Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 477 ggr
Peppe
0

Besviken :(

För det första får jag inte hem nån ponny över vintern. Elinors föderhäst landade i boxen igår 14.53 och körde över mina chanser att ta hem Bengan

för det andra: mamma sa igår att vi kanske kunde köpa en shettis. Great! Tessa, here I come!  mejlade stuteri hesseldal i danmark och frågade om dom kunde tänka sig att sälja henne och weei, hon är till salu! dom kan tom köra henne till sveriga om 2-3 veckor. kan de bli bättre?? sen eftersom jag sett deras betäckningsschema att hon skulle betäckas med Peterke (som för övrigt är en jättefin hingst) så frågade jag om hon var dräktig. kunde ju hoppas att hon itne tagit sig, men självklart var hon ju kollad och konstaterad dräktig :( så det sket sig det med :( Min riktiga drömhäst, precis som jag vill ha henne..isabell (RÄTT nyans!), runt 90 cm, runt 3 år med stam och till salu!! aaah jag blir galen, va dom tvugna att betäcka henne!?

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

mazze
0

Då får du ju tvåOskyldig. Vad skulle du själv ha henne till? Kanske kan sälja fölet sen ;)

Peppe
0

jag skulle ha henne främst till körning, och avel så småningom…

visst det är en väldigt fin hingst, och jag har inget emot det. men jag är 16år i vår och vet inte om jag klarar av ett föl…börjar gymnasiet i höst med. och visst, jag skulle sälja fölet (om det inte blir ett isabellfärgat sto kanske Flört)

kruxet är att mamma just gått med på en shettis efter mååånga års tjat…tror verkligen inte hon går med på ett föl oxå…

lisette
0

berätta inget då.. ;)

DojoKelder
0

#3 Förvånad Fy på dig Lisette!! hihi

lisette
0

man kan ju leka oförstående när hästen blir tjockare o tjockare o helt plötstligt ploppar ett föl ut.. :D det finns ju många människor som förnekat sin graviditet i 9 månader.

DojoKelder
0

#5 haha.. jo visserligen!

PimTheGreat
0

#2 tror din mamma kommer riktigt smällta när hon ser det lilla fölet sen……

mazze
0

Håller med, finns ju inget gulligare än ett lurvigt shettisföl!

Lorita
0

Hade min dotter lurat mig och inte talat om att det var ett föl i magen då hade alla hästar åkt, för då är hon inte mogen att ha häst. Prata med mamma och säg vad du känner, ett dräktigt sto kräver ju lite mer omvårdnad och fölet har rätt till en bra start.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

lisette
0

*suck* lorita. jag skämtade… ta inte allt så allvarligt!

Peppe
0

ja men problemet är att hon inte hra nån hästvana alls och inte ens sagt ja rätt ut till en shettis än, om jag då börjar tjata direkt om 2…vågar knappt tänka på de

kemikal
0

Har du ingen lämplig bekant som kan ställa upp som "mentor"? Lugnare för dig, och definitivt ett starkt argument när du pratar med din mamma.

Peppe
0

#12 joo våran granne har fött upp en del hästar, mest araber men även en shettis som är 1,5 år. tyvärr har hon inte i samma stall som jag för hon har så många hästar så det blir för dyrt, och det är för långt till hennes stall för mig att cykla. annars hade jag velat flytta henne dit när det börjar bli dax för bäbis…

men jag har hittat ett alternativ som står på samma ställe, Pearly. hon är ett år yngre (blir alltså 3 nästa år). hon är väldigt fin hon oxå men Tessa har finare färg… låter säkert fånigt i era öron med färgen men för mig är det viktigt. jag vill inte ha en shettis "bara för att", jag vill ha en Fin som enligt planerna ska vara grundare till mitt framtida shettisstuteri ;) hon Pearly är 1000 danska kr billigare än Tessa oxå…men å andra sidan, skulle Tessa få ett isabell eller gulbrunt föl så stiger det ju avsevärt i pris emot en svart t ex…