Namn på "gummilina"?
Vad heter sådna där "gummilinor" som fästes i tygeln för att minska kraften i ryttarens hand?
Jag och en kompis satt och klurade på detta i flera timmar, så nu är jag grymt nyfiken på svaret, haha! 
Gummisnodd är de första jag får i huvudet :P

åh, jag vet precis vad du menar och kommer inte ihåg vad de heter!
vet dock att hööks har sålt dem, dock ej om de ännu finns i sortimentet..
medarbetare på djurskydd.ifokus

#2 Jag har kollat runt på hööks hemsdia, men hittar den inte,.. 
Gummisnodd är det enda jag fått lära mig.. Har en sån ute i stallet som jag funderar på att använda på kusen ida…

Men herregud, vad var det de hette. Snodden mellan tygeln och bettet. Har för mig att Attlid hade en sån ett tag på Windy?.

"soft correction" poppade upp i hjärnan. Visst var det något sådant?

#6 jag googlade och det låter riktigt rätt 

alldeles riktigt #6, så hette dem!
medarbetare på djurskydd.ifokus

Haha, tack så mkt! :D

Vart kan man köpa dessa?

Har bara sett dom på hööks. Men det var två år sedan tror jag.
#5 Stämmer att jag provade den men det funkade aldrig, hon blev bara loj och hängde i tyglarna.
Soft correction heter dem, ja :)
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Det var sjukt obehagligt att rida med såna gummiband innan man vamt sig och fått in känslan, kommer jag ihåg från typ 3 år sen då jag ibland red en häst med såna. Minns att jag tyckte att hästen blev mycket starkare eftersom det "fjädrade".
Tycker att de är för hårda för att ge nån effekt..
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
#14 De är hårda i början men när de är äldre är de JÄTTEMJUKA, de jag använde på Windy var som nötta gummiband i spänsten, supermjuka.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
När vi ändå är inne på "hjälptyglar". Var på hopptävling igår och då frågade min kompis varför hästen hade som en platta som hängde i tyglarna, Det är alltså en martingal som hästen har, fast istället för två remmar som sitter fast i vardera tygel är det en platta med två ringar på vardera sida där tyglarna löper igenom… Någon som fattar (inte bra på att förklara) Fattar martingalens inverkan, men varf en platta? Ska gå in på hööks å kolla om det finns där…
nepp, inget på varken hööks eller horze. hoppas ni fattar vad jag är ute efter!
plattan är väl nån säkerhetsvariant på martingal. Typ så hästen inte råkar få in mulen mellan remmarna. (kanske är helt fel ute… =) )
Soft correction. I alla fall heter den på HÖÖKs det
#18 jo. det är ju ganska logiskt faktiskt ^^får gå på det om ingen annan har nått
titta, där var den! perfekt. då har vi lärt oss nått nytt idag också ^^

#16 det är som en vanlig martingal, men "plattan" är där för att hindra hästen från att fastna mellan remmarna med t ex ett ben. används ofta på galopphästar eller hästar med hutlös frambensteknik, eller för att ryttarna tycker det är snyggt :o)
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~