Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 629 ggr
bubbelbubbel
0

front i p3

hur många av er lyssnade idag ?

det handlade om vanvårdade djur, och allmänt misshandlade.
helt vansinnigt !

dom berättade om en gubbe som hade en kurs för hundar som skulle bli mögel-hundar, han uppmanade deltagare att slå sina hundar om dom inte lydde, dom hade hängt upp nån hund i ett träd, för han gjorde inte som dom ville. han hade även sagt att man skulle stänga in hundarna i en källare så dom blev rastlösa och hade tråkigt, för då skulle dom uppskatta och ha roligt när dom blev tränade.

usch. det var vidrigt att höra. helt sjuukt !

Sehvrin
0

JAg lyssnade, och den där hundskolan lät inte riktig klok, om det som sas var sant. Det är synd att djur ska behöva fara så illa =(

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

bubbelbubbel
0

ja verkligen, helt galet. sen tyckte jag att många som skrev in tänkte så konstigt med. nån skrev ju att det var bättre att avliva djuren istället, och lägga pengarna på människorna, för helt plötsligt var det ju dom det var synd om. nej nej nej.

PimTheGreat
0

är verkligen hundägarna så dumma att de lyssnar på denna vidriga instruktör eller vad man nu ska kalla han????!!!!Skrikandes

han borde eller hela skolan om det nu är en hel rörelse som håller på med detta, bli anmälda och avstängda för ALLT vad djur är! Jag blir så vansinnigt förbannad när jag hör sånt här…….J****A folk denna jorden rymmer….grrrr

Sehvrin
0

För alla som inte hörde programmet så kan man lyssna på det här Klicka på "Front i P3" i rutan där det står "senaste sändningen"

PimTheGreat
0

#4 fick inte fram något när jag trykte på här

Sehvrin
0

#5 Kan berott på att jag gjorde fel först, försök igen, för nu bör det fungera =)

gejsa
0

Hörde också lite på detta. Stod om det på Aftonbladet eller Expresssen i går också. Helt otroligt!

LinaN
0

Men vad ska man göra emd dom som "vanvårdar" sina djur me nverkligen försöker med allt för att ta hand om dem trots att då ägarna själva sover i bilar och lever på havregrynsgröt för att hästen ska kunna vara uppstallad och få bra foder?

Det finns ju dom också? so mverkligen förösker med allt em nändå så räcker det itne till….

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

bubbelbubbel
0

ja lina, det är ju en annan sak, vet inte hur man ska göra i ett sånt fall heller. men i detta fallet handlade det ju om en tant som hade haft 68 katter för hon tyckte synd om dom.
nån annan kennel som hade 150 hundar som vadade i avföring…
..men jag vet ändå inte vad som borde göras…

PimTheGreat
0

#8 jag kanske låter hård men jag tycker inte man ska ta sig an djur om man inte ens ha råd att reda ett boende och riktig mat till sig själv. tyvärr..nu får jag kanske mkt kritik

bubbelbubbel
0

nej, där tycker jag du har rätt faktiskt pim. för man måste ju kunna ta hand om sig själv, innan man är mogen för att ansvara för ett annat liv. det är ju samma sak med att skaffa barn.

lisette
0

#8 jag håller faktiskt med pim. om man inte kan reda ut både häst/sitt eget liv så bör man nog tänka över hästeriet en gång till..

#10 varför skulle du få kritik? jag tycker du har alldeles rätt!

LinaN
0

hmmm…..

men i sådana fall bör ju människorna ha hjälp.

I en period i mitt liv (för itne så länge sedan) så mådde jag otroligt psykiskt dåligt, och hade det itne vart för mina hästar så hade jag inte överlevt den perioden. De var den enda anlednignen att jag tog mig upp om morgnarna. där satte jag deras väl o ve i första hand, att jag itne åt tillräckligt elelr sov bra etc spelade ingen roll, det viktiga var att hästara fick mat, vatten och kom ut o in varje dag….

förra vintern var det sammanlagt 3 dygn hästarna stod inne på raken o då snöade det så illa att hade jag väl skottat undan för ytterdörren på stallet så hade det snöat igen tills jag hade släppt ut häst nr 1 i hagen o kommit tillbaka igen för att ta ut nästa….¨'

jag akn säga at thade det itne vart för hästarna hade ajg itne suttit här idag och skrivit, utan jag hade nog tagit livet av mig då förra vintern. Men min enda tanke då var "vem ska ta hand om hästarna om jag är död?" så med den tanken överlevde jag förra vintern och är jävligt stolt över det faktum. Jag fick slutligen extra hjälp fårn psykolog och idag mår jag 100gånger bättre än förut. Däremot så stressar jag förmycket fortfarandse…..

sorry, nu blev det en halv självbiografi här….. *rodna*

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Murre_Uddiz
0

Palla inte läsa allt..:(

bubbelbubbel
0

men det är ju en skillnad på att må dåligt och ha ett par hästar som backar upp en, och får livet att kännas lite ljusare.

och att ha 70 katter som du inte har råd att föda, och inte heller mata dig själv.

för jag tror lina, att om du inte hade haft råd att mata dina djur och inte heller dig själv, och du vet att det är fel mot er alla, så hade du nog gjort dig av med dom, inte samlat på dig tio till.

lisette
0

det finns ju de som är djursamlare, tyvärr…

tessa
0

Klockan elva idag satte jag igång front via nätet, efter ha läst aftonbladet men Front diskuterade bara slagsmål/överfall eller vad tusan det var och ingen alls om djur… måste ha gjort fel eller lyssnat vid fel tid? =(