Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutrustningtillbehör
Läst 4654 ggr
emsems
0

täcken från haglunds

någon som köpt täcken från haglunds? (http://haglunds.e-butiken.se/) tänkte nämligen göra en beställning på flera täcken (1 regn, ett fleece, ett vinter osv). tänkte bara kolla om någon har köpt där och om ni är nöjda med dem? tänkte, det är ju sviiiiinbilligt!

LinneaG
0

Var det inte någon som hade köpt två regntäcken därifrån?

emsems
0

ah tack, kom just på att vi redan pratat om detta. ska beställa från börjes en massa grejer idag och ev täcken fårn haglunds

Lyrik
0

Jag har köpt 2 regntäcke därifrån. Egentligen 3, men ett ska min kompis pålle ha. Fick dem hem i fre, så jag har ej provat dem ännu. Ser bra ut iaf.

Även grimskaftet och transportskydden ser bra ut.

Lyrik
0

Frakten är 90 kr. Om man vill ha det på faktura, blir det 40 kr till.

emsems
0

jag köpte för över 2000kr så det blir nog bara 40 för faktura om jag har tur.

jag köpte allt detta:

-transportskydd

-stalltäcke cosy

-vintertäckemed helhals

-regntäcke med helhals

-fleecetäcke med helhals

(+ett till stalltäcke till en vän, och ett ridtäcke till en vän)

totlat blev det bara 2300!!helt sjuuuuukt billigt!

Lyrik
0

Tyckte att transportskydd var stora och klumpiga. Få se om de passar pållen.

Med frakt och faktura blev det 1520 kr för 3 regntäcken, transportskydd och 1 grimskaft.

emsems
0

klumpiga? konstigt.. jag vill iaf se till att dom är ordenltigt tjocka och rejäla. hade tidigare köpt några från börjes, dom var tunna, låga och dåliga.

Lyrik
0

De jag har nu till pållen köpte jag för många år sedan på Elmia-mässan. Kommer ej ihåg vilket märke, Sverigetäcket eller SveaFundersam.

De har funkat bra, men de är på gränsen för små till min stoora häst. Får ha boots under eftersom de ej skyddar hoven så bra.

Lyrik åker bara nu 2 gg om året, tur och retur till sommarhagen.

Åkte mkt förut när vi fick åka till sjukan.Ledsen

emsems
0

jag kommer nog åka mycket, då jag tänker tävla en hel del.. men vi får väl se hur dom sitter. annars säljer jag dom bara

jen
0

har de någon katalog som man kan få hem? jag hittar ingen e-post att maila en fråga om det. Nån som vet?

emsems
0

tror det bara är hemsidan.. finns ju itne så mycket att välja mellan..

Lyrik
0

Provade regntäcket med foder igår på pållen. Passade bra för en gångs skull. Även i bogen, där jag har svårt att hitta täcken som passar. Pållen är stor och grov över bogen och får lätt skav av täcken där.

Lila!Skrattande

emsems
0

köpte svarta regntäcket… gillade inte att det lila hade svarta spännen på halsen! så det blev svart =)

Lyrik
0

Det är lila med röda kanter =)

davidia
0

det var billigt.själv så beställde jag  täcken från börjes.är så bra när man kan få snabbleverans tycker jag.

emsems
0

på detta ställe tar det 1 vecka.

davidia
0

när jag beställer från börjes så tar jag alltid snabbleverans då tar det 1-3 arbetsdagar.så andra dagen  brukar jag få mina grejer.

emsems
0

ok det var snabbt! oftast brukar jag itne ha så brådis med grejerna jag beställer.. är oftast saker som jag eg inte behöver, tex håltång osv…

davidia
0

jag kommer alltid på va jag ska  när det nästan är försent…var tvungen att beställa ett täcke till arne nu när hans har gått sönder och det regnar varje dag…..

Lyrik
0

#18 De gånger jag har beställt ifrån Börjes har det alltid tagit minst 10-14 dagar innan paketet kommer med snabbleverans…

gejsa
0

#21# Men om det tar 10 dagar fast du begär snabbleverans så ska du inte betala för det.

davidia
0

nej du betalar ju nästan en hundring för att få snabbleverans som ska ta mellan 1-3 arbetsdagar.

Lyrik
0

Nä. Jag betalade normalfrakt, men skulle ha snabbleverans.

emsems
0

å var det nog itne snabbleverans

davidia
0

aha då kanske dom missuppfattade.för om du ska ha snabb leverans så ska du betala frakt + 75 kronor tror jag.då säger dom det till dig när beställningen är färdig,och så måste du ringa o beställa före kl 12.

gejsa
0

Jo men om man beställer efter 12 så blir det ju bara en dag extra.

Milli
0

Såg att ni disskuterar snabbleverans från börjes.

Jag beställde med snabbleverans 4 dagar innan jag skulle hämta Mirre, men paketet kom aldrig så vi fick köpa alla saker istället… Sen efter 3 veckor fick vi en påminnelse att vi inte hade hämtat ut paketet! Men vi hade inte fått nån lapp om att paketet övh hade kommit… Därför beställer jag numera inget från börjes (åker till en återförsäljare istället som bara tar några kr dyrare)

lisette
0

#28 kan garantera dig att det där itne har ett dugg att göra med börjes. det är postens ansvar att skicka ut avier, vilket jag vet att de slarvar något så kopiöst med!

