Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketter: off-topicgod-morgon
Läst 1527 ggr
Luthien89
0

Vad har alla gjort idag?

Usch, rikitgt dötråkig söndag. Regnar, blåser och är kallt ute, hästarna är leriga och vill bara komma in, och det finns absolut ingenting att göra. Så, jag och pappa åkte in till stan och hyrde film :) Sett på film hela dagen i princip, ska ut och mocka och fixa till hästarna nu, sen käka kvällsmat och fortsätta se på film, sen får väl hästarna komma in vid 20.00. Rykta och pyssla med dem då <3

Faxlin
0

Jag har legat dålig. Nu var jag tvungen att kliva upp och göra mat. Så trist har min dag varit.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

bubbelbubbel
0

jag har varit och ätit farsdagsmat med släkten, haha, fast inte med pappa iof. med morfar :)

__iE
0

jag håller på med läxor :/ ett arbete som ska va färdigt tills på onsdag, så har renskrivit lite.. sen har jag vart hos F&F o fikat.. ^^
annars inte ett dugg.. ;/ ^^

wewwa
0

Jag har gått en lång promenad med min ponny. Här har vart soligt o fint idag, men som alltid på hösten: LERA Skrikandes

Marre79
0

Har legat på soffan hela dagen. Orkar inte göra så mycket längre.

Qabang
0

Idag har jag bara varit allmänt tråkig, inte gjort ett skit helt enkelt. Jag spenderar alltid mina söndagar framför tvn eller datorn. Försöker ladda upp inför veckan :)

wewwa
0

Jag håller med om att sönadgar brukar vara tråkiga. Kanske skulle ta o göra en såndär "undersökning" om veckodagarna. : )

Globen
0

Jag o björn åkte en sväng in te stan o va te hans syster o sen åkte vi te ikea =)… Emelie skulle få rida globen ida, så ja slapp att åka hem.. ganska skönt!

MiaMaria
0

Jag har varit i Vemdalen hela helgen på Dansforum (läs s*p forum) så jag vaknade tokbakis i morse och äåven såklart ännu mer förkyld. Packade och städade ihop i stugan och for hemåt vid 14-tiden, resan hem tog väl 2 timmar i sakta mak o sen dess har jag suttit här. Ska snart ta o laga lite mat o sen blir det till att jobba natt, jippie, not…

gejsa
0

I dag har vi varit duktiga Elin och jag. Vi har ridit ut ca på Gobban och Gejsa. Vi tog en långtur. Fast det var jäkligt kallt ute. Men det regnade iaf inte. Sedan mockade vi och ströade mycket halm så det räcker ett par dagar. Efter det så red vi varsin unghäst. Jag tog Fille min islänning och Elin tog Sorro, halvblodsvalacken. Sedan gjorde jag middag och Elin grattade sin far. Min far och min gubbes far är ju döda så vi kan inte åka och fira några. Och nu sitter jag här. *ler*

Maja
0

Pluggat.. ;) Jag har prov imorgon.. Usch.. :P

__iE
0

#11, tack för att du påminde mig ^^ kom på att vi ska ha ngt på tisdag.. ;D

Maja
0

Haha.. Ja, det är ju det jag är till för.. ;) Påminna dig om dina prov och läxor.. ;P Haha.. Själv så är man ju ledig ons + tors iom att alla som går i nian ska kolla på våran skola.. ;)

__iE
0

hahah ;) snällt det :P
åååh, FUSK.. men vi är lediga nästa tisdag, tror jag det va  :D

Maja
0

Haha.. Jaaaa.. Men skönt är det i alla fall!! ;) Sedan när sommaren kommer så är det bara ett år kvar i skolan.. :O Sedan blir det flytt!! ;)

__iE
0

blablablabla.. jag hööör dig inte.. ^^
jag har 2 år kvar till sommarn :P ^^

Maja
0

*fortsätter* Sedan så blir det ingen mer skooooola.. Eller hmm.. Högskola, men det är inte samma sak.. ;)

Jaaa, jaaa.. Ettan är jobbigast, tvåan är skönare, i trean kommer jag inte ha någonting att göra.. ;P

