Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketttidningsurklipp
Läst 1444 ggr
Molla
0

21 hästar dog -Länk

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4947592.ab

Så hemskt och konstigt! Vad tror ni hänt?

HannaT
0

Låter jättehemskt! Hoppas de får reda på dödsorsaken..

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

J-Parnebo
0

usch så hemskt :/

bubbelbubbel
0

men fy vad otäckt. min första tanke går till någon förgiftning..

Anna
0

#3 Tror jag med, nåt i fodret/vattnet/luften/marken… men sjukt är det, och hemskt!

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

lisette
0

samma som bubbel här faktiskt.

joooossan
0

Fruktansvärt!

Josefinejumpforjoy.blogg.se

Repoort
0

Vad tragiskt. Något slags sabotage måste det nästan vara. Ska bli intressant att se vad de hittar i obduktionen

hannabrink
0

Gud så fruktansvärt!

jackiejohn
0

usch men ja tror oxå på någon slags förgiftning i t,ex foder, vatten etc.

gejsa
0

Men om ni läser så ser ni att hästar som höll på att lastas av t o m dog. Så någon förgiftning i foder eller så kan det ju inte vara heller.

Cilla89a
0

#10 men dem kan ju ha blivit fodrade i transporterna..

visserligen tycker jag det är konstigt om det skulle vara sabotage, jag tror mer på något virus eller nån transportsjuka..

Medarbetare på Dressyr.ifokus

WhoCares-01
0

jag tror de e förgiftning. vad annars skulle ta död på 22 hästar i samma lag??! och hästarna kan ju ha fått hö eller vatten under resan så…

// Alexandra

Hästen är människans bästa vän <3

gejsa
0

#12# Fast dom kom säkert inte från samma ställe. Och inte hade dom börjat spela heller. Men det var ju varmt och soligt.

Cilla89a
0

På tidningen ridsport står det såhär:
_En veterinär är helt säker och säger i NBC:s "Today Show" att det är helt klart att det måste handla om förgiftning och lika klart att det rör sig om någon form av gift.

_Och i en tråd på buke står det att dem dog i hjärtsvikt p.g.a, något gift..

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Zadeira
0

Tanken på sabotage ligger inte långt bort. Ett och samma lag drabbas? Nån som vet om det var fler hästar utaför laget som dött sådär konstigt?

Men som #13 säger, det var ju varmt och soligt, så det kanske var värmeslag?

bubbelbubbel
0

#15, fast, värmeslag…borde verkligen över 20 hästar ramla ihop knall fall av det ?

joooossan
0

Håller med #16 på den punkten faktiskt.. Låter hemskummt..

Josefinejumpforjoy.blogg.se

AusaBausa
0

Fy så fruktansvärt!Låter ju helt klart som ngn förgiftning…

Zabbio
0

Usch..

Florida också, där har jag nyss varit,.. SÅ varmt är där inte än väl.. var ju rent av svalt när jag var där för några veckor sen..

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Brullebro
0

Sjukt hemskt :(

Jojaton
0

Usch! Låter väldigt konstigt att 20 hästar dör precis samtidigt och med samma symptom, så måste vara någon sorts förgiftning. Tragiskt!

Johanna - Instagram

lisette
0

om man betänker att en häst var värd 100,000 dollar så kan det helt klart vara värt att sabotera ett lag på det viset.

jag är helt övertygad om att det är någon form av brott som ligger bakom det hela.