Ny häst =)
Beslutet är taget. Eftersom jag känner att min häst (arab) är alldeles för pigg för min smak så har jag beslutat att sälja honom och köpa en ny. Var och tittade på en fins häst igår och kommer redan imorgon. Det är ett engelskt fullblod på 4 år =) Hingst såklart :D
Jag provred aldrig eftersom jag har ont i knäet men det kändes bara så rätt =)
vad hände med det 5-åriga fullblodet då?

Tror du själv verkligen att en 4årig fullblodshingst är lugnare än din arab?
Jag hade aldrig köpt en häst utan att provrida den oavsett hur rätt den kändes. Man får helt enkelt bara önska dig lycka till!
Jag har tagit bort inlägg #4 av den anledning att ursprungsinlägget som #4 har kopierat är borttaget om någon undrar..

# 6, bra=) Då kan du likagagärna ta bort mitt inlägg #5 också då ju.Om du känner fört.
man ska lyssna på den som skriver och inte hålla på skriva en massa taskiga saker. # 6 gjorde rätt.
En 4årig fullblods hingst kan lätt vara mycket lugnare än vad araben är.. Det är olika från häst till häst.. Jag menar, en shettis KAN faktiskt vara jätte stressad och hetsig, medans en fullbloding kan vara hur cool som helst! Handlar bara om hur människan beter sig i situationer hästen är rädd/orolig =)
Grattis till nya pållen! 
Hoppas det går bra för dig med ny hästen =)
Skall själv införskaffa mig en unghingst till hösten! Efter Hamilton 904 ;) En skäck hingt som skall ta mig till toppen om något år ;) eller vi ska iaf försöka ;P

Grattis till nya hästen =) hoppas allt går bra skulle gärna vilja se en bild på honom =)
Om hästen är för pigg så skall man väl i första hand försöka fixa det?
Har du provat?
Om ja och inget hjälper så skall du väl inte ha en sån häst.
För man ska ha en häst man kan rida och ha kontroll över.
Ingen man är rädd för.
Även om man känner sig trygg i början kan det visa sig senare, vilket man då måste ta ett beslut.
Skall man vara rädd eller trygg?
Man skall inte ha en häst kvar bara för andra tycker man ska ha en häst kvar som man köpt eftersom det är ett åtagande.
Men är man rädd och otrygg med sin häst man det leda till olyckor.
Jag vet av egen erfarenhet.
Så jag önskar dig lycka till.
Grattis till nya hästen iaf =)

Hur går det med den nya hästen? Hoppas du är bättre i knät så du har kunna prova rida din nya häst.
Grattis till den nya hästen:)
Jag skulle ju aldrig köpt en 4åring, som desutom är hingst. Inte utan att prova den, och är det eg. rätt. Min syster gjorde likadant, tog hem en häst utan att provrida, och den är inte så gammal. 4-5?år tror jag. Tycker alltid man ska provrida hästen, eller ha med en annan som gör det.
Vad gör din arab så pigg, hur gammal är han?