Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 616 ggr
Repoort
0

God morgon 19 april

Nyss blivit väckt av ena katten. Han ville ha sällskap ner och äta lite mat.

Idag blir det en tur till stugan. Vi håller på att bygga om lite. Ska göra ett större sovrum. Var där förra helgen och körde upp ett spår med snöslungan från parkeringen och ner till stugan. Det var snö upp till knäna.

Ska även hinna jobba lite och funderade på att ha lite markarbete (bomövningar) med pållen senare ikväll.

Nu åker katten ut och jag i säng.

AusaBausa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vaknade inte förräns 9.30 o det var sååå skönt!

I dag ska vi hälsa på en släkting till familjen som flyttat till ålderdomshem o sen köra minstingen på ÄNNU ett kalas..

Minsta grabben ska ha kompis här även i dag och jag får väl ta tag i tvätten..

Gubben skulle noog måla brädor till vårt nybyggda uterum.

Repoort
0

God morgon igen!
Fick en härlig sov morgon. Vaknade strax före 10. Behövde inte släppa ut hästarna idag heller. Det ordnade stallfarbrorn. Andra stalltjejen är i Göteborg så han har hand om hennes hästar, så jag har vsrit riktigt bortskämd och fått mockat i en veckas tid. Underbart!

Solen skiner, himlen är blå. En riktig härlig vårdag.

Zadeira
0

God middag! Jag ska iväg och kolla på en häst som jag och en kompis eventuellt ska rida in. Jag hoppas verkligen att det blir något, för det var ett år sen min medryttarhäst flyttade och jag vill ju ha en "egen" att pyssla med igen. Men allt ska ju stämma med ägaren och hela köret, så idag ska vi dit och helt enkelt bara skaffa oss en uppfattning.

lisette
0

#1 blir grymt bra det där!

#2 vänj dig inte vid det bara! ;)

#3 lycka till nu då.

jag ska åka iväg och handla lite. bland annat en ny spade eftersom jag tog sönder den gamla igår…

borde väl eg ta och rida med. hade tänkt att lastträna lite idag.

lisette
0

jag är såååå nöjd!

red iväg till paradiset (ett fält inne i skogen) med merry. hon gick så kanon bra. jag lär ha träningsvärk i magen imorgon.

sedan ringde jag grannen och kollade om hennes dotter kunde komma och hjälpa mig med brago. de skrittade och travade helt själv. de var så duktiga båda två! =)

nu ska jag ut i trädgråden och fortsätta gräva med min nya spade.

Anna
0

Goddag!

Idag har jag fixar lite som varit på min "att-göra-lista" ett bra tag, så det känns skönt. Har tränat också.

Ikväll ska jag bara förbereda mig inför en ny skolvecka med massor av inlämningar och uppsatser. Ska nog plugga lite också.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

AusaBausa
0

Gi kväll!

Tack lisette…när det är klart får vi boka tid o ha en fika där ute, du o jag o petra…länge sen nu!

Fick faktiskt till en ridtur med Ludde också. Valde mellan köra kefir o rida ludde o  blev det sista som sagt.. får bli körning i veckan..

bubbelbubbel
0

puuuh, trött trött trött!
har suttit i bilen i stort sett hela dagen, iaf känns det så :P

kom hem för 1,5 timme sen och nu vill jag sova..