__iE
0

hahaha, jag behöver inte plugga efter gymnasiet =P ^^ lala
okeey.. ^^

Maja
0

Meeeeeeh.. Jobbigt värre.. :P Haha.. Kanske jag borde passa på att flytta ner till Blekinge efter trean så jag kan skryta med att jag inte går i skolan längre.. :P ;)

elin
0

Klippt av nisse typ all päls, tog 3 timmar, sen försvann både hennes o mitt tålamod så jag e inte helt klar, hon har en blixt på aset :D

/Elin

__iE
0

#19, hahaha gör du så ;) jag kmr inte bry mig ^^ Fundersam

#20, tufft ;D är hon såå snabb ? :D :)

Maja
0

Säääääääkert inte.. ;P Neeeej, som det ser ut nu så blir det Skövde.. Vet dock ingenting om staden eller om det är kul där.. ;P

[slo]
0

#22 skövdes studentkår är grymt ball :D Har varit där en gång, en kompis som pluggar där… Billig öl och schyssta fester :)

Själv vaknade jag vid tio hos min förra hästs ägare, satt och snackade skit, drack kaffe och kedjerökte hela morgonen… Sen har jag åkt hem, packat lite grejer, lämnat igen hyrbilen och nu sitter jag på tåget tillbaka till stockholm… ;)

__iE
0

#22, det ääär faktiskt säkert (A) ;D

gejsa
0

Vart är du nu då slo? Vilken stad har du åkt förbi nyss? Kul det där med att kunna vara ute på internet när man sitter på tåget. Hur många timmar tar det att åka?

[slo]
0

tre timmar och åtta minuter tar det… Vet inte riktigt vart jag är, åkte 17.42, så är väl snart i skövde kan jag tro :)

Hatar att åka tåg, drygt! Och dyrt att handla mat också… *grr*

Maja
0

#23 - Haha.. Finns det bra ställen att gå ut på då? Om man bortser från Studentkåren.. ;P

#26 - Haha.. Hälsa min blivande bo-stad.. ;) HAHAHAHAHA!!

Thinka
0

…grjat med Nicole, iklätt henne full mundering, utan problem (hon var mest intresserad av hunden, bild på detta finns under tråden "idag") sen har vi varit hos svärföräldrarna och ätit…

gejsa
0

#26# Men det är ju relativt snabbt ändå. Du kan ju ta med dig mat att äta på tåget. *ler*

Ha så kul i veckan. Hoppas du får rida på hästarna snart så du kan berätta lite roliga episoder därifrån. haha

[slo]
0

#27 jag vet inte, vi kom aldrig vidare från kåren :p Det var billigt och bra musik, ett stoort dansgolv med bara trance, typ :)

Tåget åkte precis från skövde förresten… ;)

Maja
0

Trance? Näääääe.. *flyr från Skövde* ;P

[slo]
0

Haha :p Du passar väl in på bogrens då, läskig r n' b och sånt… Massa utlänningar och lättklädda tjejer där ;)

Maja
0

Läskig Rn'B? Ooooh.. DÄR passar jag in!! ;)

Är jag utlänning eller tjej då? HAHAHA

[slo]
0

Jag trodde du var tjej… :p

Maja
0

Man tror så mycket.. Jag är faktiskt 1/32 jude.. ;)

[slo]
0

Jaha? Du är väl fortfarande tjej eller? :p

Nu lär jag försvinna inom några minuter… Ha det så bra allihopa, vi ses om 1,5v!

*krama*

jen
0

idag har jag varit på clinic med  Staffan Ljungren. som publik eftersom min pålle ej är i kondition ännu.

MYCKET lärorikt Skrattande

sen har vi ridit en tur i skogen när vi kom hem.

Maja
0

Haha.. Jaaaa, det är jag faktiskt.. ;) 100% tjej, 100% blond.. Hmm.. 100 + 100 = 200.. :P Okeeeej.. Ha det så kuuuuuuuuul!!

gejsa
0

Varför försvinna? Ska du byta tåg?

E_hjo
0

#22 Jag bor typ vid skövde! XD

__iE
0

#39, ;)

jONAS säger:

säg till dom att jag bara hade köpt en timme internet… men av nån lustig anledning kan jag fortfarande msn'a med dej xD

AusaBausa
0

Var o handlade farsdags present t svärfar… sen stolpade jag vidare på min hage. Därefter var vi hos svärfar o firade farsdag(fira min pappa i går). Mkt mat…äckligt mätt nu.

annars hästfri helg då min kompis tog alla hästarna. tack för det!

