnar som sjutton kanske och han är blöt i pälsen…?

Hästar brukar klia svansen ibland utan orsak. *ler*

#27# Okej, kliar det då på honom eller? Jag har täcken på min, fast han har ju ingen päls iof. :P Min kliar svansen på somrarna när han får exem och det kan hända även nu att det då och då sitter ett par hårstrån på vattenhinken. :)

Ja det brukar klia på hästar som torkar. Det är då dom rullar sig ofta ute.

nina, ja det är ju möjligt att han kliar sig när det torkar. han har ju gott om päls så han blir ju blöt.