Milli
0

#29 Visst det är deras fel också, men det visade sig sen att paketet inte hade kommit till posten förrän en vecka efter att jag beställde. Då hade jag redan köpt alla saker…

emsems
0

ja tyvärr är det så att om man beställer så får man räkna med att det tar några dagar. tycker ändå att det kan vara värt, men som sagt beställer jag alltid i god tid så jag även kan prova och skicka tillbaka och hinna köpa nytt. eller har jag kris så köper jag direkt ur affären.

Faxlin
0

Jag beställde från Börjes (i god tid), men efter tre veckor gav jag upp och handlade på Hööks så dagen efter kom sakerna från Börjes. behöver jag säga att paketet fick gå tillbaka. trist men så kan det gå.

Har även beställt tidigare från dem och fått vänta. men då var det så jag kunde vänta tre veckor så då funkade det i alla fall. men trist ändå. Tycker om Börjes täcken. Ska försöka komma iväg till själva Börjes på semestern nästa år.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

jen
0

jag beställde från Börjes igår, så får vi se hur lång tid jag får vänta då??   det brukar ta ca 10 dar för mig att få grejerna.

gejsa
0

Jag beställde från Börjes i fredags eftermiddag vid 15 tiden. Alltså efter 12. Ett täcke (vintertäcke) blev restat. Det skulle komma om ca 10 dagar. Men jag sa att dom tre regntäckena som jag beställde ville jag ha snabbleverans på eftersom det är nu jag behöver dom inte vintertäcket. Dom sa inga problem fast man får eg inte göra så här men eftersom det är fredag så….sa hon. Vi skickar regntäckena på måndag sa hon. I dag är det onsdag och täckena hänger fördiga för användning i stallet. *ler* Har aldrig haft några problem med Börjes. Skrattande Bäst och billigast är dom också. Hållbara grejer också.

davidia
0

jag beställde i måndags och jag fick täcket idag.jag är jätte nöjd!

emsems
0

kul! mitt skulle skickas 30e

tessa
0

Ni som beställt och fått hem täcken från haglunds - vad tycker ni? berätta.. =)

emsems
0

återkommer!

Lyrik
0

Har 2 täcken från Haglunds, ett regn med foder, ett utan.

Lyrik har haft det med foder på sig hagen, passar bra. Förutom att hans ena hagkompis (Charm) går och biter i detLedsen. Så är det hål i det oxå. Haft på antibitkräm, men då biter Charm på ett annat ställe utan kräm.

tessa
0

Så du är nöjd med täckena, men inte med hagkompisen! ;) nej men allvarligt talat, så irriterande, det påverkar ju täckets egenskaper, inget kul.. =(

Lyrik
0

2 täcken har han bitit hål i, än så länge. Antibitkrämen verkar inte funka =(

emsems
0

idag fic jag mina grejer.. men ett täcke för lite. och inget passade.. fick skicka tillbaka alla täcken och transoprtskydden… synd för alla grejer var suuuuperfina. ska nog beställa om i större stl.

någon som har regntäcket med hals? jag köpte det men satan va trångt det var i halsen! gick inte ens knäppa, och hon har ju inte grov hals direkt!

Lyrik
0

Nu har Charm bitit sönder 3 täcken för Lyrik!Skrikandes

Beställde ifrån Börjes i ons kväll. Få se när det kommer. Inget täcke den här gången…

Midlingur
0

#43 Varför låter du då denna Charm gå kvar med din häst? Vi har en häst i vårt inackorderingsstall, han biter också sönder täcken - så han får gå själv.

gejsa
0

#43# Verkligen Charmig häst det där. *ler* Skulle inte tillåta att den hästen fick gå med min häst. Isf får väl ägaren betala täckena.

Lyrik
0

Finns inga andra hagar. Är bara 2 vinterhagar - 1 för stona 2 st, 1 för killarna 5 st.

Nu går Lyrik i en liten mindre hage eftersom han har vrickat kotan antagligen i hb när han trampade loss skon i fredags.

Inte jag som bestämmer hur hästarna ska gå utan stallägaren =(

gejsa
0

#46# Jo, jag vet. Du har sagt det förut att det är stallägaren som bestämmer. Men det är ju din häst och dina täcken. Fungerar det inte så måste man ju göra något. Eller hur?

Lyrik
0

Charms ägare säger bara att han är leksint!

Han ska nog få gå i egen hage ett tag, iaf 2 veckor.

gejsa
0

Jo, visst. Det kan man ju säga när det inte är hennes häst,s täcken. Säg till henne att hästen så gärna får leka med din häst täcke om hon Betalar dom också. *ler*

Lyrik
0

I lördags kom det en ny häst, arabvalack. Så nu kan Charm leka med honom.

Lyrik verkar tycka det 'r sk;nt att g[ i egen hage nu. Han ser de andra grabbarna och kan @prata@ med dem ;ver staketet.

emsems
0

grr så irriterad på haglunds.. fick inte ett täcke å nu vill dom ändå ha betalt för det! måste jag betala blir jag fan råsur

tessa
0

Hur har det gått för dig ems med dina täcken från haglunds?

En stallkompis väntar på sina täcken som kommer när som helst, ska bli spännande att känna på dom! =)