Kostnad paddock?
Någon som vet ungefär vad det kan kosta att anlägga en grus/sand-paddock ca 25x50 m. Har inte tänkt göra så mkt underarbete, typ bara lägga gruset direkt på backen.
Tar tacksamt emot tips oxå om vad man bör tänka på!
Lägger du bara grus på backen kostar det väll inte särskilt mkt, beror på vad för grus du väljer.
Men ska du bara ha ett lager? Du är medveten om att det antagligen inte kommer rinna undan ordentligt, underlaget kan bli ojämt efter ett tag, underlaget kan bli tungt att gå i om du har tjockt utav bara ett lager och har du tunt kommer marken under komma fram = mkt svårt att få ett bra rid-underlag för hästarna att gå i…
OK, tack för ditt svar!
Hur bör man göra då?
Kostnad för grus, vet du det?

Vi fick ett pris på ca. 100.000 kr

Om du inte har en duk under rinner det inte undan heller. Sedan måste du ha flera lager olika grus annars slutar det med en lervälling. Ca 75000 kr i dag troligvis. Vår kostade ca 50000 kr för ca 10 år sedan. Riktigt gjord alltså.
Min utsickts-ridbana som är lite hafsigt gjord & som jag inte har koll på måtten på, men borde väll ligga någontstans där, kostade mig utan allt förgrundsarbete, stängsel & liknande ca 80.000skr för allt grus. Med arbetet runt omkring (som var lite mer än normalt då den ligger underligt till i en slänt för att få utsickt) kostade den mig runt 140.000skr & då gjordes en hel del arbete privat.