Gyllan
0

jag har tävlat ! :)

Murre_Uddiz
0

Jag har varit i stallet och också tävlat! =) Kom 2:a! =D

Sandra
0

Idag har jag ridit, tänkte rida på ordentligt idag, men fick se att Sandy hade ett stort sår tvärs över hela pannan. Såg ut som om hon fått en spark rätt över nosryggen. Det blödde visserligen inte, men all päls är avskalad. Såg otäckt ut eftersom det sitter mitt i pannan.

Sen tog jag ett varmt bad när jag kom hem… lite väl varmt verkade det som för jag såg ut som en brandbil i huvet efteråt =)

Nu är jag precis hemkommen från mamma o pappa. Det har bjudits på god middag på fars dag =)

SarahPeace
0

idag.. jag hatar denna dag. HATHATHAT!, fast jag orkar inte förklara vafröfr. det berättar jah om en vecka.. vill inte säga nått i förtid utefall det inte blir så .. , Skriver i "dakboken" nästa söndag . annars för ni som vill  höra påminna mig

[Yoe-Yoe]
0

IIINNNGEEENNNTIIINNNNGGG! Haha, ne men jag har bara varit hemma och tråkat..

gejsa
0

#41# Jaha, det missade jag när jag var ute sist. Tack för svaret. *ler*

Fantasy
0

Ja, jag fixade hästledigt idag för att jag skulle hinna fira fars dag med min sambos pappa, för att sedan åka till Borlänge och ha en underklädesvisning.

Under visningen ca 17,00 ringer en stallkompis och talar om att min häst har KOLIK!!!

PANIK!!!

Står med ett tiotal kunder ca 17 mil bort och kan inte göra nåt, ingen av mina vänner kunde åka ut. En var i Göteborg. Längre bort än vad jag hade :-) Den andra hade ingen bil och hade barnen hemma. Tur att hon som ringde kunde vara kvar. Var tillslut tvungen att ringa veterinär. F-n vad trött jag är på helger och hästar som blir sjuka då. Så det blev att ändå ta det lugnt hem, då det var halt. Samt att åka ut till stallet ialla fall.

Väckte hästarna, men jag ville ju se att Line var ok, och det var hon. Så det var min dag idag.

Faxlin
0

Fantasy, vad skönt att det gick bra i alla fall.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

lisette
0

jag gjorde inte ett smack igår. upp vid 6,15 o mata o släppa ut hästarna. bums i säng igen, vaknade till liv vid 11. ut och mocka och sätta lite staket. mitt i haglet. sedan tittade jag på tv resten av dagen. känns som slöseri med tid.

PimTheGreat
0

igår blev jag och bilen påkörd.

idag nu måste jag ringa f.bolage, volvo, läkarstationen. hatar verkligen ringa

gejsa
0

#49# ja, det slår aldrig fel. Visst blir alla hästar akut sjuka just på en helg.

Tur att hästen repade sig sedan då. Men det blev en dyr historia ändå eftersom vet var tvungen att komma på en helg förstår jag.

Lina
0

Jag är sjuk så jag har inte gjort så mkt, eller jag har iof skrivit klart ett arbeter om canada på engelska så jag är helt slut i huvet nu.. och nu ska jag ner o käka frukost och ut med hunden, suck..

shirley
0

idag har jag haft alternativbehanlaren ute till shirley… stackarn! 4 låsningar hade hon… min lilla snutta…. börja snart jobba…. möte me chefen innan me…

emsems
0

jag vaknade vakis som tusan, for till stallet och mockade, fixade mat och lunchade hästarna. sedan for vi på sadelprovning, inget passade, sedan lämnade jag hästen i ett lånestall på ridskolan och gick och hade mina lektioner. på 4e lektionen fick min halvfodervärd rida mirran då jag inte hunnit. sedan efter lektionerna fodrade jag ridskolhästarna och skulle just fara hem då en häst får kolik. sedan tillslut kommer en av de anställda på stallet och tar hand om saken så jag måste gå tillbaka till mitt stall med hästen och ge henne mat, sedan ääääntligen hem och äta frukost kl 22.00. stressig dag! efter frukosten kl 22 (pizza) så köpte jag massa godis och hyrde film med sambon. sedan slocknade jag. haha skum dag

gejsa
0

Ja du ems äta frukost kl 22 det verkar inte helt ok för din kropp. *ler*