Nu är det bestämt -häst igen
Idag var jag och kompisen ute och skulle träffa hästen vi fått erbjudande om att rida in, och jag blev bara så kär i hästen direkt.
Hästen ifråga är en 3 årig nordsvensk valack som heter Bellman. Ser verkligen ut som en riktig nordsvensk, med lång,tjock man och mycket hovskägg. Ca 155 cm hög. Verkade vara en positiv och nyfiken häst, men annat än att han var lite bufflig går inte att säga. Kommer definitivt få arbeta med hans närgångenhet, bufflighet och naffsande, men han verkar ha all potential att bli en fin häst om man sätter honom på plats lite.
Jag blev även lyrisk när jag såg hur hästarna sköts. Bellman går med sin mamma Tösen på 24 år på lösdrift året runt i stora, kuperade hagar. De har det precis så som jag tycker hästar ska ha det.
Jag har ju alltid gillat den sortens hästar, grova och lite klumpiga. Och den sortens hästhållning. Om två veckor tänkte vi börja arbeta med honom så smått, så jag kan inte annat än säga att jag ser fram emot det. Att "ha häst" igen.
Åhh, vad kul! Du måste berätta hur det går, och så bilder såklart! :D
Absolut! Så fort vi kommer igång så kommer ni få veta det!

Va roligt för dig! Grattis!
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Härligt, lycka till!
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
men vad roligt!! :) och ja, bilder vill vi se! :)
åh så skoj, grattis och lycka till =D

Kul! Ska bli kul att följa er härinne….Lycka till!

vad kul =)
Unghästar brukar ju vara lite nafsiga och buffliga. Det är ju som barn, skall stoppa allt i munnen =P

Åh så kul! =) Tanken är att vi ska iaf köra in morfars 3åriga nordsvensk i år men mest praktiskt är ju att rida in henne…men han avgör =) vill se bilder och veta hur de går ja med! =) lycka till!